Ik ben vandaag jarig. Ja, ja, op de beruchte 9/11.
Maar dit terzijde

Een aantal mensen probeerden me vandaag te bellen (om me gelukkige verjaardag te wensen). Maar dit lukte niet zo goed. Blijkbaar werkt onze telefoon boven (op de bureau), sinds ik alles heb overgeschakeld op de Fritz!Box 7390, nog niet goed.
Korte situatie schets:
1. Mijn inkomend WeePee VOIP signaal komt binnen op de Fritz!Box 7390 in de woonkamer. Dit werkt.
2. Er is een analoge telefoon aangesloten op de Fritz!Box. Hier werkt de VOIP ook.
3. Dit inkomend telefoon signaal wordt doorgestuurd (via de ingebouwde telefooncentrale van de Fritz!Box 7390) naar de TipTel 280 VOIP Telefoon (in de bureau) boven. Dit werkt niet. De telefoon rinkelt. Ik neem op, maar de spraak is vervormd (totaal niet verstaanbaar). Zou dit aan één of andere (niet geselecteerde) "spraak codec" kunnen liggen ? Of staat er iets anders nog verkeerd ingesteld ?
Setup:
1. In de Fritz!Box heb ik bij "Telephony Devices" een "TipTel 280" device aangemaakt (**620) - zie bijlage
2. In de TipTel 280 heb ik onder Account 2 volgende instellingen ingevuld (of default) staan - zie bijlage
Wie onder jullie heeft ervaring (met deze ingebouwde telefooncentrale in de Fritz!Box 7390) ?
Of kan me wat verder op weg helpen.
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Gent32m