Hallo iedereen
het zit zo wij kampen al ongeveer een 4 tal maanden met het probleem dat onze downloadsnelheid zeer onstabiel is. Dus de eerste keer een technieker laten komen, die constateerde dat het verdeeltapje buiten aan de muur versleten was. Dus nieuwe modem en tapje vervangen.
Toen hebben we een 2 tal maanden geen problemen niet meer, tot hij opeens om de 3 dagen uitviel, en ook een zeer trage downloadsnelheid.
Dus 2de maal dat een technieker langs kwam die zei dat het probleem algemeen is , en het gemeld is en wij gewoon moeten afwachten tot dit wordt opgelost.
De 3de keer een technieker langs gekomen , deze heeft aangeraden om de dropkabel , inleidingskabel ( kabel die van buiten naar binenkomt te vervangen) . Deze is nu reeds vervangen en aangesloten door een technieker.
Deze laatste technieker heeft ook alles vervangen hier, nieuwe versterker, nieuwe modem, nieuwe coax kabels. Alles is hier binnen al vervangen wat er kan vervangen worden. Zelfs ook nieuwe utp bekabeling.
hij deed op het einde een aantal speedtest en deze waren goed: Download 55Megabit/s, UP: 3,8 ping: 6 ms.
Tot 3 dagen geleden de modem terug 1 keer uitvalde en er een zeer trage downloadsnelheid aanwezig is . 5 Megabit/ Down, 3.8Upload, Ping: 20 ms.
Afgelopen zondag heb ik dan weer gebeld naar Telenet , en ze gaan nu iemand sturen van het SWAT Team van Telenet, nu deze dame vertelde mij dat ik de dag erna telefoon zou krijgen van het SWAT team om een afspraak te maken.
Op 17/10/12 is er dan een SWAT Technieker langs gekomnen, die heeft gezegd dat het probleem zich zeker buiten bevindt, en misschien iets te maken heeft met de capacitiet.
Ik heb hem ook verteld dat de downloadsnelheid onstabiel is geworden, sinds er 2 huizen naast ons een gezin is bijgekomen.
Dus misschien hebben zij een overbodig verbruik aan download., of misschien heeft dit totaal geen invloed.
probleem ligt volgens mij: aan iets in de witte kast van Telenet, of de zwarte hoofdkabel.
Nu hij ging het bekijken en mij één van de volgende dagen contacteren. Wat bedoelt hij eigenlijk met capaciteit?
Onstabiele snelheid ( download en verbinding)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zoals op de autostrade... als je met teveel bent sta je in de file. Enige oplossing is rijvakken bijleggen... maar da's niet eenvoudig... belangrijk daarbij is dat je andere TN klanten zoekt in je straat (eerst en vooral om te informeren of ze gelijkaardige problemen hebben) en zorgt dat er constant klachten richting TN gaan (dus niet alléén van jou maar van zoveel mogelijk mensen).Soete01 schreef:Wat bedoelt hij eigenlijk met capaciteit?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
ja het is zo dat er al voordien meerdere mensen geklaagd hadden over problemen met hun internet hier in de straat.
het was al een algemeen probleem, alleen denk ik, dat ik de enige ben die hier heel hard op doorgaat...
het was al een algemeen probleem, alleen denk ik, dat ik de enige ben die hier heel hard op doorgaat...