All,
Ik zoek een lader via die ik kan aansluiten op de sigaretteaansteker van de auto.
De uitgang moet USB of nog beter microUSB zijn.
Zo zijn er natuurlijk honderden, MAAR de uitgangsspanning op USB moet 12V zijn ipv de gebruikelijke 5V
Wie weet waar ik dit kan krijgen ?
(micro) USB lader auto
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Waarom zou je dat willen doen? USB is officieel 5 volt, waarschijnlijk de reden waarom je geen 12 volt vind.
Een usb device dat je wil voeden gaat ook enkel 5 volt aankunnen.
Een usb device dat je wil voeden gaat ook enkel 5 volt aankunnen.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Koop een gewone 12V naar 5V USB adapter, doe die open, smijt alle elctronica eruit, en verbind de ingang door met de uitgang.
'k Zou er wel nog een zekering insteken (plaats genoeg als je de rest verwijdert
)
Of nog: gebruik een USB-kabeltje (USB naar micro USB), snijdt de USB stekker eraf, en zet daar een 12V auto stekker op ...
Zoals de vorige poster al zei: in de handel zal je natuurlijk dat niet kunnen krijgen !!!
'k Zou er wel nog een zekering insteken (plaats genoeg als je de rest verwijdert

Of nog: gebruik een USB-kabeltje (USB naar micro USB), snijdt de USB stekker eraf, en zet daar een 12V auto stekker op ...
Zoals de vorige poster al zei: in de handel zal je natuurlijk dat niet kunnen krijgen !!!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
een idee voor een fopcadeau? 

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
... of een autobrand wegens een overgehit aangesloten apparaat
...
Ik vind het maar een gek idee om een 12V USB adapter te gaan maken, daar waar de standard 5V volt is.
Dat is zoals je een luidsprekerkabel - met luidspreker stekkers - zou gebruiken als 220V verlengkabel ...

Ik vind het maar een gek idee om een 12V USB adapter te gaan maken, daar waar de standard 5V volt is.
Dat is zoals je een luidsprekerkabel - met luidspreker stekkers - zou gebruiken als 220V verlengkabel ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Dat zou ik ook niet aanraden ... USB standaard is 5V DC ..
De meester apparaten met microusb / mini usb hebben gewoon 5 volt nodig .
Wat jij zou doen is er 13,8 volt opzetten bij draaiende motor ... lijkt me niet echt interessant een afwijkende standaard maken ..
De meester apparaten met microusb / mini usb hebben gewoon 5 volt nodig .
Wat jij zou doen is er 13,8 volt opzetten bij draaiende motor ... lijkt me niet echt interessant een afwijkende standaard maken ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 336 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat is een mogelijkheid maar zoals hierboven al aangehaald gaat de 12V van de auto soms ook tot 14,7V.philippe_d schreef:Koop een gewone 12V naar 5V USB adapter, doe die open, smijt alle elctronica eruit, en verbind de ingang door met de uitgang.
'k Zou er wel nog een zekering insteken (plaats genoeg als je de rest verwijdert)
Ik zou liever iets hebben zoals een laptop adaptor die de spanning stabiliseert maar dan op 12V
Laatst gewijzigd door duizend 16 sep 2012, 23:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 336 keer
- Recent bedankt: 3 keer
tja, als er op de meegeleverde 220V adaptor staat dat de uitgang op micro usb 12V en 1,5A is.philippe_d schreef:... of een autobrand wegens een overgehit aangesloten apparaat...
En na het uitmeten met voltmeter blijkt daar inderdaad 12V op te staan ...
Trouwens op standaard 5V bijladen werkt nauwelijks, duurt ongeveer 2 dagen vooraleer de batterij 100% is en het ladingsledje brandt niet.
Ik heb dus wel echt 12V op de micro usb nodig en zoek een adaptor die de spanning van de autobatterij (die varieert van 11,6V tot 14,8V) omvormt naar 12V
Bestaat dit echt niet terwijl een adaptor van 220V naar 12V microusb wel te koop is ?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Dat zou wel heel erg veel energieverlies opleveren omdat je tweemaal gaat omzetten (éénmaal 12->220 en dan 220->12) wetende dat elke omzetting een bepaalde efficientieratio heeft die dus aangeeft hoeveel procent van je om te zetten energie in warmte vervliegt.
Neen als je per sé 12V op die uitgang, en dus ook niet meer, kan je een voltage regulator gebruiken http://en.wikipedia.org/wiki/78xx vb van het type 7812. 2 condensatortjes en deze voltage regulator en je hebt exact 12V out. Enige probleem, je input spanning moet wel ongeveer 2V hoger liggen. Als dat niet is, gaat de uitgang ook geen 12V meer zijn.
Je kan ook zelf iets construeren met een transistor, een zenerdiode, wat weerstanden. Er zijn genoeg voorbeeldschakelingen. Maar die 7812 is het eenvoudigste, behoudens dat je ingangsspaning dus steeds hoger ligt.
Neen als je per sé 12V op die uitgang, en dus ook niet meer, kan je een voltage regulator gebruiken http://en.wikipedia.org/wiki/78xx vb van het type 7812. 2 condensatortjes en deze voltage regulator en je hebt exact 12V out. Enige probleem, je input spanning moet wel ongeveer 2V hoger liggen. Als dat niet is, gaat de uitgang ook geen 12V meer zijn.
Je kan ook zelf iets construeren met een transistor, een zenerdiode, wat weerstanden. Er zijn genoeg voorbeeldschakelingen. Maar die 7812 is het eenvoudigste, behoudens dat je ingangsspaning dus steeds hoger ligt.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als je echt 12V nodig hebt (en dat blijft me verbazen op micro USB)... dan is vermoedelijk die 11.6 a 14.8 ook geen probleem.duizend schreef:Ik heb dus wel echt 12V op de micro usb nodig en zoek een adaptor die de spanning van de autobatterij (die varieert van 11,6V tot 14,8V) omvormt naar 12V
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je zou beter af zijn met een low drop out regulator in het geval van een auto ipv 78XX reeks 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –