Liefst niet een web-only winkel, ik vind persoonlijk contact belangrijk en dat maakt het makkelijker om wat uitleg te vragen.
Ergens bij leuven/mechelen/tienen, hoewel ik bereid ben afstand af te leggen voor de juiste laptop.
Hardware is niet direct mijn ding waar ik me constant in bijschool,en de laatste keer was 2005, dus zal ik wss een en ander moeten bijpoetsen.
Qua laptop mag ie goedkoop zijn omdat ik mijn geld in mijn desktop steek, dat is makkelijker te upgraden in midlife en endoflife cycli, maar hij moet wel windows ultimate draaien; home premium is echt geen optie (de mmc support is een ramp), en ik heb er ook eentje nodig voor mijn vader, die nooit int engels verder zou kunnen, vandaar ultimate omdat die een language pack heeft. En zelf installeren heb ik een broertje dood aan op laptops, dat is altijd geklooi met drivers voor custom onderdelen.
Qua desktop dacht ik aan een i5 of i7, dual of quad (ga me zwaar moeten bijscholen in moderne processoren), een hoop DDR3 ram, een ssd'tje voor de c partitie en een tweetal HDDs voor de partities met de software en data op.
Bestaan HDD racks nog? Ik stak vroeger graag mijn IDE met data in zo'n rack dat ik die kan verwijderen wanneer ik op verlof ga; stelen ze tenminste mijn data niet bij eventuele inbraak.
Voor grafische kaarten luister ik naar suggesties (daar kunnen gamers zo religieus over doen dat ik daar een beetje van wegblijf, plus al die versies zijn echt niet bij te houden), maar ik heb tot nu toe altijd een geforce gehad en niet ontevreden van. Best een dubbelhoog met actieve koeling neem ik aan.
Verder nog een insteek kaartje met een extra gbit poort (of 2,3,...) en mogelijk eentje met een wifi antenne (voor tests en het scannen van vrije frequenties in de buurt).
Ook nog een stevige case vinden, ik had gedacht aan een Server stijl case, stevig en robuust. Verder een stille powersource en mss een zwaardere koeling op de processor (ben niet zo'n fan van't idee om water in de buurt van elektriciteit te brengen wel).
Vergeet ik nog iets?
[