Hallo
Ik heb een draadloze router gekocht van het type D-Link DIR-600 B5 versie2.11. Mijn digibox had ik aangesloten op een van de LAN poorten maar ik kreeg geen verbinding.
Na wat opzoekingswerk ben ik te weten gekomen dat een Digibox altijd achter een switch moet komen en nooit achter een router omdat de Digicorder een andere IP-range gebruikt 10.xxx.xxx.xxx. Nu las ik dat je een poort als WAN kunt configureren mits de router te 'flashen' met software als tomato of dd-wrt.
dd-wrt is compatibel met de DIR-600, tenminste de versies B1 en B2, maar NIET de B5 vanwege een andere chipset die niet ondersteunt wordt...
De draadloze router is aangesloten op 'de oranje telenet switch', die op zijn beurt rechtstreeks op de modem is aangesloten.
Nu vroeg ik mij als amateur af, is het nu nog mogelijk om mijn Digicorder achter deze router aan te sluiten, aangezien ik dd-wrt niet kan installeren?
bedankt!
Telenet Digicorder aansluiten achter router DIR-600 B5 V2.11
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p453569
Als je dan toch een switch hebt voor je eigen router, wat houdt er je tegen om je digicorder aan te sluiten op deze switch? Dat is toch de meest voor-de-hand-liggende oplossing ?
Indien niet rechtstreeks mogelijk, eventueel met een set Powerplugs?
De Digicorder achter deze router aansluiten - zonder de vereiste FW die één LAN poort bridged naar WAN, zal dit inderdaad niet mogelijk zijn.
Als je dan toch een switch hebt voor je eigen router, wat houdt er je tegen om je digicorder aan te sluiten op deze switch? Dat is toch de meest voor-de-hand-liggende oplossing ?
Indien niet rechtstreeks mogelijk, eventueel met een set Powerplugs?
De Digicorder achter deze router aansluiten - zonder de vereiste FW die één LAN poort bridged naar WAN, zal dit inderdaad niet mogelijk zijn.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
Ok dat was ik misschien vergeten te vermelden...
Ik had de draadloze router eerst in de kelder staan (dus vlak na de modem) en hier al de apparaten aangehangen. Enkel voor de digicorder werkte dit niet.
Bovendien wou ik de draadloze router boven zetten omdat ik daar beter bereik heb.
Nu wil ik zo weinig mogelijk switchen/routers gebruiken. Ik heb nu vlak na de modem een switch geplaatst, en van daar loopt een kabel naar de woonkamer (digicorder, pc, tv en draadloze router) + een kabel naar de zolder (pc + PS3). Ik heb nog een switch op overschot, zodus kan ik in de woonkamer toekomen op deze switch, daar dan de digicorder + draadloze router op aansluiten en het probleem is opgelost. Maar dan zit ik in de woonkamer met een switch + draadloze router wat ik overdreven vind.
Vandaar dat ik graag had geweten of er nog een optie is om de digicorder op deze router aan te sluiten...
Ik had de draadloze router eerst in de kelder staan (dus vlak na de modem) en hier al de apparaten aangehangen. Enkel voor de digicorder werkte dit niet.
Bovendien wou ik de draadloze router boven zetten omdat ik daar beter bereik heb.
Nu wil ik zo weinig mogelijk switchen/routers gebruiken. Ik heb nu vlak na de modem een switch geplaatst, en van daar loopt een kabel naar de woonkamer (digicorder, pc, tv en draadloze router) + een kabel naar de zolder (pc + PS3). Ik heb nog een switch op overschot, zodus kan ik in de woonkamer toekomen op deze switch, daar dan de digicorder + draadloze router op aansluiten en het probleem is opgelost. Maar dan zit ik in de woonkamer met een switch + draadloze router wat ik overdreven vind.
Vandaar dat ik graag had geweten of er nog een optie is om de digicorder op deze router aan te sluiten...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nee, die is er niet (en da's al meer dan één keer geschreven op het forum - zie het vermelde topic).Ashley_Schaeffer schreef:Vandaar dat ik graag had geweten of er nog een optie is om de digicorder op deze router aan te sluiten...
Trouwens de meest efficiente oplossing is een TN HGW... dan heb je niets extra nodig (eventueel een wireless AP dat je op een goede plaats kan zetten als je HGW in de kelder of andere niet ideale plaats staat) en kan je hierop gewoon alles aansluiten.