Gen Connect - automatische herlaadbeurt
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 4 keer
Vraagje ivm met de nieuwe optie "automatische herlaadbeurt" van Generation Connect.
Wanneer wordt er juist herladen:
1 keer per maand sowieso (ook al heb je nog krediet)
of kan je, zoals bij MV, ook instellen dat hij enkel herlaadt als je krediet bijv onder de 5 euro zakt?
In dat laatste geval zou je, nadat de bonus vervalt, nog kunnen verder surfen en SMS'en tegen de standaard tarieven, zolang je nog genoeg belkrediet hebt.
Wanneer wordt er juist herladen:
1 keer per maand sowieso (ook al heb je nog krediet)
of kan je, zoals bij MV, ook instellen dat hij enkel herlaadt als je krediet bijv onder de 5 euro zakt?
In dat laatste geval zou je, nadat de bonus vervalt, nog kunnen verder surfen en SMS'en tegen de standaard tarieven, zolang je nog genoeg belkrediet hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Als je bonus vervalt, kan je niet meer verder surfen, tenzij je een extra datapack aanschaft. Ze hebben dit net ingevoerd om te vermijden dat mensen plots ongewild hun krediet er doorjagen door verder te surfen.
Ik vermoed dat het dus - net zoals bij een echt abonnement - op vaste dagen zal zijn, ongeacht hoeveel krediet je nog over hebt.
Ik vermoed dat het dus - net zoals bij een echt abonnement - op vaste dagen zal zijn, ongeacht hoeveel krediet je nog over hebt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Member
Txs Maglor, ok dan recupereer ik eventueel overtollig belkrediet wel voor een stuk via een betaallijn.
@wied
>> uiteraard, wat is anders het nut van een automatische herlaadbeurt!?
Lees mijn vraag: "of kan je, zoals bij MV, ook instellen dat hij enkel herlaadt als je krediet bijv onder de 5 euro zakt?"
Dit is ook een manier om automatisch te herladen.
@wied
>> uiteraard, wat is anders het nut van een automatische herlaadbeurt!?
Lees mijn vraag: "of kan je, zoals bij MV, ook instellen dat hij enkel herlaadt als je krediet bijv onder de 5 euro zakt?"
Dit is ook een manier om automatisch te herladen.
Ik heb vandaag mijn simkaart ontvangen ( Generation Connect - automatische herlaadbeurt - nieuw nummer ) Maar ik heb dus geen krediet ( €0,00 ). De 2000 sms'en en 2gb mobiel internet heb ik wel.
Is het normaal bij een automatische herlaadbeurt dat ik nog op €0,00 krediet sta? moet ik zelf nog iets ondernemen om kaart te activeren of iets?
Is het normaal bij een automatische herlaadbeurt dat ik nog op €0,00 krediet sta? moet ik zelf nog iets ondernemen om kaart te activeren of iets?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
Lijkt me niet normaal, want je hebt enkel de bono, en niet het belkrediet. Waarschijnlijk een kinderziekte, neem eens contact met klantendienst (6000)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Als je dan toch het meervoud van bonus 'op zijn Latijns' wil schrijven, zorg er dan wel voor dat je de juiste meervoudsregel volgt.xenne schreef:... de bono ...

bonus --> boni.
Met dien verstande dat 'boni' niet hetzelfde is als 'bonussen'.
Idem met euro --> euri. Brr, de kriebels krijg ik er van, maar dit terzijde.

There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- xenne
- Elite Poster
't was een typo...
toch bedankt voor de info
bizar verhaal trouwens van 't madammeke aan de lijn... je zit dus met bonussen maar geen belwaarde.... toen ik me vorige maand inschreef werkte alles meteen behalve de smsjes, deze werden aangerekend, na meerdere telefoontjes met steeds andere verhaaltjes te hebben gehoord heb ik me tot Eva gewend om het recht te trekken

bizar verhaal trouwens van 't madammeke aan de lijn... je zit dus met bonussen maar geen belwaarde.... toen ik me vorige maand inschreef werkte alles meteen behalve de smsjes, deze werden aangerekend, na meerdere telefoontjes met steeds andere verhaaltjes te hebben gehoord heb ik me tot Eva gewend om het recht te trekken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
niettemin ontvang ik al 5 maanden mijn automatische herlading stipt op de 3de van de maand. Althans voor Pay&Go ZEN schijnt dit de procedure te zijn...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- xenne
- Elite Poster
't zal dan wel kloppen... morgen is het de derde dus we zullen het gauw weten... als ik het goed begrijp heb je paar extra dagen om de boni op te gebruiken? stel nu dat je simkaart de vierde ontvangt, uw krediet wordt pas aangepast de derde van de volgende maand... en blijft de boni dan geldig tot de derde van de daaropvolgende maand?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Waarschijnlijk domme vraag maar voor alle zekerheid: Met zo'n automatische herlading kan je zelf toch nog steeds 'manuele' herladingen doen hé ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- xenne
- Elite Poster
oké, bedankt voor de update... zijn jouw boni gereset op moment van herlading of niet? blijf het toch een bizar systeem vinden... jij hebt niet lang moeten wachten, maar stel dat je uw simkaart net na de derde ontvangt, dan zit je een maand zonder belwaarde?
sms'en en men 2gb mobiel internet zijn gereset ja.xenne schreef:oké, bedankt voor de update... zijn jouw boni gereset op moment van herlading of niet? blijf het toch een bizar systeem vinden... jij hebt niet lang moeten wachten, maar stel dat je uw simkaart net na de derde ontvangt, dan zit je een maand zonder belwaarde?
Jah vraag ik mij ook af, kan toch niet da ge dan een maand zonder belwaarde zit...
- xenne
- Elite Poster
lang moeten wachten heeft dus ook z'n voordelen
je kan de boni opgebruiken tegen de herlading... en je kan natuurlijk met voip bellen in afwachting van de belwaarde 

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zeer zeker mogelijk.VOiD schreef:Waarschijnlijk domme vraag maar voor alle zekerheid: Met zo'n automatische herlading kan je zelf toch nog steeds 'manuele' herladingen doen hé ?
-
- Member
Vanmiddag viel GSM ontvangst uit (mobile vikings).
Gelukkig viel vanmiddag de nieuwe sim in de bus, met 5 euro belwaarde. Ik had graag toch wat meer speling gehad, maar enfin, de portering was dus gebeurd.
Hoe gebeurt de betaling van de automatische herlading, via factuur?
Moet ik het porteringsdocument en contract nog terug sturen? Portering is tenslotte al gedaan.
[
Post made via mobile device ]
Gelukkig viel vanmiddag de nieuwe sim in de bus, met 5 euro belwaarde. Ik had graag toch wat meer speling gehad, maar enfin, de portering was dus gebeurd.
Hoe gebeurt de betaling van de automatische herlading, via factuur?
Moet ik het porteringsdocument en contract nog terug sturen? Portering is tenslotte al gedaan.
[

- xenne
- Elite Poster
blijkbaar is er nog niets gewijzigd bij proximus, en kan je nog altijd zonder dienst vallen terwijl je simkaart niet in bezit hebt. jammer. soit, dat porteringsdocument moet je niet meer opsturen, is gewoon ter bevestiging van de mnp
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Lijkt me beste het in dit topic te zetten.
Dus, vorige maand een Generation Connect pre-paid genomen. Had toen naar de 6000 gebeld om het te activeren aangezien ik gewoon een pre-paid kaart was gaan halen in het Belgacom Center. Daar ook direct aan gevraagd om de Automatische Herlaadbeurt te activeren voor mij. Men zei dat het in orde was maar kreeg wel de vreemde info dat het wel een paar weken kon duren om te activeren. Bon, gisteren toch maar eens terug naar de 6000 gebeld omdat ik niets meer gehoord had en tegen vrijdag opnieuw moet herladen. Na 30+ minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn, ik mijn verhaal gedaan waarna hij controleerde en idd opmerkte dat automatisch herladen niet geactiveerd was. Dus, hij vroeg mij al mijn gegevens (naam en adres) en toen zei hij ineens dat automatisch herladen voor mijn Generation Connect kaart niet mogelijk was volgens hun systeem. Daarop vermelde ik dat dit volgens hun website toch wel degelijk moest kunnen. Hij weer paar minuten aan het zoeken --> vraagt dan achter de website --> ik geef generation-connect.be door --> weer tijdje stil aan de lijn --> uiteindelijk zegt hij mij dat dit een van de weinige zaken zijn die ze niet op de 6000 kunnen doen. Ik viel zowaar van mijn stoel. Ik moest blijkbaar naar een Belgacom Center gaan. Uiteraard was ik redelijk skeptisch daartegenover maar bon, had al genoeg tijd verdaan en moest dringen verder gaan werken dus heb ik het daar maar bij gelaten.
Vanmiddag ik dus snel ff langs het Belgacom Center in Gent waar mijn vermoeden bevestigd werd: Generaction Connect is enkel maar te nemen via Internet, ze hebben dat zelfs niet in het gamma in het Belgacom Center, dus alle gerelateerde zaken moeten wel via de 6000 geregeld worden
Om zot van te worden dus.
Ik heb ff geen goesting meer om vandaag weer super lang aan de telefoon te hangen. Heb een Tweet naar Eva gestuurd in de hoop het via dat kanaal te regelen. Dacht het toch hier maar even te vermelden
Dus, vorige maand een Generation Connect pre-paid genomen. Had toen naar de 6000 gebeld om het te activeren aangezien ik gewoon een pre-paid kaart was gaan halen in het Belgacom Center. Daar ook direct aan gevraagd om de Automatische Herlaadbeurt te activeren voor mij. Men zei dat het in orde was maar kreeg wel de vreemde info dat het wel een paar weken kon duren om te activeren. Bon, gisteren toch maar eens terug naar de 6000 gebeld omdat ik niets meer gehoord had en tegen vrijdag opnieuw moet herladen. Na 30+ minuten wachten eindelijk iemand aan de lijn, ik mijn verhaal gedaan waarna hij controleerde en idd opmerkte dat automatisch herladen niet geactiveerd was. Dus, hij vroeg mij al mijn gegevens (naam en adres) en toen zei hij ineens dat automatisch herladen voor mijn Generation Connect kaart niet mogelijk was volgens hun systeem. Daarop vermelde ik dat dit volgens hun website toch wel degelijk moest kunnen. Hij weer paar minuten aan het zoeken --> vraagt dan achter de website --> ik geef generation-connect.be door --> weer tijdje stil aan de lijn --> uiteindelijk zegt hij mij dat dit een van de weinige zaken zijn die ze niet op de 6000 kunnen doen. Ik viel zowaar van mijn stoel. Ik moest blijkbaar naar een Belgacom Center gaan. Uiteraard was ik redelijk skeptisch daartegenover maar bon, had al genoeg tijd verdaan en moest dringen verder gaan werken dus heb ik het daar maar bij gelaten.
Vanmiddag ik dus snel ff langs het Belgacom Center in Gent waar mijn vermoeden bevestigd werd: Generaction Connect is enkel maar te nemen via Internet, ze hebben dat zelfs niet in het gamma in het Belgacom Center, dus alle gerelateerde zaken moeten wel via de 6000 geregeld worden

Ik heb ff geen goesting meer om vandaag weer super lang aan de telefoon te hangen. Heb een Tweet naar Eva gestuurd in de hoop het via dat kanaal te regelen. Dacht het toch hier maar even te vermelden

- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Als nieuwe klant heb je misschien een omweg genomen om je op generation-connect in te schrijven. Het was aangegeven als een web-aankoop.
Maar het neemt niet weg dat ze je inderdaad zouden moeten kunnen omschakelen via de 6000 van een bestaande proximus pre-paid.
Op de website staat bij de vragen onderaan namelijk:
"Ik ben al Proximus-klant, kan ik Generation Connect worden?
Als je een Pay&Go-prepaidkaart hebt kan je naar de klantendienst bellen via het nummer 6000 en vragen om je tariefplan over te zetten naar Generation Connect. Als je ingetekend hebt voor een abonnement kan het zijn dat we je een opzeggingsvergoeding vragen in functie van je huidige contract. Onze klantendienst zal bevestigen of dit het geval is of niet."
Dus rare uitleg van de klantendienst aan de telefoon.
Maar het neemt niet weg dat ze je inderdaad zouden moeten kunnen omschakelen via de 6000 van een bestaande proximus pre-paid.
Op de website staat bij de vragen onderaan namelijk:
"Ik ben al Proximus-klant, kan ik Generation Connect worden?
Als je een Pay&Go-prepaidkaart hebt kan je naar de klantendienst bellen via het nummer 6000 en vragen om je tariefplan over te zetten naar Generation Connect. Als je ingetekend hebt voor een abonnement kan het zijn dat we je een opzeggingsvergoeding vragen in functie van je huidige contract. Onze klantendienst zal bevestigen of dit het geval is of niet."
Dus rare uitleg van de klantendienst aan de telefoon.
Just enjoy life and don't whine about it.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Er zitten op die klantendienst wel heel wat mensen die niet weten waar ze het over hebben.
.
.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- bollewolle
- Elite Poster
Het was idd via een omweg maar ook weer omdat de bestelling en nummeroverdracht via hun website gewoonweg niet werkte. Had alles ingevuld op hun site en na 3 weken niets te horen ze eens gebeld voor meer info. Ze konden niets terugvinden :s Daarna naar Belgacom center gegaan in Gent waar men me snel kon helpen door een gewone Pay&Go kaart te geven en nummer overdracht te doen van Mobistar naar die kaart. Daarna moest ik naar de 6000 bellen om dus Generation Connect te activeren (waar ik dus ook gevraagd had voor die automatische herlading te activeren). Daar begon dus heel het gedoe.
Over het Belgacom Center in de Veldstraat in Gent echter niets dan lof, tot nu toe al 2x goed geholpen met kennis van zaken.
Over het Belgacom Center in de Veldstraat in Gent echter niets dan lof, tot nu toe al 2x goed geholpen met kennis van zaken.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Bij mij was hier ook een probleem mee, ik schakelde over van een autoreload van 15 euro per maand naar generation connect 20 euro en dat ging blijkbaar niet. Moest ik het eerst opzeggen in de winkel en dan opnieuw laten activeren. Geen probleem, ik deactiveer het in de winkel en bel enkele dagen later naar de klantendienst. De de activatie was niet doorgekomenbollewolle schreef:Ik heb ff geen goesting meer om vandaag weer super lang aan de telefoon te hangen. Heb een Tweet naar Eva gestuurd in de hoop het via dat kanaal te regelen. Dacht het toch hier maar even te vermelden

- bollewolle
- Elite Poster
Merk wel net op bij het manueel herladen van mijn kaart dat ik 10 MB surfen in het buitenland erbij heb gekregen terwijl dit normaal toch enkel maar is bij de automatische herlaadbeurt, niet? (op de early adopters na dan toch) Misschien toch maar niet meer naar de 6000 bellen dan 

- MClaeys
- Elite Poster
Of autoreload is actief en ze doen er een dezer dagen een autoreload boven u manuele reload (je krijgt dan idd 10mb bij manuele reloads ook)
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Sent from my Lumia 900 using Board Express
- bollewolle
- Elite Poster
Kan ook uiteraard, maar hoe exact werkt die auto reload dan, want ze hebben geen bank- of andere gegevens van me. Ik veronderstel dat dit normaal via een soort van overschrijving/factuur gaat niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Je zal een factuur krijgen. Meestal begint de AR na 5 dagen na omzetting naar GC.
Verstuurd met Tapatalk.
Verstuurd met Tapatalk.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
- MClaeys
- Elite Poster
Tegen het eind van de maand krijg je een factuur met de post (of een mail of een sms). Dan moet je het handmatig overschrijven. Ik heb het sinds kort op sms-factuur gezet op e-services omdat enkel de opmerking wijzigt, het bedrag is altijd 20 euro en veel details staan er niet echt op aangezien het een prépaid product is (dus geen gesprekken etc...). Overlaatst per ongeluk vergeten betalen (ik krijg men post niet altijd, vandaar ook sms nu), een week na de vervaldag een beleefd smsje gekregen met de herinnering.
- bollewolle
- Elite Poster
OK, good to know, thanks. Ik wacht ondertussen af of het de komende maanden ook nog zo blijft en zo lang als ik mijn 10 mb extra krijg is de huidige manier geen probleem voor mij.