Zonnepanelen: Nuon budget

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn ouders hebben zonnepanelen liggen (hoera volgens sommigen, de profiteurs! volgens anderen) en ik kijk nu om hen over te schakelen naar een andere energieleverancier. Nu zegt vreg.be mij dat zij 3 € op jaarbasis zouden betalen :P. Iemand anders met zonnepanelen die een gelijkaardige ervaring heeft?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ik ben ook overgestapt naar Nuon budget 3 jaar zodat toch zeker de prijs vast blijft voor 3 jaar....

De overstap gebeurt per 1 november 2012

Het voordeel van Nuon budget is dat je géén vast maandelijks bedrag moet betalen. Is het verbruik gelijk aan nul dan betaal je ook niets.

Als je bij Electrabel bent:
Niet vergeten aangetekend op te zeggen naar het echte adres van Electrabel en niet naar de postbus vermeld op factuur.
't is moeilijk naar een postbus aangetekend te versturen.
Adres: Electrabel Customer Solutions, Simon Bolivarlaan 34, 1000 Brussel

Ook bij electrabel minstens één maand opzeg geven bijvoorbeeld 45 dagen (dan zit je safe).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Gebeurt de opzeg niet door de nieuwe provider?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ja dat dacht ik ook...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

De nieuwe leverancier doet alles, geen opzeg zelf te doen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Goztow schreef:- (hoera volgens sommigen, de profiteurs! volgens anderen) ?
Altijd "hoera" als de belastingbetaler niet opdraait voor de mega-winsten dat gegenereerd worden op de kap van diegenen die de pech hebben ziek te zijn en geen panelen kunnen aanschaffen, of mensen die een huis of appartement huren en dus niet kunnen mee-genieten van de mega-winsten of mensen van wie het huis slecht georiënteerd is voor panelen. Al deze categorieën draaien op omdat de huis bezitters met genoeg geld in de vetpot mogen graaien terwijl alle anderen via de belastingen en extra taksen via de elektriciteitsfactuur verplicht worden om af te dokken. Met dank aan de SPa met hun Freya pest-belasting
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

En datzelfde telt voor zoveel andere zaken (werkloosheidsuitkering, pensioen, ...). Klaag daarover in het juiste topic, niet hier.

OT: 3 euro op jaarbasis o.O dat is wel erg weinig :P
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Persoonlijk eerder voorstander van Ecopower (groen, vlaams, ecologisch, coöperatief model). Evenmin vast recht te betalen. Wel verplicht een aandeel van 250 euro te kopen (dividend 2011 was 4%).
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer

Muziekbos schreef:
Goztow schreef:- (hoera volgens sommigen, de profiteurs! volgens anderen) ?
Altijd "hoera" als de belastingbetaler niet opdraait voor de mega-winsten dat gegenereerd worden op de kap van diegenen die de pech hebben ziek te zijn en geen panelen kunnen aanschaffen, of mensen die een huis of appartement huren en dus niet kunnen mee-genieten van de mega-winsten of mensen van wie het huis slecht georiënteerd is voor panelen. Al deze categorieën draaien op omdat de huis bezitters met genoeg geld in de vetpot mogen graaien terwijl alle anderen via de belastingen en extra taksen via de elektriciteitsfactuur verplicht worden om af te dokken. Met dank aan de SPa met hun Freya pest-belasting
Die ziek zijn kunnen genieten van een fantastisch ziekenfonds systeem, maximum factuur, werkloosheidsuitkering, vlaams fonds,kinder bijslag,studie beurs... daar die rijke graaiers die moeten ploeteren hebben voor hun eigen huis allemaal mogen voor betalen.
Spa gaat graag geld bij de werkende 2 verdiener halen om het dan uit te delen aan diegene die geen goesting hebben om te werken of naar hier komen om te profiteren.
Ken der zo een paar beroepsdoppers. 1200 euro in de maand, en als ze dan werk hebben verkloten ze het of geven ze ontslag omdat ze niet voor nen baas kunnen werken.Mensen die ziek zijn moet de maatschappij helpen, maar kom dan verdorie niet klagen als die middeklasser nu eindelijk ook is in die vetpot kan graaien.

OT: ik heb ook ecopower, en ben daar toch eerder voorstander van. Door een dvidend te kopen geef ik hen de kans de groene stroom uit te bouwen en electrabrol een beetje kleiner te maken.
Succes met je keuze.

tom
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Heb zelf geen zonnepanelen en wil hier ook niet ingaan op deze discussie, er zijn topics genoeg hierover waar mijn standpunt al duidelijk is :-)
Maar in mijn kenniskring zijn een pak mensen met zonnepanelen die idd overstapten naar Nuon Budget of Ecopower owv geen vaste kost, en ze zijn daar allemaal erg tevreden mee!
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”