Nope... FTTH... en als men dit in Nederland massaal kan uitrollen dan begrijp ik niet waarop men in Belgie wacht.vuurvos schreef:het échte wondermiddel zullen de VBBs zijn
Belgacom verhoogt uploadsnelheden
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Je moet in Belgie al goed zot zijn om zo'n investering te starten.
Nog voor je een spade in de grond hebt gestoken denken de politiekers al na over hoe ze daar belasting kunnen op heffen.
Het zou nochthans heel gemakkelijk kunnen: een beheersvennootschap opstarten met experten (dus niet de schildknaapjes van de politiekers) met een (zeer) beperkte structuur en vrijwillig gefinancierd door het grote publiek. Een streefrendement van 5%, geen roerende voorheffing of andere pestbelasting.
Ik ben 100% zeker dat als je dit goed aanbrengt je meer geld gaat vinden dan nodig. Maar ja, niet interessant voor de politiek wegens niet kunnen profiteren.
Nog voor je een spade in de grond hebt gestoken denken de politiekers al na over hoe ze daar belasting kunnen op heffen.
Het zou nochthans heel gemakkelijk kunnen: een beheersvennootschap opstarten met experten (dus niet de schildknaapjes van de politiekers) met een (zeer) beperkte structuur en vrijwillig gefinancierd door het grote publiek. Een streefrendement van 5%, geen roerende voorheffing of andere pestbelasting.
Ik ben 100% zeker dat als je dit goed aanbrengt je meer geld gaat vinden dan nodig. Maar ja, niet interessant voor de politiek wegens niet kunnen profiteren.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik denk dat we mekaar wel goed begrijpen ("we are in violent agreement" zei mijn baas altijd als ik weer eens wilde discuteren, en we op het einde constateerden dat we het eigenlijk met mekaar eens warenvuurvos schreef:De theoretische snelheden van VDSL2 (snelheid in functie van afstand) met DSM zullen wel degelijk verhogen. Immers, door het (grotendeels) verdwijnen van overspraak, één van de grote boosdoeners nu, zal een lijn op een bepaalde afstand met een bepaalde verzwakking een pak hoger kunnen syncen

Jij beweert dat DSM de "theoretische snelheden" verhoogt, ik beweer dat DSM de praktische snelheden zal verhogen, en dichter bij de theoretische brengen. Het enige verschil is onze definitie van "theoretische" snelheden.
De theoretische snelheid van VDSL2 / 17a profiel is 100mbps (of bijvoorbeeld 80mbps op 1km van de ROP)
In de praktijk wordt deze snelheid nooit gehaald, onder andere wegens overspraak.
Het "wondermiddel DSM" zal de VDSL2 snelheid (17a) dus nooit boven de 100mbps (of 80 mbps bij 1 km) kunnen verhogen.
Maar er wel voor zorgen dat de praktische snelheid (in functie van de afstand) - die nu een heel stuk lager is - dichter bij deze theoretische maximum waarden gaan komen.
Dat bedoelde ik met theoretisch / praktisch.
In alle VDSL curven die je op internet vindt - met en zonder vectoring - gaat de snelheid zeer drastisch naar omlaag bij langere afstanden (>1.2km).vuurvos schreef:Anderzijds is je opmerking dat de curve "snelheid versus distance" ook met vectoring zal blijven bestaan helemaal correct. Maar het zal zeker en vast een andere curve zijn. Hoe ze er zal uitzien weet ik niet.
Ik denk persoonlijk dat vectoring niet veel effect zal hebben op de laagste profielen (12/1), en vectoring zal zeker de afstand waarbij VDSL2 nog mogelijk is (1.4km) niet veel vergroten.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Het zal de overspraak/interferentie zijn die men kan kanselen maar op lange afstandslijnen zal de SNR te klein worden zodat het signaal verzuipt in de ruis.
Of zie ik het weer verkeerd
mvg
Of zie ik het weer verkeerd

mvg
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 207 keer
- Contacteer:
In Nederland is de situatie behoorlijk anders. Daar heb je KPN als ex-monopolist die de diensten levert en een andere instantie die het netwerk (kabel en glasvezel) verzorgd. Hierdoor kan men in een wijk/dorp/stad afspreken om gezamenlijk nieuwe glasvezels aan te leggen en de kosten te verdelen over iedereen die in zulk verhaal intekent.r2504 schreef:Nope... FTTH... en als men dit in Nederland massaal kan uitrollen dan begrijp ik niet waarop men in Belgie wacht.vuurvos schreef:het échte wondermiddel zullen de VBBs zijn
Hier in België rekent men er op dat Belgacom een nationale uitrol van FTTH zou bekostigen. Maar, heb je enig idee hoeveel dit kost ? Via een insider heb ik een cijfer horen vallen van meer dan 15 miljard € !!
Begrijp je nu waarom men dit in Nederland massaal kan uitrollen en in België niet (of nog niet) ? Ik zou zeggen: "Schoenmaker, blijf bij je leest"
Misschien niet goed genoeg gezocht ? Hierbij een paar zaken die ik gevonden heb:philippe_d schreef:In alle VDSL curven die je op internet vindt - met en zonder vectoring - gaat de snelheid zeer drastisch naar omlaag bij langere afstanden (>1.2km).
Ik denk persoonlijk dat vectoring niet veel effect zal hebben op de laagste profielen (12/1), en vectoring zal zeker de afstand waarbij VDSL2 nog mogelijk is (1.4km) niet veel vergroten.
Bron: http://www.telecomlog.nl/tag/dsl/Testing shows that iSMART DSM L3 technology can dramatically increase the reach of high-speed, high-value VDSL2 services, effectively multiplying the coverage area of VDSL2 equipment by a factor of 10 in some cases.
Het gaat hier dus over DSM Level 3. Lees hierover het nodige in een pdf bestand van Alcatel Lucent die ik op hun site heb gevonden door te zoeken op de trefwoorden "VDSL2 DSM":
PS: veel leesplezier

Ik vrees van wel.jackho schreef:Het zal de overspraak/interferentie zijn die men kan kanselen maar op lange afstandslijnen zal de SNR te klein worden zodat het signaal verzuipt in de ruis.
Of zie ik het weer verkeerd :?mvg
Laatst gewijzigd door vuurvos 08 okt 2012, 01:52, in totaal 11 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik herinner mij nog een curve van het alcatel labo Antwerpen waar de curve VDSL2 begint samen te lopen met de full vectorized curve vanaf ongeveer 1400 m als ik mij nog goed herinner.
ik weet dat ze al in het labo al zeker meer dan 10 jaar geleden geslaagde testen deden op koperlijnen met snelheden van 155 Mbps in beide richtingen.
mvg
ik weet dat ze al in het labo al zeker meer dan 10 jaar geleden geslaagde testen deden op koperlijnen met snelheden van 155 Mbps in beide richtingen.
mvg
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 207 keer
- Contacteer:
En was dat VDSL2 mét DSM level 3 ? Om nog maar te zwijgen over hoe lang dit geleden is.
PS: Ik heb IPTV testen gezien in 1996 (
) bij BTMC labs i.c.m. met een beta release van ADSL. BTMC zijnde Bell Telephone Manufacturing Company. Maar wat is de relevantie heden ten dage ? Juist ja: nougabollen
Off topic: er zijn al testen geweest met 1 Gbps over DSL. Bron: Last mile news
PS: Ik heb IPTV testen gezien in 1996 (

Off topic: er zijn al testen geweest met 1 Gbps over DSL. Bron: Last mile news