3cx en Weepee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
mich
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2012, 03:53

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.
Had graag hulp/handleiding voor het configureren van een 3cx server. (heb trial key).
mijn voip provider is weepee, jammer genoeg heeft weepee hier geen handleiding voor.
Er is echter ook niet veel te vinden op internet om dit werkend te krijgen.
heb hier een pap2t box, linksys spa942, en een stuk of 6 grandstream voip telefoons.
het enige wat een beetje wilt werken is interne comunicatie. (van extentie to extentie.)

Alvast bedankt voor alle hulp.

mvg

Mich
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Niet veel te vinden op Internet ?
Kijk eens op: http://www.3cx.com/blog/support
Je zal niet toekomen met één week om alle documenten te lezen die hier staan :-D .

Begin eens de user manual te lezen: http://www.3cx.com/manual/3CXPhoneSystemManual11.pdf
Op bladzijde 34, onder "Add the VoIP provider account in 3CX Phone System" staat in detail uitgelegd hoe je een WeePee VOIP account - of een WeePee trunk - kan instellen.

Success.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik zie zelfs een weepee template staan : https://sites.google.com/a/3cx.com/3cx- ... -supported
mich
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2012, 03:53

Hallo,

Alvast bedankt voor de snele reactie.
Heb nog even de trunk opnieuw geconfigureerd deze is nu in orde.
inbound & interne calls werken nu perfect.
outbound calls blijven blijkbaar een probleem geven.
mij firewall is wel correct geconfigureerd.

indien mij nog iemand hier even mee kan helpen.

alvast bedankt.

mvg

Mich
mich
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2012, 03:53

Hey,

status van mijn opzet.

Provisioning van cisco(linksys) spa942 is nu ook in orde dit was niet echt evident, aangezien deze niet de http://provisioning wil opnemen.
door een link in een browser te zetten lukt dit echter wel. Optimaliseren van een aantal options moet ik nog verder uitzoeken.

Toch krijg ik nog steeds een foutmelding bij het outbound calls
Call to 0477876695@(Ln.10001@weepee) has failed. [ V4 91.208.12.133:5060 UDP target domain=unspecified mFlowKey=872 ] replied: 503 Service Unavailable; from IP:91.208.12.133:5060
Echter als ik naar de voicemail bel "1930" lukt dit wel en krijg ik de vriendelijke stem van Weepee dat mijn voicemail nog ingesteld moet worden, en dat ik een telefoon nr. nodig heb.??? raar ik heb er nog thans 2...

reacties zijn steeds welkom...

Mvg
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zie je die 2 telefoonnummers gekoppeld in je WeePee configuratie panel?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mich
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2012, 03:53

Dag krisken,

De 2 telefoon nr. staan idd gekoppeld aan mijn account en zijn te zien op het configuratie panel.

alvast bedankt voor de snele response.

grtz

Mich.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Misschien eens even klikken op "Reset User-Agent beveiliging" in de WeePee configuratie website?
Dat staat onder het tabblad "Informatie" => "Account Informatie".

Indien je een ander toestel/softphone gebruikt gehad hebt in het verleden, zal je dit hier terugvinden bij de informatie.
Deze dien je dan eerst te resetten alvorens je huidige Useragent hier komt te staan/kan komen te staan.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

mich schreef:Call to 0477876695@(Ln.10001@weepee) has failed. [ V4 91.208.12.133:5060 UDP target domain=unspecified mFlowKey=872 ] replied: 503 Service Unavailable; from IP:91.208.12.133:5060
Welk SIP domain gebruik je ? Zet als domain 'weepee.org'.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
mich
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2012, 03:53

Hey, eternum,

Heb je raad even opgevolgd outbound calls kan ik nu ineens perfect maken.
Wat beteft de voicemail die is nog steeds niet ingesteld.

al vast bedankt voor de tip.

VOid,

Voor weepee gebruik ik "ssw3.brussels.weepee.org" als domein.

mvg

Michel,
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”