Ik heb nog eens een poging gedaan, om de Sagem te configuren voor VOIP met een betamax Clone.
Het resultaat van de "Registration" is Up en de "Call status" is Idle .
Helaas krijg ik geen connectie, in de SIP Call History vind ik als error "rejected cause=415".
Enig idee wat hiervan de oorzaak is?
Sagem VOIP "rejected cause=415"
-
- Moderator
- Berichten: 18452
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 14 keer
De officiële betekenis van SIP Error = Unsupported Media Type
Volgens mij kan dat te maken hebben met verkeerde Codecs?
Geef toch eens een beetje meer uitleg over alle instellingen die je grbuikte om de Sagem te configuren voor VOIP ...
Heb je VLAN20 uitgeschakeld, enz ... ?
Volgens mij kan dat te maken hebben met verkeerde Codecs?
Geef toch eens een beetje meer uitleg over alle instellingen die je grbuikte om de Sagem te configuren voor VOIP ...
Heb je VLAN20 uitgeschakeld, enz ... ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Het is door de verklarende betekenis van de SIP code, dat ik even de codec list ben gaan checken...
En wat bleek nu, de "Codec priority" was niet ingesteld. Nu kan ik wel een verbinding tot stand brengen.
Graag had ik even een kleine toelichting willen vernemen, over de andere instelmogelijkheden.
Er is een keuze tussen 2 codec's, PCMA & G729.
Op welke waarden moet de "Packetization Period" staan?
En wat is het nut van de "Silence Suppression"?
En wat bleek nu, de "Codec priority" was niet ingesteld. Nu kan ik wel een verbinding tot stand brengen.
Graag had ik even een kleine toelichting willen vernemen, over de andere instelmogelijkheden.
Er is een keuze tussen 2 codec's, PCMA & G729.
Op welke waarden moet de "Packetization Period" staan?
En wat is het nut van de "Silence Suppression"?
-
- Moderator
- Berichten: 18452
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Er is een keuze tussen 2 codec's, PCMA & G729.: Neem PCMA
Op welke waarden moet de "Packetization Period" staan: niet wijzigen (ik dacht 20ms?)
En wat is het nut van de "Silence Suppression". dit is een bandbreedte besparende setting, die geen nut heeft bij huidige breedbandverbindingen.
Op welke waarden moet de "Packetization Period" staan: niet wijzigen (ik dacht 20ms?)
En wat is het nut van de "Silence Suppression". dit is een bandbreedte besparende setting, die geen nut heeft bij huidige breedbandverbindingen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.