Verhoging snelheid Internet VDSL2 producten + Impact nieuwe

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4373
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Uit een nieuwsbrief:

Verhoging snelheid Internet VDSL2 producten
Scarlet One, Scarlet Internet + Telefonie, Scarlet Internet + TV, Scarlet Internet VDSL2.
Upload: tot 4 Mbps
Download: tot 30 Mbps

Impact nieuwe Telco wet
Vanaf 1 oktober treedt de nieuwe telecomwet betreffende opzegging van contracten in werking. Deze nieuwe wetgeving maakt het overstappen van operator eenvoudiger en biedt u bijgevolg de mogelijkheid om een consument een voordeliger Scarlet contract aan te bieden zonder opzegvergoeding bij zijn huidige leverancier.
  • • Met de nieuwe telecomwet verdwijnt de opzegvergoeding voor wie zijn telefoon-, gsm-, internet- of televisieabonnement opzegt na zes maanden. Dit zowel voor contracten van bepaalde als voor contracten ven onbepaalde duur. Het wegvallen van de opzegvergoeding geldt ook voor bestaande contracten. Concreet wil dit zeggen dat indien de klant een contract ondertekende voor 1 april 2012 en dat contract intussen niet verlengde, de klant het kosteloos kan verbreken.
  • • Enkele grote telecomoperators in België hebben al geanticipeerd op de nieuwe wet. Zo kunnen Base-klanten hun contract altijd gratis opzeggen. Voor Belgacom (en/of Proximus) klanten die hun abonnement voor Juli zijn aangegaan geldt de wettelijke regeling (een minimum van zes maanden). Bij Telenet kunnen zowel mobiele klanten, als klanten met een abonnement voor tv, internet en/of vaste telefonie, vanaf 1 oktober hun abonnement steeds gratis opzeggen.
  • • Consumenten kunnen kosteloos opstappen bij iedere tariefverhoging, zelfs bij een indexaanpassing.
  • • Bij koppelverkoop (+GSM): zal de restwaarde van het toestel moeten betaald worden.
  • • Scarlet zal, voor alle contracten, de wettelijke minimum opzegperiode van zes maanden hanteren. Maw de klant zal de eerste zes maanden na oplevering van het product niet kosteloos kunnen opzeggen. Indien de klant zijn overeenkomst binnen de 6 maanden beëindigt zal er een administratieve kost aangerekend worden die gelijk is aan de totale vaste maandelijkse bijdrage van de nog resterende periode tot het einde van de looptijd van 6 maanden. Deze vergoeding is niet onderworpen aan BTW.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4388
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Intresant art.Scarlet (Belgacom )was al een hele tijd bezig om de download naar 30 mbps te brengen.Wat de upload betreft die is bij mij nog altijd aan de lagere kant dan (1,84 mbps),iemand een idee hoe dit dan komt?? download (28,29mbps). Ik begin mij af te vragen of ze nu klanten,die bijv.al drie jaar vaste klant zijn,niet extra gaan belonen,aangezien men op zes maanden wegkan.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

fluppie schreef:Wat de upload betreft die is bij mij nog altijd aan de lagere kant dan (1,84 mbps),iemand een idee hoe dit dan komt?? download (28,29mbps).
Hoogstwaarschijnlijk zit je op een 30/2 profiel (DLM verhoging van 20/2)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4388
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Bedankt voor de info.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”