Generation Connect activering simkaart

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
street11
Starter
Starter

Beste,

Zondagmiddag besloot ik over te schakelen van MV naar Proximus Generation Connect (wegens de vele pannes en slecht bereik van Base). Zoals vermeld op de website (2 dagen) heb ik mijn simkaart woensdag in de bus gekregen maar deze is nog steeds niet geactiveerd. Er staat op de site en bijgevoegde brief dat de activering twee dagen na akkoordverklaring (vorige zondag dus?) wordt voltooid, maar we zijn reeds 5 dagen verder... Is dit normaal (ben ik te ongeduldig :P ?), of neem ik best eens contact op met de klantendienst?

In ieder geval heel ambetant gezien ik gezorgd heb dat mijn geld van MV grotendeels weg was tegen woensdag en ik nu al twee dagen met 1€ op mijn kaart sta (data en sms bundel reeds vervallen).

Mvg,

Street11
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Het kan geen kwaad om eens te bellen, de klatendienst gaat je wel doorschakelen naar een andere dienst om dit controleren.
Het gebeurt wel meer dat er vertraging opzit.
street11
Starter
Starter

Gisterenochtend rond 8u inderdaad eens gebeld. Het was mijn eigen schuld, achter de factuur zat een blad die ik nog moest opsturen voor activatie. Gezien er daar niets van op de brief met mijn kaartje stond (gewoon wachten tot signaal wegvalt) en ik al online toestemming gegeven had, had ik dat over het hoofd gezien. Toen ik van Proximus naar MV overschakelde was dit ook niet nodig. Communicatie kan duidelijker maar ik moest maar alles gelezen hebben :oops: .

De jongen aan de klantendienst zei me dat ik het blad gewoon mocht doorfaxen en dat het tot 24u kan duren eer de activatie dan voltooid is. Helaas zijn we nu 10u en zit ik nog altijd bij MV :-( Frustrerend omdat we bij mij thuis ook al bijna een week zonder internet/tv/telefoon zitten!
Rik_HZS
Starter
Starter

Dus als je simkaart besteld kan je zelf kiezen wanneer die actief wordt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik ben geswitched van Mobile Vikings naar Generation Connect.
Ik heb dat activatie formulier niet ingevuld en nooit opgestuurd.
Nummeroverdracht gebeurde binnen de paar dagen automatisch.

Zal waarschijnlijk afhangen van de provider waarvan je weg gaat.
street11
Starter
Starter

Zoals gezegd was het gisterochtend nog niet opgelost. Om 12u nog eens naar klantendienst gebeld en vriendelijke mevrouw aan de lijn gehad die me wist te vertellen dat ik al van maandagavond op actief stond, maar ze inderdaad nog een reactie van base had gezien gisterochtend. Ze adviseerde me van gewoon mijn Proximus-kaartje in te steken en eens proberen te bellen.

Proximus kaartje ingestoken en kreeg direct signaal. Zeer vreemd gezien mijn Mobile Vikings-signaal nog werkte tot 30sec voor die actie. Nuja, het is opgelost en ik merk alvast een groot verschil in snelheid!
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Heb ook mijn simkaart ontvangen maar ben een beetje in de war nu.
Moet ik het formulier opsturen of is dit helemaal niet verplicht?

Ik heb reeds de simkaart in mijn toestel gestoken maar dat deed niets.

Datum van overdracht: 27/08 zegt het formulier...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tja, moet je het document opsturen ja of neen?

Neem toch geen risico en stuur het document op.
mattionline
Plus Member
Plus Member

Volgens mij moet dat document enkel en alleen opgestuurd worden als je voordien een abonnement/factuur had bij de vorige provider. Aangezien Mobile Vikings vooraf betaald is lijkt me dat niet nodig.

Zou iemand van Belgacom (Eva misschien) hier duidelijkheid in kunnen brengen ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

redman schreef:Ik ben geswitched van Mobile Vikings naar Generation Connect.
Ik heb dat activatie formulier niet ingevuld en nooit opgestuurd.
Nummeroverdracht gebeurde binnen de paar dagen automatisch.

Zal waarschijnlijk afhangen van de provider waarvan je weg gaat.
Idem bij mij, activatieformulier wel gekregen (vooraf ingevuld).
mattionline
Plus Member
Plus Member

En bij deze kan ik bevestigen dat het opsturen van het formulier niet nodig is.
Gewoon een beetje geduld en de overdracht wordt automatisch in orde gebracht.
Vrijdagavond 24/08 besteld, 27/08 verzonden, 29/08 ontvangen, 31/08 geactiveerd :banana:
street11
Starter
Starter

Ik zal waarschijnlijk gewoon weer pech gehad hebben dan :-) Ze hebben mij waarschijnlijk gevraagd dat formulier op te sturen om de procedure weer in gang te zetten als 'herinnering' ofzo zeker?

Ik dacht inderdaad ook dat je dat formulier niet moest opsturen, gezien je bij de bestelling van je Generation Connect al toestemming geeft van je nummer over te zetten.

Nuja, het is goedgekomen en ben al zeer tevreden over mijn overstap. Kan nu tenminste deftig youtube en livestreams bekijken zonder wifi :angel:
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Bij mij is de overdracht van BASE prepaid naar GC ook gegaan zonder het formulier in te vullen.
Bij ontvangst van dat formulier heb ik gebeld naar de KD om na te gaan wat er moest gebeuren. Zij bevestigden me dat het formulier niet ingevuld moest worden en inderdaad: 12uur later had ik mijn 'oud' BASE nummer beschikbaar op mijn GC SIM kaart.

Helemaal veilig is deze procedure toch niet? Ik zou zo perfect het nummer van iemand anders kunnen overnemen zonder me nog maar te moeten identificeren (ik vul toch de gegevens in op de website van GC die ik wil!).
Begrijpen wie begrijpen kan...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je moet ook wel het nummer van de sim kaart meegeven van de oude provider, waarschijnlijk toch een controle.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”