Daarom ben ik dus op zoek naar een alternatief dat het volgende kan:
- Internetaansluiting verzorgen
- Belgacom-TV verzorgen
- Scarlet Telefonie moet blijven werken (Ooit verdiep ik me wel eens in het hele VoIP gebeuren, maar momenteel betaal ik graag de €5 zodat m'n vriendin 's avonds met haar moeder kan bellen. Voor de rest is er Mobile Vikings en skype

- Het apparaat moet de load kunnen verwerken wanneer ik tegelijkertijd torrents wil gebruiken tegen praktisch de volledige lijnsnelheid, en ook nog eens een Bluray aan het streamen ben van de NAS naar het Media Center.
- De NAS en alle services die erop draaien moet bereikbaar blijven van buiten het thuisnetwerk. (Lijjkt mij dat dit altijd moet kunnen via DMZ of portforwarding).
Dit alles moet dus in één enkel apparaat kunnen, en het geheel moet in te stellen zijn door iemand met een beperkte kennis van netwerktechnologie. (Ik weet bijvoorbeeld wat termen als een IP-adres, Port-Forwarding, Bridged-Mode,... zijn, maar vraag me niet wat een PPPoE-sessie ofzo is. (Een stap voor- stap gids zou dus handig zijn

Ik vermoed dat ik me dus zoiets als een Fritzbox 7570 moet aanschaffen, maar andere aanbiedingen, of tweedehandsexemplaren zijn meer dan welkom!
(Huidige setup: Sagem Modem, Lan 1 gaat naar Powerline, die in beveiligd netwerk staat met powerline voor NAS en Powerline voor Media-PC, Lan 3 gaat naar Powerline die in een ander netwerk staat met een adapter aan de Belgacom-Decoder. Een simpel philips Dect-setje is gewoon via RJ11 verbonden met de Sagem.
Dank bij voorbaat voor voorstellen en tips!