Weepee: onmogelijk telefoon op te nemen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2820
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Iemand al volgende meegemaakt?
Mijn schoonouders zijn reeds Weepee-klant sinds dag 1 (of toch van ergens in het begin, 2005 of zoiets) Hun opstelling bestaat uit:
Draytek 2200 VG achter een telenet modem. Met die Draytek zijn gewone Siemens DECTS verbonden. Al die jaren geen problemen gehad.
Nu echter sinds enkele weken problemen. Wanneer er naartoe gebeld wordt, begint de telefoon te rinkelen. Wanneer er echter wordt opgenomen, blijft aan de andere kant van de lijn (meestal) gewoon de kiestoon verder overgaan. 1 keer op 10 van mijn testen met mijn gsm lukte het wel. Ze zijn dus niet in staat van een telefoon te beantwoorden. Omgekeerd werkt alles. Zij kunnen perfect anderen opbellen.
Ik heb reeds alles eens heropgestart maar dit maakt geen verschil.
Hoe zou dit komen? Is er recent iets veranderd bij Weepee? Moet ik het probleem extern of intern gaan zoeken?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Dit lijkt op een "poort" probleem (RTP) ?
Is de Telenet modem niet onlangs gewisseld met een modem/router ?
Indien er niets gewijzigd is aan de opstelling, zou ik toch een ticket sturen naar support (at) weepee.org
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”