Hello,
Binnenkort schakel ik over van Telenet naar Belgacom en heb hiermee toch een paar vraagjes!
1. Kan ik mijn router Linksys E3000 nog gebruiken voor het beheer van mijn Prive netwerk?
2. Is enkel het WiFi - Prive_gedeelte van de BBox uit te schakelen? - FON - Public_gedeelte moet terbeschikking blijven !
Heb al een schema gemaakt hoe ik zou willen hebben nadat de installateur geweest is!
BBox Wifi - Prive gedeelte uitschakelen
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
1. ja
2. neen
2. neen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Deze kan je zeker blijven gebruiken.
Laat je router gewoon een aparte PPPoE sessie opzetten en je bent klaar.
Enig probleem is dat je de WiFi (privé) niet kan uitzetten als je wilt dat FON nog actief is. Maar is simpel op te lossen
1. Laat die privé wifi aan staan, met een moeilijk wachtwoord en SSID "hier niet inloggen" oid
2. Schakel de wifi uit, en koop op fon.com een kleine wifi antenne (kost nog geen €50) : jij hebt FON en overal waar je wilt kan je op internet via FON
Laat je router gewoon een aparte PPPoE sessie opzetten en je bent klaar.
Enig probleem is dat je de WiFi (privé) niet kan uitzetten als je wilt dat FON nog actief is. Maar is simpel op te lossen

1. Laat die privé wifi aan staan, met een moeilijk wachtwoord en SSID "hier niet inloggen" oid

2. Schakel de wifi uit, en koop op fon.com een kleine wifi antenne (kost nog geen €50) : jij hebt FON en overal waar je wilt kan je op internet via FON
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Bedankt voor de reactie,
Ik ben eens gaan kijken naar zo'n FON homespot antenne, als ik de BBox WiFi uitschakel en deze 'FONERA simpl' installeer, zit ik terug met 2 extra WiFi signalen. Dus, zal ik dat maar zo laten denk ik. De Linksys E3000 router heeft ook een MAC filtertabel.
Dus, als ik het MAC id van de BBox WiFi ingeef >> laat blokkeren, dan kun je ook niet meer via het BBox WiFi signaal op mijn privenetwerk. Enfin, dat hoop ik toch tenmiste ! Ik heb nog GEEN BBox terbeschikking, en kan dit nog niet uitproberen.
Heb nog een vraagje:
Is het mogelijk de BBox in te stellen vanachter de Linksys zonder netwerk kabels te moeten veranderen ( Een extra routing instellen in Linksys ? Zoja, hoe gaat dit in zijn werk?)
Ik ben eens gaan kijken naar zo'n FON homespot antenne, als ik de BBox WiFi uitschakel en deze 'FONERA simpl' installeer, zit ik terug met 2 extra WiFi signalen. Dus, zal ik dat maar zo laten denk ik. De Linksys E3000 router heeft ook een MAC filtertabel.
Dus, als ik het MAC id van de BBox WiFi ingeef >> laat blokkeren, dan kun je ook niet meer via het BBox WiFi signaal op mijn privenetwerk. Enfin, dat hoop ik toch tenmiste ! Ik heb nog GEEN BBox terbeschikking, en kan dit nog niet uitproberen.
Heb nog een vraagje:
Is het mogelijk de BBox in te stellen vanachter de Linksys zonder netwerk kabels te moeten veranderen ( Een extra routing instellen in Linksys ? Zoja, hoe gaat dit in zijn werk?)
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Gezien gewijzigde situatie (fon spots op interessante plekken) zou ik mijn voordeel kunnen doen door fon te gebruiken.
Ik gebruik nu een fritzbox.
Kan ik die bbox in het netwerk (achter de fritz, ergens op zolder) zetten en de fon doen werken?
Ivm die antenne graag een link/uitleg.. google stuurt mijn naar overal maar niks waar ik echt wijzer van word
Ik wens zo min mogelijk energie vebruikers maar wel gebruik kunnen maken van de fon.
Ik gebruik nu een fritzbox.
Kan ik die bbox in het netwerk (achter de fritz, ergens op zolder) zetten en de fon doen werken?
Ivm die antenne graag een link/uitleg.. google stuurt mijn naar overal maar niks waar ik echt wijzer van word

Ik wens zo min mogelijk energie vebruikers maar wel gebruik kunnen maken van de fon.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?