Klanten mogen wel degelijk hun slimme meter weigeren tijdens het nieuwe testproject. Dat zegt Vlaams minister van Energie Freya Van den Bossche in een reactie op een opiniestuk van schrijver Marc Reugebrink in De Standaard.
Een week geleden werd een nieuw testproject op gang getrapt in Gent. Eandis zal over heel Vlaanderen 40.000 slimme meters uitrollen. Uit die test moet een kosten-batenanalyse voortvloeien waarop Vlaanderen zijn beslissing zal baseren op welke manier de slimme meters al dan niet ingezet zullen worden. "Na een eerste testproject was de beslissing van de Vlaamse regering nog negatief over slimme meters omdat de kosten te hoog lagen ten opzichte van de baten", vertelt ons Gorik Van Holen, woordvoerder van Freya Van den Bossche. Er zijn recentelijk, naast de voordelen, al wel meer nadelen opgedoken rond slimme meters.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 380716.htm
Klant mag slimme meter weigeren
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3749 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Goed dat er nu duidelijkheid is 
Ik vind het ook prima dat het nut van de slimme meter in vraag gesteld wordt. Eandis en de netwerkbeheerders hebben geen enkele motivatie om kosten te besparen: iedere EURO die ze uitgeven, wordt gewoon doorbelast in de netwerkkosten op de elektriciteit factuur.
Hoewel de enorme stijging van de energiekosten, maken de de netwerk- en transportkosten al meer dan 50pct van onze factuur uit
. En vrije keuze van netwerbeheerder hebben we niet !

Ik vind het ook prima dat het nut van de slimme meter in vraag gesteld wordt. Eandis en de netwerkbeheerders hebben geen enkele motivatie om kosten te besparen: iedere EURO die ze uitgeven, wordt gewoon doorbelast in de netwerkkosten op de elektriciteit factuur.
Hoewel de enorme stijging van de energiekosten, maken de de netwerk- en transportkosten al meer dan 50pct van onze factuur uit

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1197 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Eandis is ook gewoon een bedrijf, dat zo veel mogelijk winst wil maken. En aangezien ze een monopolie hebben (als klant kan je nooit kiezen), hebben ze geen enkele motivatie om efficiënt te werken. Dat blijkt elk jaar maar weer als hun kosten weer eens stijgen.
Door mee te doen met samenaankopen etc, heb ik mijn energiekost nauwelijks zien stijgen over 3 jaar; maar de totale factuur is wél gestegen. Met dank aan Freya en met dank aan Eandis etc... (voor zover die elkaar niet overlappen)
Door mee te doen met samenaankopen etc, heb ik mijn energiekost nauwelijks zien stijgen over 3 jaar; maar de totale factuur is wél gestegen. Met dank aan Freya en met dank aan Eandis etc... (voor zover die elkaar niet overlappen)