opzegtermijn 1 maand na facturatiedatum

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dirko10
Starter
Starter

Ik heb mijn abonnement Scarlet one opgezegd op 24/09/2012 en wil dit laten ingaan op 24/10/2012.
Nu kreeg ik een mail van Scarlet dat dit ingaat op 15/11/2012 omdat dit een maand na de facturatiedatum is.
Maar in hun voorwaarden staat op punt
22.1 Tenzij anders wordt overeengekomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd in
welk geval Scarlet en de Klant de Overeenkomst te allen tijde kunnen opzeggen na voorafgaande
schriftelijke kennisgeving aan de andere partij en met inachtneming van een opzegtermijn van EEN MAAND.
Nergens iets van een facturatiedatum?

En op mijn factuur van de laatste maand staat

Contract einde Scarlet ONE: 23/08/12 (***)
Contract einde Belgacom TV: 23/08/12 (***)
Informatie over de duur van uw abonnement: De vermelde datum wijst op de bepaalde duur van uw contract(en) (12
maanden). Bij het verstrijken ervan dient u echter niets te doen om verder te genieten van uw Scarlet-diensten.
Is dit wettelijk??
Dirk
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Opnieuw aandringen met de datum waarop je de stopzetting wenst: 30 dagen opzeg geldt IMHO gewoon vanaf de dag waarop de brief gepost/gestempeld werd....hooguit +1 of 2 dagen waardoor je op datum van ontvangst+30 dagen komt.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Provider

Ik heb hetzelfde voor, en vermits Scarlet bij hun standpunt bleef, heb ik de ombudsdienst voor telecommunicatie ingeschakeld.
Ook daar blijft Scarlet bij hun standpunt, maar ik ook, dus nu moet de ombudsdienst uitspraak doen.
Het betwiste bedrag heb ik niet betaald, al de rest wel.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bizar dat scarlet bij hun standpunt blijft, probeer de chat-optie via de website eens? Leg daar je case voor en verwijs naar hun eigen algemene voorwaarden die niets vermelden over factuurdata, enkel 30 dagen of 1 maand. Zo heb je een betere informatie-feedback dan via telefoon/brief/.... Het lijkt mij dat ze geen been hebben om op te staan en dat ze dus wel zullen zwichten.

Mijn eigen persoonlijke ervaring met scarlet opzeg was zeer positief: mailtje gedaan naar vraag ad scarlet dot be
Dit met duidelijke vermelding dat ik wens op te zeggen met effectdatum xx/xx/xxxx zodat mijn laatste factuur ook eindigd op diezelfde datum.
Dezelfde dag nog een zeer correct mailtje terug ontvangen van hun met bevestiging van opzeg, einddatum, je ontvangt documenten voor decoder terug te sturen,.....
Mijn factuur abbonnement eindigde dan ook mooi op de gevraagde datum, enkel een afrekening van 0,23€ volgde erna nog omdat ik nog wat gebeld had.
dirko10
Starter
Starter

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden,
Ik heb nog eens geprobeerd bij scarlet om de datum te laten ingaan vanaf een maand na opzeg
maar zij blijven bij hun voorstel om het in te laten gaan vanaf de facturatiedatum.
Ik heb dan maar Testaankoop verwittigd en een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecomunicatie.
Hierop was het antwoord van Scarlet, " In orde. Vanaf nu zullen zij uw dossier dan behandelen";
Laat nog weten hoe dit afloopt.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Provider

Een update:

Ik heb mijn geval aangekaart bij ombudsdienst in juli, maar Scarlet bleef bij standpunt, net als ik.
Van de ombudsdienst is er geen uitspraak gekomen, maar na enkele maanden verdween het openstaand bedrag uit het klantenoverzicht van 'Mijn scarlet'. Dus vermoedde ik dat de zaak afgehandeld was.
Gisteren ontving ik echter een herinnering van Scarlet voor het openstaand bedrag, met 7,5 EUR administratiekost.

Ik heb dus maar opnieuw een mailtje naar de ombudsdienst gestuurd - met Scarlet in cc -, met vermelding van de brief en een screenshot van 'Mijn scarlet'.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Jochla ...
Op maandag 12 nov heeft Scarlet, op mijn vraag, hier gereageerd, en duidelijkheid gebracht.
Op die datum hebben ze ook hun algemene voorwaarden op hun website gewijzigd.

Het komt er dus op neer dat de facturatie datum absoluut geen rol meer speelt. Er zijn dus 2 mogelijkheden:
  • - de klant zegt op, met vermelding van de datum: contract wordt stopgezet op die datum.
    - de klant zegt op, zonder vermelding van de datum: contract wordt stopgezet met een opzeg van 30 dagen.
Ik begrijp dus waarom er nu terug over een facturatiecyclus gesproken wordt, dat is intussen (sedert 12-nov) afgeschaft.

Wellicht omdat jouw probleem dateert van voor 12 november (datum waarop hun algemene voorwaarden werden aangepast).
Misschien eens een PM sturen naar CindyV ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”