TV experts/hobbyists share your knowledge!

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

FunkStar schreef:[*] Plasma toont betere/mooiere zwart waarden en kleuren maar heeft als nadelen dat ze vooral in grote formaten te krijgen zijn 50" e.d. + grote energieverslinders zijn :!:

Ik heb wel nog een vraagje voor mensen met een dergelijk toestel: Kan je een USB-HDD zoals mijn WD My Passport Essential daarop aansluiten? (voeding & transfer via 1 usb kabel)
Bij mijn Panasonic plasma lukt het alleszins om een harde schijf aan te sluiten, de poort geeft voldoende voeding.
Plasma is inderdaad voor grotere formaten, maar 40" is ook als plasma te vinden dus zeker niet vanaf 50" :) Het verbruik is inderdaad wel hoger en ze zijn ook iets dikker en zwaarder in de meeste gevallen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Het spijtige aan gans die pvr functie is dat buiten dat ene specifieke toestel er nergens anders mee naartoe kan.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb wel nog een vraagje voor mensen met een dergelijk toestel: Kan je een USB-HDD zoals mijn WD My Passport Essential daarop aansluiten? (voeding & transfer via 1 usb kabel)
Met externe schijven zoals WD passport kan je problemen hebben met TV's,... door de partitionering van deze schijven. De WD Passport 500GB 2,5" werd door mijn Panasonic VT30 NIET herkend tot ik met een tool van WD de eerste read-only partitie (waarop WD tools staan) disabelde. Daarna werkt deze schijf perfect via USB zonder externe voeding aan een VT30.
Het spijtige aan gans die pvr functie is dat buiten dat ene specifieke toestel er nergens anders mee naartoe kan
Met de Panasonic VT30 kun je opnames op de externe disk enkel bekijken op de TV zelf. Met de opvolgenr van de VT30, de VT50 kun je deze opnames delen via DLNA.

Plasma of LCD (LED) is een moeilijke keuze. De nadelen van de ene technologie zijn meestal de voordelen van de andere. Je moet dus voor jezelf beslissen wat belangrijk is. Wat reviews lezen, gaan kijken, raad vragen,... kunnen je helpen een keuze te maken.
LCD:
- Hoge lichtopbregst (=beter om op klaarlichte dag naar TV te kijken, maar dit wordt vaak teniet gedaan door reflecterende schermen)
- Energiezuiniger
- Dunner met als nadeel meestal een slechte geluidskwaliteit tenzij men een soundbar of versterker aansluit

Plasma
- Betere zwartwaarden en contrast
- Natuurgetrouwere kleuren
- Snellere responstijd
- Daar deze wat dikker is kan deze een betere klank hebben
- Hoger verbruik en ingebouwde ventilatoren die je misscine kunt horen,
- Bij grote heldere vlakken (bv. volledig wit scherm) kan men een flikkering op het beeld hebben en kan men de voeding horen zoemen.

Natuurlijk moet men gelijkaardige toestellen vergelijken. Het is goed mogelijk dat een middenklassse LCD van 1000€ een beter contrast heeft dan een goedkope plasma van 500€.

Toestellen vergelijken kan men niet doen in een grootwarenhuis genre Saturn, Makro,... De toestellen staan daar in toonzaal mode met overgesatureerde kleuren.

Ik heb onlangs, na grondige vergelijking, een paar toestellen gekocht bij een vakman/kleinhandelaar waar ik trouwe klant ben aan een betere prijs dan de groothandel of internet. Ik mocht daar onbeperkt verschillende toestellen naast elkaar zetten om te vergelijken. Ik mocht alle instellingen wijzigen naar mijn smaak, zelf mijn sources meebregen en heb finaal voor plasma gekozen omdat ik niet teveel omgevingslicht heb en contrast, kleur en klank het belangrijkste vind.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

johan.devos schreef:Plasma of LCD (LED) is een moeilijke keuze.
Ik hoop dan ook op een doorbraak van OLED dit jaar... al zullen we dan nog even moeten wachten voor het effectief betaalbaar is :-(

Hopelijk houdt m'n oude CRT het dus nog even vol...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb nu OLED in mijn Sony A65 zitten (tru finder). Werkt perfect en zeer goed zichtbaar!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Er zijn productieproblemen met die schermen, 't zal dus niet meer voor dit jaar zijn (en voorlopig hopen geld kosten)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Heeft er hier al eens iemand geprobeerd om plex Laika te instaleren op een samsung TV ?

how to install app for samsung TV
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Wat lukt er niet ?
Inloggen als developer ? De appl downloaden/installeren? Welke foutmelding?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Ja ik, maar die developer uitleg klopt nietmeer. Doordat ze nu officieel te vinden zijn in de Samsung app store mogen ze van Samsung geen dev versies meer aanbieden. Alle info is in dit forum te vinden: http://forums.plexapp.com/index.php/for ... smart-hub/

Belangrijk is te weten dat momenteel de 2012 modellen nog niet ondersteund worden, de 2010 en 2011 zijn normaal wel al te vinden in de store. Heb indertijd bij het pas uitkomen het al direct geprobeerd, met de dev versie dus, en sinds hij op de store staat die versie geinstalleerd. Werkt schitterend moet ik zeggen.

Vooral dit topic eens lezen, daar staat de meeste uitleg wel in van wat er ondersteund wordt en wat niet: http://forums.plexapp.com/index.php/top ... evelopers/ Die hebben ze een paar weken geleden aangemaakt omdat er teveel topics werden aangemaakt met dezelfde vragen :)

Oh, en ze hebben blijkbaar vannacht een nieuwe versie naar Samsung gestuurd ter controle waarin ook de 2012 modellen moeten werken.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

ok laat ons dan hopen dat die er rap komt....want mijn tv staat bij de not available yet...

Kan ik dan ondertussen toch de dev versie gebruiken ?

mijn tv UE40D5720...
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik vrees ervoor. Toen de dev methode nog toegelaten was was er iemand die een quick fix had gemaakt waardoor hij ook voor 2012 modellen werkt maar eenmaal Samsung de app toeliet heeft men eerst op het forum alle topics waar IP's stonden met versies van de app moeten sluiten/verwijderen. Blijkbaar is Samsung daar nogal streng op :s

Moet wel gezegd worden dat de 2 devs het in hun vrije tijd doen, dus als het al eens trager gaat is het ook maar omdat ze een leven hebben :) Het zijn iig zeer degelijke devs moet ik zeggen, de app op mijn D8000 van 2011 ziet er echt gelikt uit en werkt flawless.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

Plex is blijkbaar toegankelijk voor de 2012 modellen... :-D

het zit toch bij mijn apps...

edit : ik heb een 2011 model..
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

ok een probleem.....

samsung Tv ziet PMS...kan film selecteren (MKV bestand)..maar kan geen ondertiteling selecteren of audio aanpassen..

Als ik subtitels kies (groene knop) staat dit in mijn Samsung TV grijs....iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen ? Lijkt mij een samsung probleem maar kan het niet zo direct vinden..
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Zijn het subs die in de mkv zitten of een los srt bestand? Momenteel worden namelijk enkel losse srt bestanden ondersteund. Hier is al veel reactie op geweest maar naar het schijnt ligt het probleem hier bij Samsung die embedded subs in hun sdk moeten voorzien. De hele Plex app for Samsung is eigenlijk in javascript geschreven gebruik makend van de sdk van Samsung, dus als zij iets niet toelaten kan het ook niet in de app :s

Het goeie aan de zaak is wel dat er al meerdere bugs en features door Samsung zijn toegevoegd nadat de devs van deze app ze bij hen gemeld hadden, dus met een beetje geluk kunnen ze hen ook overtuigen embedded subs te implementeren ... maar das misschien eerder wishfull thinking van mijn kant dan iets anders :-D
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

Los lukt het idd wel...alleen embedded dus niet, spijtig...Hopelijk gaat samsung daar nog iets aan doen..

thanks voor de uitleg..
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

gisteren de nieuwe plex server geinstalleerd damned wat een verschil...1 probleem nu ziet mijn server de client niet meer...

het rare is dat als ik via de smartfunctie (video) op de samsung TV ga kan ik hem wel zien...iemand enig idee ?

Heb wel gisteren via die video functie subtitles kunnen selecteren (gaat dan via twonky server naar NAS)....
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Niet direct een idee, kan het zelf ook niet testen aangezien de tv nog altijd in zijn doos steekt sinds de verhuis :) Misschien eens op de Plex forum kijken of er topics zijn die hetzelfde zeggen, kan gewoon een bestaande issue zijn.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Ohja dit is mijn topic :D

Het is de Sony KDL-40HX850 geworden! Ietsje boven mijn budget maar een pracht van een TV.
Mooi beeld en vooral mooi design past perfect in het interieur hier.

En met de PS3 media server stream ik alles naar mijn bravia TV :)
Afbeelding
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster

Probleem met PLEX is opgelost....alles moeten verwijderen en terug op nieuw herinstalleren..

één van dezer dagen komt mijn mini android PC toe...ben eens benieuwd wat dat gaat geven..

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”