Ik heb wel nog een vraagje voor mensen met een dergelijk toestel: Kan je een USB-HDD zoals mijn WD My Passport Essential daarop aansluiten? (voeding & transfer via 1 usb kabel)
Met externe schijven zoals WD passport kan je problemen hebben met TV's,... door de partitionering van deze schijven. De WD Passport 500GB 2,5" werd door mijn Panasonic VT30 NIET herkend tot ik met een tool van WD de eerste read-only partitie (waarop WD tools staan) disabelde. Daarna werkt deze schijf perfect via USB zonder externe voeding aan een VT30.
Het spijtige aan gans die pvr functie is dat buiten dat ene specifieke toestel er nergens anders mee naartoe kan
Met de Panasonic VT30 kun je opnames op de externe disk enkel bekijken op de TV zelf. Met de opvolgenr van de VT30, de VT50 kun je deze opnames delen via DLNA.
Plasma of LCD (LED) is een moeilijke keuze. De nadelen van de ene technologie zijn meestal de voordelen van de andere. Je moet dus voor jezelf beslissen wat belangrijk is. Wat reviews lezen, gaan kijken, raad vragen,... kunnen je helpen een keuze te maken.
LCD:
- Hoge lichtopbregst (=beter om op klaarlichte dag naar TV te kijken, maar dit wordt vaak teniet gedaan door reflecterende schermen)
- Energiezuiniger
- Dunner met als nadeel meestal een slechte geluidskwaliteit tenzij men een soundbar of versterker aansluit
Plasma
- Betere zwartwaarden en contrast
- Natuurgetrouwere kleuren
- Snellere responstijd
- Daar deze wat dikker is kan deze een betere klank hebben
- Hoger verbruik en ingebouwde ventilatoren die je misscine kunt horen,
- Bij grote heldere vlakken (bv. volledig wit scherm) kan men een flikkering op het beeld hebben en kan men de voeding horen zoemen.
Natuurlijk moet men gelijkaardige toestellen vergelijken. Het is goed mogelijk dat een middenklassse LCD van 1000€ een beter contrast heeft dan een goedkope plasma van 500€.
Toestellen vergelijken kan men niet doen in een grootwarenhuis genre Saturn, Makro,... De toestellen staan daar in toonzaal mode met overgesatureerde kleuren.
Ik heb onlangs, na grondige vergelijking, een paar toestellen gekocht bij een vakman/kleinhandelaar waar ik trouwe klant ben aan een betere prijs dan de groothandel of internet. Ik mocht daar onbeperkt verschillende toestellen naast elkaar zetten om te vergelijken. Ik mocht alle instellingen wijzigen naar mijn smaak, zelf mijn sources meebregen en heb finaal voor plasma gekozen omdat ik niet teveel omgevingslicht heb en contrast, kleur en klank het belangrijkste vind.