TurboNet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Digger
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Beste,

Ik heb nog steeds een Turbonet lijn van telenet.
Ik betaal hiervoor 78€/maand enkel voor de turbonet zonder andere faciliteiten.

Ik heb een Download van 18Mbit en een Upload van 1,5 Mbit

kan dit kloppen ? :nono:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Que ?!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ja, dat kan. Turbonet XL kost 75 euro en misschien staat er nog een extra mailbox of webruimte aangezet voor het bedrag van 3 euro.

Als je minder wil betalen, kijk je best jaarlijks eens naar de voordeligste providers en tarieven: http://www.bestetarief.be/
Digger
Plus Member
Plus Member

Fibernet Xl kost minder dan turbonet

http://telenet.be/2688/nl/thuis/interne ... ibernet-xl

en die heeft een andere snelheid

ik betaal meer voor veel minder
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

schakel dan gratis over naar een ander abbo , naargelang je zelf nodig hebt
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Telenet zal je niet automatisch overzetten op fibernet of andere. Mogelijk heb je nog een docsis2 modem die geen fibernet of fibernet XL ondersteund. Best even informeren bij telenet zelf.
Digger
Plus Member
Plus Member

Ik ben sinds gisteren overgeschakeld naar Fibernet XL Business.
Ik behaal nog altijd maar 18Mbit down, maar wel 5Mbit up. (bizar)
Mijn modem is een Docsis 3.0 modem
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Provider

Is je nieuwe abbonement zichtbaar in mijn telenet ?
Heb je je modem al eens herstart, het zou kunnen dat het nieuwe profiel niet gepushed geraakt bv.

Anders best es contact opnemen, ik veronderstel dat je test via de telenet speedtest ?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Digger schreef:Ik ben sinds gisteren overgeschakeld naar Fibernet XL Business.
Ik behaal nog altijd maar 18Mbit down, maar wel 5Mbit up. (bizar)
Mijn modem is een Docsis 3.0 modem
Euhm, iets stoms, maar is je pc rechtstreeks met je modem verbonden via een UTP-kabel? Of werk je wireless, switch/router ertussen, zo'n stopcontactding, ... ?
Digger
Plus Member
Plus Member

Inderdaad

met een CAT6 UTP kabel rechtstreeks op de modem is het de volle download en volle upload.
hoe kan wifi nu zo slecht zijn , hij geeft 54Mbit aan op de laptop
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Die 54mbit is de maximum snelheid die je kan benutten. Je mag blij zijn als je de helft hebt!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Inderdaad het max dat ik in de praktijk haal haal is 21 Mbps
mvg
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Als ik volk over de vloer krijg kijken ze altijd verward als ik steeds mijn utp kabel aan mijn laptop aansluit.
De reacties gaan van "heb je geen wifi" tot "alle da's toch niemeer van deze tijd".

Tot ze de snelheid zien waarmee ik bestanden over het netwerk smijt, of iets van nieuwsgroepen afhaal.
Ondertussen vragen ze advies hoe/waar kabelgoten/utp te leggen/trekken tijdens hun verbouwingen :lol:

Wifi "werkt" voor je normale huis/tuin/keuken internetgebruik en de occasionele download.
Alles daarboven: niets vervangt probleemloos utp (ook de snellere wifi's of homeplugs niet).
En je hoeft je ietsje minder zorgen te maken om het mogelijke gezondheidseffect van wireless.

Dus een tip: leg toch nog maar die utp kabel of op zijn minst die kabelgoot als je aan't bouwen/verbouwen bent.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier kan ik lirec alleen maar in volgen! Als je verbouwd/nieuw huis zet, zorg dat er ergens een centrale plaats is in het huis/appartement waar alles toekomt van coax (telenet) en telefoonlijn (belgacom). Trek naar alle delen in het huis waar je televisie wilt coax en utp kabel. Overal waar je enkel internet wilt of telefoon leg je UTP. Als je toch bezig bent hiermee, zorg er dan meteen voor dat je dit overal legt waar je op dat moment tv/internet/telefoon wilt, maar ook in de toekomst (bvb slaapkamer van kinderen of je wc ;-)). Uiteraard leg je per verdieping ook minimum 1 UTP kabel naar een centrale, open plaats voor een WiFi toestel (bvb een Ubiquiti PicoStation : kost ongeveer 38 euro : https://www.interprojekt.com.pl/ubiquit ... p-465.html).

Als je deze kabels in kabelgootjes op PVC buizen legt, zal je in de toekomst alvast nooit problemen hebben om overal een tv, decoder, mediaspeler, spelconsole, computer of laptop aan te sluiten. En surfen op laptops, gsm, tablet etc doe je gewoon via het draadloze netwerk. Beneden in de centrale plaats waar de kabels toekomen zet je een grote switch (afhankelijk van jouw noden een 8/16/24 poorts, al dan niet gigabit) die je verbind met jouw modem (telenet, belgacom, in een verre toekomst glasvezel) en je bent klaar :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

een wifi dongel kopen die N aankan.
Ik heb onlangs nog een in china gekocht voor de gebuur 6€ betaald en hij heeft nu volle snelheid draadloos.
Als hij op mijn netwerk gaat haalt hij zelfs nog 42 :-D
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Een goeie instructable geef je daar krisken! Zonde is wel dat er ondertussen al fabrikanten zijn die volledig inzetten op wifi: er zijn ondertussen bvb tv's zie wel voorzien zijn van wifi maar niet meer van een utp aansluiting zag ik laatst :eek: Daar gaan ze nog van terugkomen hoop ik. Een ondertussen bejaard apparaat had hetzelfde euvel. Nintendo Wii: wel wifi standaard maar voor utp moest je een extra accessoire kopen. Sloeg werkelijk nergens op!

Wifi altijd & overal voor elke toepassing word voor mijn part veel te sterk gepromoot. Ondertussen mag je in steden soms hard op zoek gaan naar een kanaal waarop je nog enigszins ontvangst krijgt boven alle wifi's van de buren uit. Soms zonder succes waarna dan maar een nog harder stralende n-router word geplaatst of extra acces points. Gevolg: de kans bestaat dat je gebuur nu ook weer actie moet ondernemen. Zo word het bijna vechten met je buren voor bandbreedte. Te absurd voor woorden als je het mij vraagt.

Situatie bij familie te mechelen: 23 :!: wireless netwerken in haar living waarvan 13 "normale" netwerken, 4 belgacom fon's en 6 telenet homespots. Overdag vormt het voorlopig niet zo'n probleem. S''avonds echter als iedereen actief is op hun netwerk mag ze op enkele meters van haar router gaan kamperen voor een stabiele verbinding te krijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lirec schreef:Situatie bij familie te mechelen: 23 :!: wireless netwerken in haar living waarvan 13 "normale" netwerken, 4 belgacom fon's en 6 telenet homespots.
Die FON's en Homespots mag je negeren want dat zijn gewoon dual SSID's op de bestaande 13 die je zit... maar inderdaad zo kan je een vrij kanaal wel vergeten (eigenlijk zijn er maar 3).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”