Telenet King Roaming op Android

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hallo,

Iemand die ook Telenet King heeft? Mobiel internet blijkt enkel en alleen te werken als de Roaming optie aanstaat. Ook zie je contstant naast uw signal bar een R staan van Roaming. Nog mensen met dit "probleem" ?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar moet erbij zeggen dat ik enkel met 2.3.5+ ROMs heb. Met ICS of oudere 2.2 of 2.3 roms heb ik dit niet.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zit zelf niet bij Telenet, maar ik kan mij herinneren dat dit vroeger een algemeen probleem was en misschien nu ook nog is. Tijdens de eerste populaire Android jaren (1.5/1.6) hadden veel Nederlanders hetzelfde probleem met hun virtuele providers en toen werd er geen oplossing voor gevonden. Ik heb het zelf nog niet gehad bij Jim Mobile/Mobile Vikings, maar die gebruiken misschien een andere 'virtuele techniek' dan Telenet.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bij sommige androids heb je onderscheid tss national en international data roaming. Dan hoef je natuurlijk alleen de eerste aan te vinken. Voorkomt dat je hoge kosten in het buitenland hebt. Zal te maken hebben dat Telenet een virtuele provider bij mobistar is. Geen idee waarom dat bij telenet nodig is en niet bij mobile vikings, jim, etc...
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 39 keer

Hier problemen op een Android 4.0 ism Telenet King SIM.
Met elke andere provider SIM's (ook van Mobistar zelf !) werkt het perfect, alleen met die van Telenet niet.

GSM denkt dat hij continue aan het roamen is terwijl dit duidelijk niet is (netwerk is Telenet, kan je in het buitenland niet ontvangen).
Helpdesk gebeld die me zeiden dat, zolang er Telenet als provider opstaat, ik zeker kan genieten van de Telenet service.
Toen ik antwoorde dat dat niet echt een "oplossing" was, want dat ik van de "block data servcices while roaming" in het buitenland wil gebruikmaken,
gingen ze me na 5 dagen terugbellen voor een andere permanente oplossing. Dat is nu 8 dagen geleden en ik heb nog niets gehoord.

Ik hoorde al tussen de lijnen dat ze het op mijn toestel willen steken en daarna op het feit dat ik dicht bij de Nederlandse grens woon,
alhoewel ik de Telenet service met volle kracht kan ontvangen....

Het internet staat bol van de klachten van Telenet King/Kong in combinatie met Android en roaming (zie bv tik.be en test-aankoop.be) met een hoop suggesties maar nooit een echte oplossing.
Hier is een typisch voorbeeldje : http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=13832 waar ze denken dat het ligt aan het feit dat de mast zegt "Mobistar" maar de SIM zegt "Telenet" dus: roaming, toch bij Android (bij Mobile Vikings is dat blijkbaar geen probleem omdat zij geen Full MNVO zijn, Telenet wel), zelfs Charlotte is komen helpen maar, ... niets.
De meeste (zoals de topic starter van mijn voorbeeldje) die stoppen met klagen gaan gewoon weg denk ik, dat is tegenwoordig gemakkelijker nu je geen opzegvergoeding meer moet doen ...

Ik wacht het ook nog eventjes af en dan ga ik naar Mobile Vikings, tot zover mijn 1 maand durende Telenet MNVO avontuur :roll:

Dus, als je een Android hebt (toch 50% van de smartphones tegenwoordig) en je wil Telenet King, 2 keer nadenken !
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Een mogelijke oplossing is een extra app gebruiken, namelijk Real Roaming Alarm. Deze app speelt in op dit probleem. De laatste update gebeurde wel al bijna 3 jaar geleden, dus ik weet niet hoe goed deze nog werkt op de recente Androidversies. (meer uitleg/ervaringen)

Een recentere en uitgebreidere applicatie is Roaming Control (trial). In de Play Store zoeken geeft ook nog enkele alternatieven.

Het zijn geen mooie oplossingen, maar het kan wel helpen.
ahrand
Pro Member
Pro Member

Android heeft problemen met juiste roaming indicatie/verwerking bij een Full MVNO (zoals Telenet).
Dit is NIET de schuld van Telenet maar heeft helaas wel effect op de werking met hun netwerk/SIM.

Er is de vraag of dit überhaupt een probleem is (je kan de indicator/functie negeren),
er zij Telenet workarounds (geen roaming in het buitenland toestaan vanuit het Telenet netwerk),
en er zijn Android workarounds (betalende apps),
en er zijn custom Android roms die de bug oplossen,
maar,
echt proper is dat allemaal niet...

Ooit zal die bug wel eens opgelost worden in Android maar voorlopig (Android 4.1) toch nog niet...

PS.1. Op de Telenet helpdesk weten ze (nog) van niets en zullen ze je met excuses proberen weg te sturen ("we bekijken het en bellen nog wel terug", "het ligt aan jou specifieke telefoon", "het komt omdat je dicht bij de grens woont", etc...)
PS.2. Bij Basic MVNO's (AldiTalk, ColruytMobile, MobileVikings, etc...) en de netwerk providers zelf (Base, Mobistar, Belgacom Mobile) geen probleem
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Als het probleem zich enkel voordoet bij TN dan klopt er toch iets niet bij TN ?

[Mod Edit] ongewenste full-quote uit vorige post verwijderd. zie Forumregels
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

ahrand schreef:Android heeft problemen met juiste roaming indicatie/verwerking bij een Full MVNO (zoals Telenet).
Dit is NIET de schuld van Telenet maar heeft helaas wel effect op de werking met hun netwerk/SIM.

<knip>

PS.2. Bij Basic MVNO's (AldiTalk, ColruytMobile, MobileVikings, etc...) en de netwerk providers zelf (Base, Mobistar, Belgacom Mobile) geen probleem
ennehm, welke zijn dan de grote verschillen tussen de "basic" mvno's - waarbij je mooi hun naam op het scherm en in de lijst krijgt,
en die full mvno's (waar je dus enkel telenet opnoemt) - die wel problemen hebben met net hetzelfde te doen?

hetgene dat jij opnoemt trouwens, als ik me niet vergis, maakt allemaal gebruik van het base (?) netwerk,
terwijl TN het mobistar netwerk gebruikt.
ahrand
Pro Member
Pro Member

Bij een Basic MVNO blijft de SIM gelinkt aan het moedernetwerk.
Bij een Full MVNO is de SIM gelinkt aan het MVNO netwerk (terwijl je eigenlijk toch op het oorspronkelijke provider netwerk zit)
Met dat verschil kan Android niet mee overweg, iOS en BlackBerry en Symbian ,etc.. wel.
ik000ike schreef:Als het probleem zich enkel voordoet bij TN dan klopt er toch iets niet bij TN ?
Ik kan verkeerd zijn maar volgens mij is Telenet de enigste Full MVNO in België,
alle anderen zijn Basic MVNO's .

[Mod Edit] dubbele post samengevoegd. Gebruik de Wijzig knop. zie Forumregels
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

blijkbaar is het officieel de "regel" dat android het *correct* doet.
windows phones (zoals we het van microsoft gewoon zijn) doen dat blijkbaar niet.

officieel moet roaming vergeleken worden met MCC + MNC in gebruik vs eigen MCC + MNC.
windows phones controleren enkel MCC - dus de landcode.

overigens snap ik niet dat TN kiest om dan een "full mvno" te zijn, surtout omdat ze een eigen MNC bezitten blijkbaar.

Code: Selecteer alles

MCC	MNC	Network	        Operator
206	1  	Belgacom          Proximus
206	5  	(Globul) Telenet
206	10    France Telecom	 Mobistar	
206	20    KPN	            Base	
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”