Telenet verbinding valt weg

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
roele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2012, 10:37

Hi,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben werkzaam op IT Support bij Johnson&Johnson.
Sinds we overgegaan zijn op Lenovo, meer bepaald model T420 krijgen we van verschillende users het verhaal dat,
wanneer zij met de laptop van het werk connecteren op de telenet modem-router (wifi) alle signaal wegvalt,
Dus ook andere computers, wifi radio en dergelijke valt het signaal weg.

Zijn er nog mensen die dit probleem (of gelijkaardig hebben)?

Ikzelf heb ook Telenet thuis met een modem (zonder router), met daarachter een linksys router.
Dit werkt zonder problemen.

Groetjes,
Roel
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6193
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 4 keer

Had de support van Telenet geen oplossing?

Nu ja, ik zal mijn grijsgedraaid plaatje nog eens afdraaien:
De telenet modem-router (wifi) is ronduit slechte consumerhardware. Veel consumenten met zulke modem-routers hebben problemen met 'korte onderbrekingen van 't internet', voor de doorsnee IT'er beter bekend als een crash & reboot.

Je kan als IT'er onmogelijk onderzoeken aan wat het juist ligt omdat het om closed hardware gaat zonder vrij gepubliceerde productspecificaties of vrij beschikbare firmware.
Zo'n toestel gebruik je best niet in bedrijfsomgevingen.

Laat dit toestel vervangen door een modem-only en installeer zelf een betrouwbare router met een professionele Wifi-chip.
roele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2012, 10:37

Hi Raf,

Volgens de support van Telenet zou het aan de laptop liggen.

Wij hebben deze echter hier getest op onze Belgacom test lijn, wireless met WPA2 key.
Deze werkt zonder problemen, zowel op WEP als WPA/WPA2 encryptie.

Wat we wel al hebben laten doen, is de beveiliging op WEP zetten op de modem/router van Telenet,
Maar dit gaf hetzelfde probleem.

Thanks,
Roel
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ook al eens met Dell Lenovo gebeld ?
Laatst gewijzigd door iceke 17 aug 2012, 10:22, in totaal 1 gewijzigd.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Waarom Dell bellen? Het zijn Lenovo toestellen..
Het gebeurt wel vaker dat Telenet de schuld steekt op andere hardware.

Wat Raf1 aanhaalt klopt. Ik heb soms ook disconnects met die modemrouter.
Als men echt met die modemrouter wilt verder werken, zal Telenet denk ik toch moeten helpen
Laatst gewijzigd door MrBlueSky 17 aug 2012, 10:21, in totaal 1 gewijzigd.
roele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2012, 10:37

Hi,

Om misverstanden uit te sluiten, het gaat hier om de verbinding bij de users thuis.
Op kantoor zijn er geen problemen.

Thanks,
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Je kan als IT'er onmogelijk onderzoeken aan wat het juist ligt omdat het om closed hardware gaat zonder vrij gepubliceerde productspecificaties of vrij beschikbare firmware.
Wees maar gerust dat die dingen voldoen aan de WIFI standaarden... niet overdrijven dus. Het enige nadeel is dat je niet zelf kan kijken of er een andere firmware is, maar het voordeel is dan ook weer dat TN die wel zal pushen als hij er is.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2430
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Nu ik dit lees: ik heb sinds kort via het werk een Lenovo T520.
En ik heb tijdens telewerken af en toe problemen met een AVM wifi-repeater. Het is wel enkel als andere apparaten ook actief zijn, maar nu bedenk ik me dat de Lenovo altijd aktief is, anders werkt het prima.

Misschien eens testen met een wifi usb-stick en de ingebouwde wifi uitschakelen? Ik kan het wel pas binnen een aantal weken testen... vakantie :-D
roele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2012, 10:37

Hi,

Even een update, we gebruiken hier de software die met de laptop meegeleverd wordt, nl. Thinkvantage Access Connections.
Maar ook wanneer de basic windows tool gebruikt wordt, valt de verbinding na enkele seconden weg.

Heeft iemand hier nog ervaring mee?

Alle drivers van netwerk en BIOS zijn up to date...

mvg,
Roele
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1904
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Werken jullie nog met XP of is er al Windows 7?

Off-topic: ben je toevallig een Dataflow consultant bij J&J?
roele
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2012, 10:37

Yes,

We zitten nog steeds op XP.

En Off-Topic: Ja :)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1904
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ah oke, nu weet ik wel niet of die Windows versie veel gaat uitmaken.
Misschien als test een "probleem gebruiker" een Windows 7 installatie meegeven naar huis?
Gezien de strenge regels bij J&J (of eender welk ander groot bedrijf) zal dit wel niet mogen... :wink:

Offtopic: ik heb in 2010 toen ik nog bij Dataflow werkte eens 4 dagen als backup bij J&J in Waterloo gezeten, daarom dat ik dat weet :-D
In 2011 hadden ze plots het lumineus idee me een voorstel te geven om permanent in shiften in Courcelles te gaan werken... Daar heb ik toch vriendelijk voor bedankt! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”