Packet loss?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
shure
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2012, 19:45

Al een drietal dagen heb ik last van een slechte verbinding, gewoon internet websites bezoeken en dergerlijke is geen probleem maar met gamen merk je het wel hard en is het haast onmogelijk geworden.
Mijn ping schommelt zeer sterk van normaal 10 tot 130 zonder aanleiding.
Dacht eerst dat het aan mijn pc lag, firewall af gezet (zowel telenet als windows) anti virus uitgeschakeld, geportforward, MTU nagekeken (1500) en dergerlijke.
Maakt geen enkel verschil, speedtest.net geeft niets speciaal aan maar pingtest.net wel, heb dit op nog 2 andere laptops getest hier zowel met wifi als kabel en geven telken dit: Afbeelding

Is hier een oplossing voor of ligt dit puur aan telenet?

Heb trouwens ook modem gereset (op hun website) en dat hielp ook niet.
Heb ook een ping test gedaan met CMD na even googlen, hierbij had ik slechts 1 keer 1 verlies bij pingen op google.com
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Misschien druk in jullie regio, hier geen probleem met telenet.

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”