Sinds kort heb ik een nieuwe telenetrouter + wireless. Sindsdien krijg ik mijn VOIP gigaset C470IP niet meer aan de praat. SIP-registratie mislukt, geef hij aan.
Ik heb mijn gigaset op een statisch IP-adres gezet.
Op mijn telenet heb ik bij "draadloze instellingen" "geavanceerde instellingen" bij portforwarding het IP-adres gezet van de gigaset en als beginpoort 45000 en eindpoort 45100. Provider is 3starsnet.
Helaas het lukt niet. Iemand een idee om een leek te helpen ?
VOIP gigaset C470IP nieuwe telenetrouter
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Zit ondertussen al aan een aansluiting of 10 met deze modems <-> Siemens ip telefoons. Nergens klachten, nergens problemen.
Het enige dat ik doe is deze telefoons een vast ip geven, van de "mijn telenet" instellingen blijf ik af. Soms duurt het efkes voor hij registreert (20 minuten ?) maar met de modem eens uit het stopcontact te halen is dit daarna opgelost.
Dus modem in -> telefoon eraan -> telefoon instellen -> wachten -> modem herstarten.
Het enige dat ik doe is deze telefoons een vast ip geven, van de "mijn telenet" instellingen blijf ik af. Soms duurt het efkes voor hij registreert (20 minuten ?) maar met de modem eens uit het stopcontact te halen is dit daarna opgelost.
Dus modem in -> telefoon eraan -> telefoon instellen -> wachten -> modem herstarten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Probeer het statisch IP dat je gaf aan je Gigaset eens in te stellen als DMZ in de TN router...
Heb hier zelf een VoIP ATA draaien op Telenet (wel setup modem only en eigen router) en die ATA moet ik ook in DMZ plaatsen of die kan geen inkomende oproepen ontvangen.
Heb hier zelf een VoIP ATA draaien op Telenet (wel setup modem only en eigen router) en die ATA moet ik ook in DMZ plaatsen of die kan geen inkomende oproepen ontvangen.