telenet - weepee c610ip

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn basisstation is rechtstreeks aangesloten op de telenet "modem/router/access-point/...)
Type: Wireless modem 3.0 (DOCSIS)
Technologie: EURODOCSIS 3.0

De laatste tijd krijg ik de melding op de telefoons "registatie bij provider is mislukt".
Wanneer ik via mijn browser het basisstation heropstart werkt alles terug normaal.

Scheelt dit aan telenet, weepee of de telefoons?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Moeilijk te zeggen

- In het begin van de Telenet homegateways had ongeveer iedereen problemen met VoIP, vandaar dat er zoveel klanten overgegaan zijn naar de modem-only. Ondertussen schenen de problemen opgelost (FW update? wijziging in een setting?). Blijkbaar bij jou niet ?

- Een IP phone achter een NAT kan soms wel problemen geven, waarbij je manueel een aantal poorten moet gaan openzetten, tenzij UPnP zijn werk goed doet. Je kan dus volgende dingen proberen:
  1. UPnP activeren, zowel in de Siemens als op de router (via Mijn telenet) - indien mogelijk.
  2. weepee stun server instellen op de Siemens (daarmee kan de provider detecteren achter welke soort firewall je zit).
  3. eventueel in je router (via Mijn telenet) jouw IP phone in de "DMZ" zetten
- Geen idee of WeePee iets kan doen, maar ze kunnen eventueel wel zien wat er fout loopt (mailtje naar support at weepee.org)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ik zie de laatste tijd terug ook wel wat problemen.. geen idee of het probleem bij de wifimodem zit of ergens anders.
(de laatste keer hield weepee zich van den domme, er waren werken in de straat, en er is hier ergens een stroomstoot geweest 2/10)
Raar trouwens dat ik hier niks gelezen heb van dat heuvel, was nochtans redelijk desastreus (een hoop modems ervantussen, maar ook schade aan elektro)
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb dezelfde opstelling en heb reeds verschillende malen dezelfde issue gehad. Meestal (of mss telkens) nadat telenet uitgevallen is (werken, storingen, ...).
Dan trek ik even de stekker uit de modem en dan registreert hij zich weer opnieuw (nadat de stekker opnieuw ingestoken is natuurlijk ;-) ).
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Sowieso altijd eerst eens de router loskoppelen, is meestal dat.

Bij een gigaset die dan nog altijd niet goed werkt, best factory settings en opnieuw configureren.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”