WeePee VOIP - Niet altijd bereikbaar
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
Hoi,
Misschien lezen de mensen van WeePee (of hun support, verdelers) hier mee ?
Ik ben heel content van WeePee. Maar soms ben ik niet bereikbaar.
Ik heb een goede kameraad die me soms op mijn vast nummer probeert te bereiken.
En de ene keer lukt dit, de ander keer niet.
Komt er ergens een melding terug van: Deze persoon die u wenst te bereiken is niet bereikbaar of zoiets...
Nu weet ik niet waar dit kan aanliggen ?
Misschien heeft het iets te maken met die maat zelf. Die belt.
Bv belt hij mobiel via Telenet of Belgacom ?
Zou hem dit eens moeten vragen...
Het zijn wel gelijk altijd dezelfde mensen die hier ergens problemen mee hebben.
En veelal is het mobiel. Van vaste lijn naar vaste lijn, heb ik dit niet.
Weet er iemand meer ?
P.S. Ik kan altijd het nummer van die vriend eens doorgeven (privé dan).
Of navragen bij welke GSM operator hij zit.
Groetjes,
Gent32m
Misschien lezen de mensen van WeePee (of hun support, verdelers) hier mee ?
Ik ben heel content van WeePee. Maar soms ben ik niet bereikbaar.
Ik heb een goede kameraad die me soms op mijn vast nummer probeert te bereiken.
En de ene keer lukt dit, de ander keer niet.
Komt er ergens een melding terug van: Deze persoon die u wenst te bereiken is niet bereikbaar of zoiets...
Nu weet ik niet waar dit kan aanliggen ?
Misschien heeft het iets te maken met die maat zelf. Die belt.
Bv belt hij mobiel via Telenet of Belgacom ?
Zou hem dit eens moeten vragen...
Het zijn wel gelijk altijd dezelfde mensen die hier ergens problemen mee hebben.
En veelal is het mobiel. Van vaste lijn naar vaste lijn, heb ik dit niet.
Weet er iemand meer ?
P.S. Ik kan altijd het nummer van die vriend eens doorgeven (privé dan).
Of navragen bij welke GSM operator hij zit.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Vreemd, kan je eens nagaan bij welke operator de mensen zitten die je niet kunnen bereiken?
Alle support vragen voor weepee mag je mailen naar [email protected]
Alle support vragen voor weepee mag je mailen naar [email protected]

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Tipje : "log" alle tijdstippen waarop vrienden je proberen te bellen!
En laat ook even na wat jouw setup is (telenet/belgacom? gebruikte ata? gebruikt telefoontoestel?, etc)
En laat ook even na wat jouw setup is (telenet/belgacom? gebruikte ata? gebruikt telefoontoestel?, etc)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Heb net iets soortgelijks gerapporteerd dezemorgen bij [email protected]
voorlopig nog geen reactie gehad.
Heb het voorlopig opgelost door m'n sipgegevens manueel nog eens in te geven... langs mijn kant stond er dat de "connectie" met de weepee servers nl niet meer lukte (paswoord veranderd???)
terwijl langs de weepee kant alles zogezegd in orde was... maar iedereen kwam wel op de weepee voicemail terecht...
doe zeker ook de "user agent reset"...
nu hoor ik het tenminste "BIEP....BIEP....." ik ga ervan uit dat het nu aan't RING RING RING doet ... want ik eindig toch niet direct meer op de voicemail
voorlopig nog geen reactie gehad.
Heb het voorlopig opgelost door m'n sipgegevens manueel nog eens in te geven... langs mijn kant stond er dat de "connectie" met de weepee servers nl niet meer lukte (paswoord veranderd???)
terwijl langs de weepee kant alles zogezegd in orde was... maar iedereen kwam wel op de weepee voicemail terecht...
doe zeker ook de "user agent reset"...
nu hoor ik het tenminste "BIEP....BIEP....." ik ga ervan uit dat het nu aan't RING RING RING doet ... want ik eindig toch niet direct meer op de voicemail

-
- Plus Member
Klopt, er was een probleem op die switch. Was relatief snel opgelost. Toen ik deze topic zag, was die informatie nog niet doorgestroomd
.

- Gent32m
- Elite Poster
Hey,
Bedankt voor de info.
Ik bekijk het eens verder en zal dan een support ticket naar WeePee sturen.
Momenteel heb ik nog een ander (en dringender probleem)
Maar dit heeft niets met WeePee te zien.
Groetjes,
Gent32m
Bedankt voor de info.
Ik bekijk het eens verder en zal dan een support ticket naar WeePee sturen.
Momenteel heb ik nog een ander (en dringender probleem)
Maar dit heeft niets met WeePee te zien.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- krisken
- userbase crew
Welke switch gebruik je van Weepee? (sswx.plaats.weepee.org ofzo)?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Gent32m
- Elite Poster
Klopt.
Ik zit op de ssw2.brussels.weepee.org.
Edit: Daarnet probeerde mijn vader me te bereiken. Via zijn GSM (hij zit bij Mobistar) lukte dit niet. Via zijn vast toestel (bij Belgacom) wel. Die goede kameraad van me zit misschien ook bij Mobistar (met zijn GSM). Moet dit nog eens bij hem navragen.
Ik heb een ticket naar WeePee aangemaakt.
Zou Mobistar deze gesprekken ergens tegenhouden ?
In de klantentool van WeePee vind ik de poging (daarnet van mijn vader rond 16u) nergens terug (die mislukte call is nergens aangekomen). Misschien ziet de WeePee support meer...
Groetjes,
Gent32m
Ik zit op de ssw2.brussels.weepee.org.
Edit: Daarnet probeerde mijn vader me te bereiken. Via zijn GSM (hij zit bij Mobistar) lukte dit niet. Via zijn vast toestel (bij Belgacom) wel. Die goede kameraad van me zit misschien ook bij Mobistar (met zijn GSM). Moet dit nog eens bij hem navragen.
Ik heb een ticket naar WeePee aangemaakt.
Zou Mobistar deze gesprekken ergens tegenhouden ?
In de klantentool van WeePee vind ik de poging (daarnet van mijn vader rond 16u) nergens terug (die mislukte call is nergens aangekomen). Misschien ziet de WeePee support meer...
Groetjes,
Gent32m
- Gent32m
- Elite Poster
Update:
Ik heb een ticket naar WeePee gestuurd. Volgens hun onderzoek is er geen probleem aan het licht gekomen.
Mijn vader (die met zijn GSM-nr bij Mobistar zit) zou me moeten kunnen bereiken.
Maar dit is nog steeds niet zo. Gisterenavond terug eens geprobeerd. Zonder resultaat.
Idem voor mijn vriendin haar zus (die kan ons ook soms niet bereiken).
Mijn goede kameraad heeft hier ook soms problemen mee.
Hoe zou dit komen ? ? ?
Eventuele oorzaken:
1. Een verkeerde instellingen in mijn Fritz!Box 7390 gemaakt ?
- Van vaste lijn naar vaste lijn ben ik steeds bereikbaar.
- De problemen doen zich enkel voor bij GSM naar mijn vaste lijn.
=> Kan ik in de Fritz!Box daarvoor iets veranderen (bepaalde parameter aanpassen) ?
2. Het probleem ligt bij Mobistar (die gsm nr's zitten niet "goed" in hun routering tabellen ?)
3. Het probleem ligt bij WeePee (maar dan kan ik daarin toch niet de enige zijn).
Iemand, enig idee.
Groetjes,
Gent32m
Ik heb een ticket naar WeePee gestuurd. Volgens hun onderzoek is er geen probleem aan het licht gekomen.
Mijn vader (die met zijn GSM-nr bij Mobistar zit) zou me moeten kunnen bereiken.
Maar dit is nog steeds niet zo. Gisterenavond terug eens geprobeerd. Zonder resultaat.
Idem voor mijn vriendin haar zus (die kan ons ook soms niet bereiken).
Mijn goede kameraad heeft hier ook soms problemen mee.
Hoe zou dit komen ? ? ?
Eventuele oorzaken:
1. Een verkeerde instellingen in mijn Fritz!Box 7390 gemaakt ?
- Van vaste lijn naar vaste lijn ben ik steeds bereikbaar.
- De problemen doen zich enkel voor bij GSM naar mijn vaste lijn.
=> Kan ik in de Fritz!Box daarvoor iets veranderen (bepaalde parameter aanpassen) ?
2. Het probleem ligt bij Mobistar (die gsm nr's zitten niet "goed" in hun routering tabellen ?)
3. Het probleem ligt bij WeePee (maar dan kan ik daarin toch niet de enige zijn).
Iemand, enig idee.
Groetjes,
Gent32m
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
In een van je posts schrijf je "soms niet te bereiken".
Indien het soms werkt, en soms niet werkt, dan is het probleem niet bij Mobistar zou ik denken.
Indien het *nooit* werkt vanaf een Mobistar GSM, dan zit het probleem heel duidelijk bij Mobsistar.
Wat kan jij doen? Als je eigen onderzoek uitgewezen heeft dat je absoluut niet bereikbaar vanaf het Mobistar netwerk, dan moet je toch terug naar WeePee gaan. Zij moeten dit oplossen met Mobistar.
Indien het soms werkt, en soms niet werkt, dan is het probleem niet bij Mobistar zou ik denken.
Indien het *nooit* werkt vanaf een Mobistar GSM, dan zit het probleem heel duidelijk bij Mobsistar.
Wat kan jij doen? Als je eigen onderzoek uitgewezen heeft dat je absoluut niet bereikbaar vanaf het Mobistar netwerk, dan moet je toch terug naar WeePee gaan. Zij moeten dit oplossen met Mobistar.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Gent32m
- Elite Poster
Dag Philippe_d,
1. Het ticket is terug doorgegeven aan WeePee (ze gaan dit verder bekijken).
2. Als de 'fout' alvast niet bij mij ligt (ergens een instelling in die Fritz!Box) ben ik daarin al wat gerust gesteld.
3. Mijn kameraad kon me (voor de omschakeling naar de Fritz!box) vroeger soms wel, soms niet bereiken via zijn GSM.
4. Sinds de omschakeling naar de Fritz!box kan mijn vader me vanaf zijn GSM (Mobistar) niet meer bereiken
5. Mijn schoonzus kan me via haar GSM soms wel, soms niet bereiken (maar ik weet niet of dit bereiken, dateert van voor of na mijn omschakeling). Dat moet ik nog eens verder onderzoeken/navragen.
Echter, misschien heeft dit alles niets met mijn omschakeling naar de Fritz!Box 7390 te maken ?
Ik zat (tot een paar weken geleden) namelijk met mijn WeePee VOIP nog op een Siemens Gigaset SX762
Conclusie:
Mensen kunnen me soms wel, soms niet bereiken. In het geval van mijn vader (ik heb zijn GSM nummer aan WeePee support doorgeven als testcase) lukt dit tot nu toe nog steeds niet.
Groetjes,
Gent32m
1. Het ticket is terug doorgegeven aan WeePee (ze gaan dit verder bekijken).
2. Als de 'fout' alvast niet bij mij ligt (ergens een instelling in die Fritz!Box) ben ik daarin al wat gerust gesteld.
3. Mijn kameraad kon me (voor de omschakeling naar de Fritz!box) vroeger soms wel, soms niet bereiken via zijn GSM.
4. Sinds de omschakeling naar de Fritz!box kan mijn vader me vanaf zijn GSM (Mobistar) niet meer bereiken
5. Mijn schoonzus kan me via haar GSM soms wel, soms niet bereiken (maar ik weet niet of dit bereiken, dateert van voor of na mijn omschakeling). Dat moet ik nog eens verder onderzoeken/navragen.
Echter, misschien heeft dit alles niets met mijn omschakeling naar de Fritz!Box 7390 te maken ?
Ik zat (tot een paar weken geleden) namelijk met mijn WeePee VOIP nog op een Siemens Gigaset SX762
Conclusie:
Mensen kunnen me soms wel, soms niet bereiken. In het geval van mijn vader (ik heb zijn GSM nummer aan WeePee support doorgeven als testcase) lukt dit tot nu toe nog steeds niet.
Groetjes,
Gent32m
-
- Moderator
- Er is geen enkele VoIP instelling in de FritzBox waarbij binnenkomende oproepen van de vaste lijn anders zou behandeld worden dan oproepen vanaf een GSM.
- Tenzij je natuurlijk 'filters' hebt ingesteld die het verkeer van bepaalde nummers blokkeren of anders behandelen.
- Om te checken of het aan de FritzBox ligt, kan je de call list van de FritzBox vergelijken met de call list op de WeePee klanten tool. Binnenkomende gesprekken bij WeePee, die door de FritzBox niet beantwoord werden zullen als "missed calls" op de WeePee lijst staan van "Inkomende gesprekken".
- Als de gesprekken niet op de lijst staan, zijn ze bij WeePee niet eens aangekomen. Dan kan alleen WeePee hier iets aan doen, samen met Mobistar.
Doe eens een Provider check op 1299.be of crdc.be
- Tenzij je natuurlijk 'filters' hebt ingesteld die het verkeer van bepaalde nummers blokkeren of anders behandelen.
- Om te checken of het aan de FritzBox ligt, kan je de call list van de FritzBox vergelijken met de call list op de WeePee klanten tool. Binnenkomende gesprekken bij WeePee, die door de FritzBox niet beantwoord werden zullen als "missed calls" op de WeePee lijst staan van "Inkomende gesprekken".
- Als de gesprekken niet op de lijst staan, zijn ze bij WeePee niet eens aangekomen. Dan kan alleen WeePee hier iets aan doen, samen met Mobistar.
Doe eens een Provider check op 1299.be of crdc.be
- krisken
- userbase crew
Gaat het hier om een nieuw nummer van WeePee (indien oostvlaanderen : 09 395 xx xx) of een bestaand nummer die je hebt geporteerd naar WeePee?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Gent32m
- Elite Poster
Klopt Philippe. Ik heb dit eens gecontroleerd in de WeePee klanten tool. Die mislukte oproepen staan daar nergens geregistreerd. Komen daar nergens binnen. Dus inderdaad, dan zal het niet aan de Fritz!Box liggen.philippe_d schreef:Als de gesprekken niet op de lijst staan, zijn ze bij WeePee niet eens aangekomen. Dan kan alleen WeePee hier iets aan doen, samen met Mobistar.
Dag krisken. Mijn nummer heb ik behouden. Ik heb enkel de Fritz!Box gewisseld. Wel werd dit nummer (twee jaar geleden) geporteerd van Dommel naar WeePee. Met Dommel heb ik wel nog een issue lopen (ivm die 100 euro die ze me ergens terug moeten, zie ander topic).krisken schreef:Gaat het hier om een nieuw nummer van WeePee (indien oostvlaanderen : 09 395 xx xx) of een bestaand nummer die je hebt geporteerd naar WeePee?
Maar zou dat daar iets mee te maken hebben ? Dat kan toch niet (niet waar).
Na 2 jaar. Het nummer werd overgedragen en is overgedragen. Of niet ?
Groetjes,
Gent32m
- krisken
- userbase crew
Jouw issue met dommel zal er niet veel mee te maken hebben, maar heb zelf een probleem gehad met een geporteerd nummer. Ik heb zelf een 09 277 xx xx nummer. Deze nummerreeks behoort toe aan 3starsnet, maar heb ik destijds laten verhuizen naar Belgacom. Ging prima, maar merkte dat sommige operatoren mij niet konden bereiken (bij mij was dit mobistar en base). Bleek dat dit achteraf een foutje was bij Belgacom. Toen ik het nummer van Belgacom naar WeePee heb verhuisd had ik exact hetzelfde voor : telenetnummers konden mij niet bellen. Dit is een dag later opgelost geraakt.
Bij mij was er wel een vaste lijn in te trekken : het waren alle nummers van een provider die mij niet konden bereiken. Ook was het geen "soms wel, soms niet"-kwestie, ze konden mij nooit bereiken (overbezettingstoon).
Bij mij was er wel een vaste lijn in te trekken : het waren alle nummers van een provider die mij niet konden bereiken. Ook was het geen "soms wel, soms niet"-kwestie, ze konden mij nooit bereiken (overbezettingstoon).
Telefonie = EDPnet + OVH
- Gent32m
- Elite Poster
Mijn vader kan me nog steeds niet bereiken via zijn GSM (en mijn VOIP WeePee thuis).
Dit lukt hem nooit (is dus ergens een permanent probleem).
Vroeger (toen ik nog met de Siemens Gigaset werkte) lukte dit hem wel.
Maar hoe zou dit aan de Fritz!Box kunnen liggen ? (kan ik maar moeilijk geloven)
Groetjes,
Gent32m
Dit lukt hem nooit (is dus ergens een permanent probleem).
Vroeger (toen ik nog met de Siemens Gigaset werkte) lukte dit hem wel.
Maar hoe zou dit aan de Fritz!Box kunnen liggen ? (kan ik maar moeilijk geloven)
Groetjes,
Gent32m
-
- Moderator
Als je wil, PM met je nummer. Ik kan je nummer eens testen:
- - via WeePee
- via Betamax
- via Mobile Vikings
- Proximus
- Gent32m
- Elite Poster
Update:
Ik heb met Philippe een test gedaan.
Blijkbaar is er toch iets niet in orde met mijn WeePee VOIP nummer.
WeePee naar WeePee bellen lukte bv niet altijd.
Er werd gebeld, maar het stopte met bellen na 1 keer rinkelen.
Philippe, heeft dit 2x voorgehad.
De laatste keer lukte het dan plots wel.
Mobistar hebben we niet kunnen testen. Maar mijn vader geraakt via Mobistar dus nooit bij WeePee binnen.
Mijn WeePee nummer is voor Mobistar 'ongeldig' (niet bereikbaar).
Ik hoop alvast dat de WeePee support dit eens bekijkt.
Dit probleem werd via een e-mail ticket alvast doorgegeven aan Suzy.
Groetjes,
Gent32m
Ik heb met Philippe een test gedaan.
Blijkbaar is er toch iets niet in orde met mijn WeePee VOIP nummer.
WeePee naar WeePee bellen lukte bv niet altijd.
Er werd gebeld, maar het stopte met bellen na 1 keer rinkelen.
Philippe, heeft dit 2x voorgehad.
De laatste keer lukte het dan plots wel.
Mobistar hebben we niet kunnen testen. Maar mijn vader geraakt via Mobistar dus nooit bij WeePee binnen.
Mijn WeePee nummer is voor Mobistar 'ongeldig' (niet bereikbaar).
Ik hoop alvast dat de WeePee support dit eens bekijkt.
Dit probleem werd via een e-mail ticket alvast doorgegeven aan Suzy.
Groetjes,
Gent32m
- krisken
- userbase crew
Eens vragen aan WeePee support of ze je kunnen zetten op een andere switch misschien...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Gent32m
- Elite Poster
Krisken,
Ik heb je suggestie doorgegeven aan de WeePee support.
Maar het is daar al weken heel stil...
Waarschijnlijk zijn ze druk bezig met heel dat WeePee TV verhaal
Goh, ik heb best wel wat geduld.
Alleen hoop ik wel, dat mijn pa, me ooit via zijn GSM weer terug zal kunnen bereiken.
Groetjes,
Gent32m
Ik heb je suggestie doorgegeven aan de WeePee support.
Maar het is daar al weken heel stil...
Waarschijnlijk zijn ze druk bezig met heel dat WeePee TV verhaal

Goh, ik heb best wel wat geduld.
Alleen hoop ik wel, dat mijn pa, me ooit via zijn GSM weer terug zal kunnen bereiken.
Groetjes,
Gent32m
- krisken
- userbase crew
Probeer eens via Twitter?
Best jammer dat het zo stil is? Of bel ze op hun 0800 nummer?
Best jammer dat het zo stil is? Of bel ze op hun 0800 nummer?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Op hun 0800 nummer zijn ze enkel bereikbaar op:
Voor dringende zaken kan je hen bereiken op hun 0903 nummer (kosten: 0.25 euro setup gesprek / 1.5 euro per minuut).
- Maandag: 10u00 - 12u00 en 13u00 - 15u00;
- Dinsdag: 10u00 - 12u00 en 13u00 - 15u00;
- Donderdag: 10u00 - 12u00 en 13u00 - 15u00.
Voor dringende zaken kan je hen bereiken op hun 0903 nummer (kosten: 0.25 euro setup gesprek / 1.5 euro per minuut).
- krisken
- userbase crew
Dus deze middag bereikbaar 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Een deel van de namiddag dan toch. 

- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Als je dan een bandje krijgt van 10 minuteneternum schreef:Voor dringende zaken kan je hen bereiken op hun 0903 nummer (kosten: 0.25 euro setup gesprek / 1.5 euro per minuut).

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- Gent32m
- Elite Poster
Als WeePee support (Suzy via e-mail) binnen een paar weken nog altijd niet thuis geeft. Zal ik ze eens opbellen.
Alvast bedankt voor deze contact info (verdient een duimpje).
Groetjes,
Gent32m
Alvast bedankt voor deze contact info (verdient een duimpje).
Groetjes,
Gent32m
- Gent32m
- Elite Poster
Bij mijn weten, is het voorlopig enkel mijn pa die me via zijn GSM nummer (bij Mobistar) niet kan bereiken.
Hij kan me wel bereiken via zijn vast toestel (bij Belgacom).
Kortom, echt dringend is dit voor me niet.
Binnen een paar weken bel ik de helpdesk van WeePee wel eens op.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Gent32m
Hij kan me wel bereiken via zijn vast toestel (bij Belgacom).
Kortom, echt dringend is dit voor me niet.
Binnen een paar weken bel ik de helpdesk van WeePee wel eens op.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Gent32m
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik zit met een gelijkaardig probleem. Soms kommen er gesprekken niet binnen, ze zijn niet te vinden in de lijst van Weepee en dus ook niet in mijn Fritzbox, soms zie ik wel die oproepen in de lijst van WP en in de incomming calls in mijn Fritzbox 7170, maar het heeft hier nooit gebeld terwijl ik zeker thuis was en die oproepen zijn niet te vinden op de displays van mijn telefoons. Ik zeg het nog: het gebeurt soms.
Mijn installatie: B-Box 2(VDSL) - Fritzbox 7170 - Tiptel telefooncentraal 2/8 USB - 5 telefoons. Geen vaste lijnen, alleen VoIP met Weepee.
Mijn FB is al enkel jaar oud. Zou dit het oorzaak kunnen zijn ?
Ik heb WP ondervraagd en wacht hun antwoord af.
Alvast bedankt voor uw hulp.
Mijn installatie: B-Box 2(VDSL) - Fritzbox 7170 - Tiptel telefooncentraal 2/8 USB - 5 telefoons. Geen vaste lijnen, alleen VoIP met Weepee.
Mijn FB is al enkel jaar oud. Zou dit het oorzaak kunnen zijn ?
Ik heb WP ondervraagd en wacht hun antwoord af.
Alvast bedankt voor uw hulp.
-
- Plus Member
@openaf in dat geval vermoed ik een fritzbox probleem, of in de telefoons.
Gaat het altijd om hetzelfde nummer dat niet doorkomt (ik veronderstel van niet). Of misschien altijd van dezelfde provider?
Gaat het altijd om hetzelfde nummer dat niet doorkomt (ik veronderstel van niet). Of misschien altijd van dezelfde provider?
-
- Pro Member
Ik ben niet zeker dat het van mijn Fritzbox komt. Vergeet niet dat zekere gesprekken NIET vermeldt worden bij de Weepee lijsten van inkommende gesprekken. Dat wil niet zeggen dat er ook met de FB een probleem is.
EDIT:
Het komt soms van vaste lijnen, Belgacom of eventueel andere providers met verschillende nummers. Wat de gsm betreft heb ik geen herinering.
EDIT:
Het komt soms van vaste lijnen, Belgacom of eventueel andere providers met verschillende nummers. Wat de gsm betreft heb ik geen herinering.
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 nov 2012, 22:25, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
-
- Moderator
Je hebt eigenlijk 2 verschillende problemen:openaf schreef:Ik zit met een gelijkaardig probleem. Soms kommen er gesprekken niet binnen, ze zijn niet te vinden in de lijst van Weepee en dus ook niet in mijn Fritzbox, soms zie ik wel die oproepen in de lijst van WP en in de incomming calls in mijn Fritzbox 7170, maar het heeft hier nooit gebeld.
- 1. Bepaalde oproepen komen bij WeePee niet aan (en dus ook niet bij jou).
2. Sommige oproepen komen wel bij WeePee en je FritzBox aan, maar niet op de analoge telefoons achter de TipTel
Het tweede probleem kan te wijten zijn aan enkele factoren:
- 1) als er al 2 gesprekken gevoerd wordt met de Tiptel, is de verbinding FritzBox > Tiptel vol, en zullen binnenkomende oproepen op je FritzBox onbeantwoord blijven.
2) slechte communicatie of verbinding tussen Fritz en Tiptel (zoals bijvoorbeeld de lijn die open blijft).
3) als de Tiptel uitbelt op FON1, en alleen FON1 reageert op binnenkomende oproepen, dan zal de oproep ook onbeantwoord blijven.
Als je dan een oproep krijgt, die om één van de genoemde redenen niet bij de Tiptel terecht komt, zal dit toestel bellen.
Voor het derde probleem kan je
- ofwel lijn1 en lijn2 verwisselen (zodat FON1 vrij blijft als er één persoon uitbelt met de Titel (via FON2)
- of binnenkomende oproepen op beide lijnen laten signaleren ?
-
- Pro Member
Bedankt voor uw antwoord.
Wat het eerste betreft, bepaalde oproepen die niet binnekomen bij WP, gaat het om minstens een Belgacom nummer, maar dat gebeurt niet altijd, ik krijg meestal van de oproepen van die mensen. Het gebeurt ook met andere oproepers, maar ik deed er in het begin geen attentie aan zodat ik niet meer weet wie met welke nummer mij niet kon bereiken. Het gaat dus om mensen die SOMS mij niet kunnen bereiken maar meestal wel.
De Tiptel gebruik 2 WP nummers en geeft alleen voorang aan lijn nummer 1 of 2, dus als een lijn bezet is komt het automatisch op de ander lijn. Hetzelfde geldt voor de Fritzbox. Op de FON 3 is ook een telefoon aangesloten dat alleen antwoord op een specifiek nummer, mijn derde DID ook van WP. Dat derde nummer wordt bijna nooit gebruikt en ik zal de FB configureren zodat alle binnekomende gesprekken ook FON 3 doen bellen.
Wat het eerste betreft, bepaalde oproepen die niet binnekomen bij WP, gaat het om minstens een Belgacom nummer, maar dat gebeurt niet altijd, ik krijg meestal van de oproepen van die mensen. Het gebeurt ook met andere oproepers, maar ik deed er in het begin geen attentie aan zodat ik niet meer weet wie met welke nummer mij niet kon bereiken. Het gaat dus om mensen die SOMS mij niet kunnen bereiken maar meestal wel.
De Tiptel gebruik 2 WP nummers en geeft alleen voorang aan lijn nummer 1 of 2, dus als een lijn bezet is komt het automatisch op de ander lijn. Hetzelfde geldt voor de Fritzbox. Op de FON 3 is ook een telefoon aangesloten dat alleen antwoord op een specifiek nummer, mijn derde DID ook van WP. Dat derde nummer wordt bijna nooit gebruikt en ik zal de FB configureren zodat alle binnekomende gesprekken ook FON 3 doen bellen.
-
- Moderator
Dit laatste begrijp ik niet. Ik zie geen enkele setting in de FritzBox waar je zoiets kan instellen ...philippe_d schreef:De Tiptel gebruik 2 WP nummers en geeft alleen voorang aan lijn nummer 1 of 2, dus als een lijn bezet is komt het automatisch op de ander lijn. Hetzelfde geldt voor de Fritzbox
-
- Pro Member
Telefony devices > Fon1(of 2 enz.) > incoming calls > react only to the following numbers > de 2 WP nummers. Maar u heeft toch gelijk voor buitengaande oproepen is er maar een nummer per Fon. Misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd.
-
- Moderator
OK, dit begrijp ik.
Maar dat wil zeggen dat zowel FON1 als FON2 gaan bellen bij een call op één van de 2 WeePee nummers (je centrale ziet dus gelijktijdig 2 buitenlijnen bellen).
PS. Hiervoor heb je eigenlijk géén 2 WeePee nummers nodig (tenzij je er een reden voor hebt)
Met één WeePee nummer bereik je volledig hetzelfde, toch ?
Maar dat wil zeggen dat zowel FON1 als FON2 gaan bellen bij een call op één van de 2 WeePee nummers (je centrale ziet dus gelijktijdig 2 buitenlijnen bellen).
PS. Hiervoor heb je eigenlijk géén 2 WeePee nummers nodig (tenzij je er een reden voor hebt)
Met één WeePee nummer bereik je volledig hetzelfde, toch ?
-
- Pro Member
Zopas een toestel aangesloten op FON3 dat op alle nummers reageerd en even met mijn gsm bellen, maar de Fritzbox blijf stil, de groen ledlamp voor telefonie blink niet. Een paar minuten weer geprobeerd en dan gaat het wel. Dus is er wel degelijk een probleem met mijn FB.