ik heb het volgende onderwerp gevonden:
Excel Adressenlijst -zelfde adres samenvoegen
Nu heb ik zo'n soortgelijk probleem, maar ik ondervind problemen met de query. Ik heb geen m/v in mijn lijst en de voor/achternaam zijn samengevoegd.
Wat moet ik precies nu aanpassen om de query toch werkende te krijgen? Dus wat weg vanuit de query?
alvast bedankt.
Excel Adressenlijst -zelfde adres samenvoegen
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je hebt toch een functie "Remove duplicates"?
Nu weet ik niet hoe hoofdlettergevoelig deze functie is, maar je zou bijvoorbeeld je tekst eerst kunnen trimmen, en vervolgens alles in uppercase of lowercase te zetten en zo te vergelijken.
Een andere mogelijkheid is countif toe te passen, en elke waarde > 1 is dubbel.\
Sorry, werk op het werk veel met Engelstalige versie en je informatie is wel erg onduidelijk.
Het hangt er wel vanaf hoe je je bestand hebt opgebouwd en hoe consequent je bent.
Nu weet ik niet hoe hoofdlettergevoelig deze functie is, maar je zou bijvoorbeeld je tekst eerst kunnen trimmen, en vervolgens alles in uppercase of lowercase te zetten en zo te vergelijken.
Een andere mogelijkheid is countif toe te passen, en elke waarde > 1 is dubbel.\
Sorry, werk op het werk veel met Engelstalige versie en je informatie is wel erg onduidelijk.
Het hangt er wel vanaf hoe je je bestand hebt opgebouwd en hoe consequent je bent.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –