Megasimpele vraag:
Hoe zet ik de enige partitie op een externe harde schijf van 1,5 TB met USB-aansluiting om van NTFS naar exFAT zonder gegevensverlies? Er staat 0,9 TB aan data op die schijf en ik heb geen enkele andere harde schijf met zoveel ruimte.
omzetten van NTFS naar exFAT
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Niet.
Althans, niet rechtstreeks. Noch met convert.exe, noch met Partition Magic of Disk Director of zo.
Werkwijze die je kan doen is van NTFS -> FAT32 gaan (met de beperkingen die daar bij horen) en dan van FAT32-> exFAT. Maar da's allemaal niet risicoloos natuurlijk...
Waarom wil je exFAT gebruiken?
Althans, niet rechtstreeks. Noch met convert.exe, noch met Partition Magic of Disk Director of zo.
Werkwijze die je kan doen is van NTFS -> FAT32 gaan (met de beperkingen die daar bij horen) en dan van FAT32-> exFAT. Maar da's allemaal niet risicoloos natuurlijk...
Waarom wil je exFAT gebruiken?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
Omdat exFAT minder prutswerk is in Linux en het minder ruimte verspilt met domme indelingen. Ik kan mijn 1,5 TB dan sneller gebruiken en er is iets meer ruimte.
En je kan niet naar FAT32 gaan van NTFS
En je kan niet naar FAT32 gaan van NTFS

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Je kent niemand die even die data voor je kan backuppen? Trouwens, zo een operatie uitvoeren zonder backup is niet verstandig, het is sowieso niet verstandig om geen backup te hebben. Tenzij het natuurlijk om een backup-schijf gaat, maar dan zou de originele data normaal nog ergens anders moeten staan 
Onder het motto van toch iets hulpvaardigs te zeggen: desnoods mag je wel bij mij langskomen om die "even" op mijn disk array te kopiëren...

Onder het motto van toch iets hulpvaardigs te zeggen: desnoods mag je wel bij mij langskomen om die "even" op mijn disk array te kopiëren...