telefoon problemen
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Wij hebben al sinds lange tijd problemen met de telefoon .
Elke week maandag morgen werkt de telefoon niet meer . Wij hebben dan geen kiestoon , en als mensen ons proberen te bellen horen ze een bezettoon .
Als we de modem (sagem) dan herstarten werkt de telefoon weer . Tot het opnieuw maandag is , zelfde probleem .
Zijn er nog mensen die dit hebben ? Of zijn er mensen die weten welke zaken dit zouden kunnen veroorzaken ?
Elke week maandag morgen werkt de telefoon niet meer . Wij hebben dan geen kiestoon , en als mensen ons proberen te bellen horen ze een bezettoon .
Als we de modem (sagem) dan herstarten werkt de telefoon weer . Tot het opnieuw maandag is , zelfde probleem .
Zijn er nog mensen die dit hebben ? Of zijn er mensen die weten welke zaken dit zouden kunnen veroorzaken ?
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Als de telefoon niet meer werkt, welke foutmelding geeft de Sagem.
Bij standaard configuratie vind je dit op http://192.168.1.1 > Advanced Settings > Telephone > Line 0.
Anders eens contact opnemen met de technische helpdesk. Toen ik telefoonproblemen had, hebben die mij goed geholpen met een degelijke technische uitleg. Uiteindelijk zijn ze gewoon de Sagem komen vervangen en dat heeft veel geholpen. Ze hebben mij toen ook aangeraden om een de 2e telefoonpoort te gebruiken, maar vermits het bij u telkens op het zelfde moment gebeurt, vermoed ik niet dat uw telefoonpoort kapot is.
Hoe lang is dit al bezig? Als het de tweede keer op maandag gebeurt, is het nog te vroeg om daar de "wekelijkse conclusie" uit te trekken. Bij mij viel de telefoon gewoon regelmatig uit, soms na 1 dag, soms na 5 dagen, ...
Bij standaard configuratie vind je dit op http://192.168.1.1 > Advanced Settings > Telephone > Line 0.
Anders eens contact opnemen met de technische helpdesk. Toen ik telefoonproblemen had, hebben die mij goed geholpen met een degelijke technische uitleg. Uiteindelijk zijn ze gewoon de Sagem komen vervangen en dat heeft veel geholpen. Ze hebben mij toen ook aangeraden om een de 2e telefoonpoort te gebruiken, maar vermits het bij u telkens op het zelfde moment gebeurt, vermoed ik niet dat uw telefoonpoort kapot is.
Hoe lang is dit al bezig? Als het de tweede keer op maandag gebeurt, is het nog te vroeg om daar de "wekelijkse conclusie" uit te trekken. Bij mij viel de telefoon gewoon regelmatig uit, soms na 1 dag, soms na 5 dagen, ...
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Bij mij zijn de problemen weg nadat ze de nummers geswitched hebben van poort. Het was wel wekelijks dat de telefoon eruit lag, maar niet op dezelfde dag. Ik had wel internet en tv, maar kon niet meer inloggen in de sagem tenzij na een reset.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Bedankt voor de tips jongens . Ik ga volgende maandag inderdaad eerst eens zoeken of hij een foutmelding geeft in de sagem .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Jouw éérste actie zou toch moeten zijn om de Helpdesk te bellen?
Alléén zij kunnen in de logs zien wat er precies gebeurt ...
Dit probleem is in de eerste plaats een Scarlet probleem (Scarlet internet, Scarlet VoIP, Scarlet modem ...)
Alléén zij kunnen in de logs zien wat er precies gebeurt ...
Dit probleem is in de eerste plaats een Scarlet probleem (Scarlet internet, Scarlet VoIP, Scarlet modem ...)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
ook al een paar ker voorgehad op een toevallig moment dat ik naar de modem kijk, hey het lampje telephone brand niet meer en ja hoor geen kiestoon.
Na een reset is alles weer normaal. Maar als dit natuurlijk op regelmatige basis gebeurt is het inderdaad aangeraden om eens contact op te nemen met de helpdesk.
Na een reset is alles weer normaal. Maar als dit natuurlijk op regelmatige basis gebeurt is het inderdaad aangeraden om eens contact op te nemen met de helpdesk.
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Het is nu zondag en die Sagem is zo traag als wat .
Inloggen lukt amper . Het is precies of er een process vast hangt , of dat er een logfile vol zit oid .
Inloggen lukt amper . Het is precies of er een process vast hangt , of dat er een logfile vol zit oid .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Webpage geeft geen response meer .
Via command line een paar zaken uit de sagem gehaald :
Lsmod commando is geblokkeerd , waar kan ik dan logs kijken ?
Als iemand nog iets weet waar ik kan kijken om dit probleem aan te pakken .. shoot !
De telefoon is nu ook onbereikbaar merk ik .
Edit : een paar minuten later kan ik ook niets meer via command line doen , valt internet uit en is de modem uit zichzelf herstart .
Via command line een paar zaken uit de sagem gehaald :
Code: Selecteer alles
[admin @ home]$ ver
Version: 4.0.21.3.3.1.32.1.1.1.6.Fast3464.6L.A0.4C
Platform: Sagem F@ST346X
Compilation Time: 15-Sep-11 13:30:37
Mem: 54724K used, 1200K free, 0K shrd, 0K buff, 1888K cached
Load average: 4.83, 3.94, 3.77 (State: S=sleeping R=running, W=waiting)
PID USER STATUS RSS PPID %CPU %MEM COMMAND
574 0 R 28M 1 30.8 51.6 openrg
9994 0 R 232 9993 22.0 0.4 top
654 0 S 688 652 10.1 1.2 vdsld
741 0 S 832 726 7.5 1.4 tr69
9995 0 R 56 635 6.2 0.1 sh
691 0 S 200 636 5.6 0.3 main_autom
653 0 S 688 652 4.7 1.2 vdsld
719 0 S 200 717 4.3 0.3 oam
739 0 S < 1372 734 2.5 2.4 sipd
656 0 S 688 652 1.4 1.2 vdsld
37 0 SW 0 1 1.0 0.0 kswapd0
708 0 S 1440 1 0.0 2.5 igmpsnoop
733 0 S 1372 1 0.0 2.4 sipd
738 0 S 1372 734 0.0 2.4 sipd
736 0 S 1372 734 0.0 2.4 sipd
740 0 S 1372 734 0.0 2.4 sipd
735 0 S 1372 734 0.0 2.4 sipd
737 0 S 1372 734 0.0 2.4 sipd
734 0 S 1372 733 0.0 2.4 sipd
716 0 S 832 1 0.0 1.4 tr69
# uptime
10:14:39 up 6 days, 9:15, load average: 8.09, 5.97, 4.61
[admin @ home]$ adslstat
Adsl Stat
Version of Eagle F/W (RTFirmwareVer): 1214051B : UNKNOWN
Administrative Status (AdminLinkPermition): SETUP
Operational Status (LinkStatus): DOWN
Current State (LinkState): 2
(LinkStateName): UNTRAINED 1
Adsl mode In the Flash at moment of Reboot (ModeInFlash): 0
Adsl mode what User set for next Reboot if User will save it (ModeDesired): 0
Real Adsl mode after Training (ModeTrained): 4
Name of Current mode (ModeName): T1.413_C
Actual Adsl rate (RateActual): 0
Maximum Adsl rate (RateMax): 0
Actual Downstream Adsl rate in Kbps (DSRateActual): 0
Actual Upstream Adsl rate in Kbps (USRateActual): 0
ATM cells sent to Utopia (Downstream):(rxBlocks) 0
ATM cells sent to CO (Upstream):(txBlocks) 0
Corrected blocks since beginning of link (corrBlocks): 0
Uncorrected blocks since beginning of link (uncorrBlocks): 0
Error seconds at RT in last 15 minutes (NECount15min): 0
Error seconds at CO in last 15 minutes (FECount15min): 0
Error seconds at RT in last 24 hours (NECount1day): 0
Error seconds at CO in last 24 hours (FECount1day): 0
RT Curr Attenuation in dB (localCurAtten): 0
CO Curr Attenuation in dB (remoteCurAtten): 0
(localCurAttenHalf): 0
(remoteCurAttenHalf): 0
Interleave HEC errors (interleaveHEC): 0
Fastpath HEC errors (fastpathHEC): 0
Sum of interleaveHEC and fastpathHEC (commonHEC): 0
DownStream Path type (DSPathType): UNKNOWN
UpStream Path type (USPathType): UNKNOWN
LOS Defects from Power On (losCount): 0
Floating Counter of consecutive CRC errors (crcCount): 0
CRC Errors from Power ON Reset (CRCErrors): 0
RT Curr SNR margin: 0
CO Curr SNR margin: 0 (from remote)
UpStream Aggregate Power: 0x0 (from remote)
Maximum UpStream Adsl rate in Kbps: 0 (from remote)
Maximum DownStream Adsl rate in Kbps: 0 (from local)
Returned 0
[admin @ home]$ meminfo
Memory info:
MemTotal: 55924 kB
MemFree: 1324 kB
Buffers: 0 kB
Cached: 2072 kB
SwapCached: 0 kB
Active: 34776 kB
Inactive: 832 kB
HighTotal: 0 kB
HighFree: 0 kB
LowTotal: 55924 kB
LowFree: 1324 kB
SwapTotal: 0 kB
SwapFree: 0 kB
Dirty: 0 kB
Writeback: 0 kB
Mapped: 34324 kB
Slab: 12816 kB
CommitLimit: 27960 kB
Committed_AS: 41716 kB
PageTables: 392 kB
VmallocTotal: 1048560 kB
VmallocUsed: 5264 kB
VmallocChunk: 1043172 kB
free + buffered + cached = 3396
Als iemand nog iets weet waar ik kan kijken om dit probleem aan te pakken .. shoot !
De telefoon is nu ook onbereikbaar merk ik .
Edit : een paar minuten later kan ik ook niets meer via command line doen , valt internet uit en is de modem uit zichzelf herstart .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Nadat de router gereboot is staat dit in de log (ZEER onduidelijk omwille van verkeerde tijd):
En hier de system log :
Code: Selecteer alles
Jan 1 00:00:09 2003
System Log
Message
syslog.info Log file is full. Following messages will be discarded.
Jan 1 00:00:09 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:09 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Jan 1 00:00:09 2003]
Jan 1 00:00:08 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:08 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:07 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:07 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:06 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:06 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:05 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 23 20:14:14 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.5:61075->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Jan 23 20:14:14 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.5:61074->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Jan 23 20:14:14 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.5:61066->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Jan 23 00:58:19 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20 [repeated 3 times, last time on Jan 23 02:03:01 2003]
Jan 22 11:08:46 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin
Jan 22 11:07:23 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 14 01:27:32 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20 [repeated 12 times, last time on Jan 21 01:11:10 2003]
Jan 13 00:33:29 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.17:46985->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Jan 13 00:33:29 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.17:46984->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Jan 13 00:33:29 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.17:46982->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Jan 9 23:25:16 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin
Jan 9 06:51:01 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20
Jan 5 01:17:41 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin [repeated 2 times, last time on Jan 8 12:27:00 2003]
Jan 1 00:03:13 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin
Jan 1 00:01:55 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 1 00:01:22 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:01:22 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Jan 1 00:01:22 2003]
Jan 1 00:01:22 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:01:19 2003
Inbound Traffic
Accepted - Default policy
ICMP type 8 code 0 81.240.251.104->10.236.82.70 on eth1.20
Jan 1 00:01:19 2003
Inbound Traffic
Accepted - Default policy
ICMP type 8 code 0 81.240.251.105->10.236.82.70 on eth1.20
Jan 1 00:00:19 2003
Firewall Setup
Firewall status changed
enabled
Jan 1 00:00:19 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:18 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Jan 1 00:00:18 2003]
Jan 1 00:00:18 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:16 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:16 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Jan 1 00:00:16 2003]
Jan 1 00:00:15 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:15 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:14 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Jan 1 00:00:14 2003]
Jan 1 00:00:13 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:12 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:12 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Jan 1 00:00:12 2003]
Jan 1 00:00:11 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:11 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:10 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Jan 1 00:00:10 2003]
Jan 1 00:00:10 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:09 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:09 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:09 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:07 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 1 00:00:07 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 1 00:00:06 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Mar 4 21:44:41 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Mar 1 20:42:34 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin [repeated 3 times, last time on Mar 4 07:37:30 2003]
Feb 23 22:13:57 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin [repeated 2 times, last time on Mar 1 03:47:29 2003]
Feb 19 22:22:35 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.11:58697->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Feb 19 06:20:02 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20
Feb 19 05:04:45 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Feb 19 02:06:57 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20
Feb 17 16:55:17 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Feb 15 05:48:36 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20 [repeated 5 times, last time on Feb 17 01:39:59 2003]
Feb 14 11:30:33 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin [repeated 2 times, last time on Feb 15 04:49:43 2003]
Feb 12 04:47:31 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Feb 12 04:47:31 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Feb 12 04:47:31 2003]
Feb 12 04:47:31 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Feb 12 04:31:11 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Feb 12 02:59:30 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.11:38351->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Feb 11 03:11:37 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20 [repeated 2 times, last time on Feb 11 05:31:26 2003]
Feb 9 12:19:05 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Feb 9 12:19:05 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Feb 9 12:19:05 2003]
Feb 9 12:19:04 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Feb 9 12:18:44 2003
Inbound Traffic
Accepted - Default policy
ICMP type 8 code 0 81.240.251.104->10.236.82.70 on eth1.20
Feb 9 12:09:33 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Feb 9 12:09:33 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Feb 9 12:09:33 2003]
Feb 9 12:09:33 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Feb 9 12:09:18 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Feb 9 12:09:18 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Feb 9 12:09:18 2003]
Feb 9 12:09:17 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Feb 7 06:14:00 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin
Feb 7 06:13:48 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 30 06:25:23 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20 [repeated 3 times, last time on Feb 5 09:12:42 2003]
Jan 30 03:42:58 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
TCP 81.245.2.11:54897->10.236.82.70:8085 on eth1.20
Jan 27 21:24:07 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 25 21:29:26 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin
Jan 25 21:28:57 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 25 00:55:57 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20 [repeated 3 times, last time on Jan 25 09:15:23 2003]
Jan 24 08:02:50 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 21 00:28:43 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20 [repeated 2 times, last time on Jan 23 04:59:53 2003]
Jan 20 02:00:00 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 19 23:14:11 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20
Jan 19 08:51:34 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 16 04:00:46 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin [repeated 4 times, last time on Jan 18 07:34:30 2003]
Jan 9 08:44:50 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin [repeated 4 times, last time on Jan 16 03:55:18 2003]
Jan 8 04:53:03 2003
CLI Login
User authentication success
Username: admin [repeated 2 times, last time on Jan 9 08:42:15 2003]
Jan 5 03:19:13 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin
Jan 5 00:15:41 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 5 00:15:41 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Jan 5 00:15:41 2003]
Jan 5 00:15:40 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 5 00:12:46 2003
Inbound Traffic
Accepted - Default policy
ICMP type 8 code 0 81.240.251.100->10.236.82.70 on eth1.20 [repeated 2 times, last time on Jan 5 00:15:24 2003]
Jan 5 00:06:21 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 5 00:06:21 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Jan 5 00:06:21 2003]
Jan 5 00:06:20 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 5 00:06:06 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Firewall configuration succeeded
Jan 5 00:06:05 2003
Firewall Setup
Firewall internal
No IP for NAT - connections may fail [repeated 2 times, last time on Jan 5 00:06:06 2003]
Jan 5 00:06:05 2003
Firewall Setup
Firewall internal
Starting firewall configuration
Jan 4 03:54:16 2003
Inbound Traffic
Accepted - Advanced Filter Rule
UDP 195.207.3.38:5060->10.236.82.70:5060 on eth1.20
Jan 1 23:37:25 2003
WBM Login
User authentication success
Username: admin [repeated 2 times, last time on Jan 3 09:48:19 2003]
Code: Selecteer alles
Jan 1 01:17:06 2003
System Log
Message
daemon.warn Could not translate IP of time server ntp.belbone.be
[repeated 5 times, last time on Jan 1 01:22:18 2003]
Jan 1 01:15:58 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 55 Connection reset by peer(131)
Jan 1 01:15:48 2003
System Log
Message
daemon.warn Could not translate IP of time server ntp.belbone.be
Jan 1 01:14:51 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 58 Connection reset by peer(131)
Jan 1 01:10:33 2003
System Log
Message
daemon.warn Could not translate IP of time server ntp.belbone.be
[repeated 4 times, last time on Jan 1 01:14:27 2003]
Jan 1 01:10:10 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 55 Connection reset by peer(131)
Jan 1 01:09:24 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 42 Connection reset by peer(131)
Jan 1 01:09:15 2003
System Log
Message
daemon.warn Could not translate IP of time server ntp.belbone.be
Jan 1 01:08:34 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 47 Connection reset by peer(131)
[repeated 2 times, last time on Jan 1 01:09:09 2003]
Jan 1 01:08:34 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 45 Connection reset by peer(131)
Jan 1 01:08:34 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 43 Connection reset by peer(131)
Jan 1 01:08:34 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 42 Connection reset by peer(131)
Jan 1 01:04:45 2003
System Log
Message
daemon.err tod sent request failed. Network is unreachable
Jan 1 01:04:45 2003
System Log
Message
daemon.err esyscall_et_end:98: fd 34 op 16: failed operation: Network is unreachable
Jan 1 01:03:51 2003
System Log
Message
daemon.info Stopped pid=822
Jan 1 01:03:51 2003
System Log
Message
daemon.warn estream: Can't read from fd 40 Input/output error(5)
Jan 1 01:03:51 2003
System Log
Message
daemon.info Pid 822 from ttyp 0x0x100a3170 exit with status=127
Jan 1 01:03:09 2003
System Log
Message
daemon.err tod sent request failed. Network is unreachable
Jan 1 01:03:09 2003
System Log
Message
daemon.err esyscall_et_end:98: fd 34 op 16: failed operation: Network is unreachable
Jan 1 01:02:21 2003
System Log
Message
daemon.err tod sent request failed. Network is unreachable
Jan 1 01:02:21 2003
System Log
Message
daemon.err esyscall_et_end:98: fd 34 op 16: failed operation: Network is unreachable
Jan 1 01:02:12 2003
System Log
Message
daemon.info Telnets negotiation finished successfully
Jan 1 01:01:57 2003
System Log
Message
daemon.err tod sent request failed. Network is unreachable
Jan 1 01:01:57 2003
System Log
Message
daemon.err esyscall_et_end:98: fd 34 op 16: failed operation: Network is unreachable
Jan 1 01:01:45 2003
System Log
Message
daemon.err tod sent request failed. Network is unreachable
Jan 1 01:01:45 2003
System Log
Message
daemon.err esyscall_et_end:98: fd 34 op 16: failed operation: Network is unreachable
Jan 1 01:01:44 2003
System Log
Message
kern.warn HTB: quantum of class 10070 is small. Consider r2q change.
Jan 1 01:01:44 2003
System Log
Message
kern.warn HTB: quantum of class 10030 is small. Consider r2q change.
Jan 1 01:01:43 2003
System Log
Message
kern.warn HTB: quantum of class 10070 is small. Consider r2q change.
Jan 1 01:01:43 2003
System Log
Message
kern.warn HTB: quantum of class 10030 is small. Consider r2q change.
Jan 1 01:01:40 2003
System Log
Message
daemon.err tod sent request failed. Network is unreachable
Jan 1 01:01:40 2003
System Log
Message
daemon.err esyscall_et_end:98: fd 34 op 16: failed operation: Network is unreachable
Jan 1 01:01:36 2003
System Log
Message
daemon.err tod sent request failed. Network is unreachable
Jan 1 01:01:36 2003
System Log
Message
daemon.err esyscall_et_end:98: fd 34 op 16: failed operation: Network is unreachable
Jan 1 01:01:35 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(1519): *****on envoie DHCP_Notify(1)
Jan 1 01:01:35 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(1464): Previous dhcp status = 0
Jan 1 01:01:35 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(1448): CTRL_Agent_Vcconv_Dhcpc_Result invoked with interface: eth1.20
Jan 1 01:01:35 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(1445): CTRL_Agent_Vcconv_Dhcpc_Result invoked with success: 1
Jan 1 01:01:32 2003
System Log
Message
daemon.info mt_ma: device eth1.20 state change (up, ppp reset=0)
Jan 1 01:01:32 2003
System Log
Message
daemon.warn DHCP CLID : H11HAM00001 eth 3/1/01/02:20
Jan 1 01:01:31 2003
System Log
Message
daemon.err relayHandlePADS: Success to Add AP Bridge Entries
Jan 1 01:01:31 2003
System Log
Message
daemon.err relayAddAPBridgeEntry: pEntry exists, updating subPort entry
Jan 1 01:01:31 2003
System Log
Message
daemon.err checkAPBridgeEntry: Entry already exists at a2664d80
Jan 1 01:01:31 2003
System Log
Message
daemon.err makeAPBridgeEntry: apID is eth0:1
Jan 1 01:01:31 2003
System Log
Message
daemon.err relayAddAPBridgeEntry: pEntry is NULL, adding entry
Jan 1 01:01:31 2003
System Log
Message
daemon.err makeAPBridgeEntry: apID is eth1.10:2
Jan 1 01:01:31 2003
System Log
Message
daemon.info Opened session: server=00:30:88:17:26:cc(eth1.10:9986), client=58:6d:8f:3f:f9:aa(eth0:1)
Jan 1 01:01:22 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(808): ******pas d'envoi DHCP_Notify
Jan 1 01:01:22 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(795): *******pas d'envoi PPP_Notify
Jan 1 01:01:05 2003
System Log
Message
user.alert autom: autom_common.c(313): CHANGEDB PUT OK
Jan 1 01:01:02 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(473): SIPD LAUNCHED
Jan 1 01:01:02 2003
System Log
Message
user.alert autom: autom_common.c(313): CHANGEDB PUT OK
Jan 1 01:00:20 2003
System Log
Message
kern.warn Switch Hard Reset
Jan 1 01:00:17 2003
System Log
Message
user.alert autom: main_autom.c(1695): main_autom.c - 1695 dhcp_interface is [eth1.20]
Jan 1 01:00:16 2003
System Log
Message
user.alert syslog: main_autom.c(1611): SG_CONTROL_AGENT_START = 0
Jan 1 01:00:16 2003
System Log
Message
daemon.info igmprx: Init IGMP proxy module
Jan 1 01:00:16 2003
System Log
Message
daemon.info PPPoE Relay enabled
Jan 1 01:00:16 2003
System Log
Message
daemon.info ppp: PPP kernel driver loaded
Jan 1 01:00:16 2003
System Log
Message
user.alert syslog: main_autom.c(1607): START CONTROL AGENT FROM GENAUTOM
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn ath_startrecv set rxBufsize to 3851
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.debug eth1.20: add 01:00:5e:00:00:01 mcast address to master interface
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.debug eth1.10: add 01:00:5e:00:00:01 mcast address to master interface
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.info device eth0 entered promiscuous mode
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.info device eth1 entered promiscuous mode
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn BME Unknown ioctl cmd 540d..
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Switch Hard Reset
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.alert Ikanos BME is registered as char device Major No 254
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Relay Driver Starting...
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn ##################################################
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn # DSP Voice Module Part 2 Loading Ok
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn BELGIUM SI3216 Initialization. codecNo 1
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Codec[1] => Chip Type [0] Chip Version [3]
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn BELGIUM SI3216 Initialization. codecNo 0
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Codec[0] => Chip Type [0] Chip Version [3]
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Assuming SLIC card as SILABS
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Product Code: ff ff
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initialization SLIC device
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initializing SPI Module
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initializing Voice
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initialization SLIC system
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn DSP Ver No:1.1
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn ADSP218x DOWNLOAD DONE !!!!
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn DSP Codec Type Assigned:2
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn DSP CLock Assigned:22
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn DSP TIME SLOT Assigned:40
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn DSP Codec Type Assigned:2
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn DSP CLock Assigned:22
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn DSP TIME SLOT Assigned:260
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Registering Call Back Handlers
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Total words found in /dsp/dsp218x_1ch_g729only.dsp Image 31948
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Save and reboot the system to effect the Codec Mode : 2
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Could not find DSP configuration file, setting to defaults
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn # DSP Voice Module Part 2 Loading ...
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn ##################################################
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn ##################################################
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn # DSP Voice Module Part 1 Loading Ok
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Using: Software Voicedriver orig_2-1-17_3-5-2 : 2008
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Register /sys/sagem/voice SysCtl ... OK
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn # DSP Voice Module Part 1 Loading ...
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn ##################################################
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initializing Watchdog module3
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initializing Watchdog module2
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initializing Watchdog module1
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn Initializing Watchdog module
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn IPV4 device driver registered
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.info wifi0: Atheros 5212: mem=0x1a000000, irq=25 hw_base=0xba000000
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.err ath_attach: Initial mac revision reg (0x4020) = 0x78
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: Use hw queue 7 for UAPSD
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: Use hw queue 9 for beacons
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: Use hw queue 8 for CAB traffic
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: Use hw queue 3 for WME_AC_VO traffic
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: Use hw queue 2 for WME_AC_VI traffic
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: Use hw queue 0 for WME_AC_BK traffic
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: Use hw queue 1 for WME_AC_BE traffic
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: mac 7.8 phy 4.5 radio 5.6
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: 11g rates: 1Mbps 2Mbps 5.5Mbps 11Mbps 6Mbps 9Mbps 12Mbps 18Mbps 24Mbps 36Mbps 48Mbps 54Mbps
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn wifi0: 11b rates: 1Mbps 2Mbps 5.5Mbps 11Mbps
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 13 2472b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 13 2472g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 12 2467b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 12 2467g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 11 2462b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 11 2462g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 10 2457b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 10 2457g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 9 2452b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 9 2452g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 8 2447b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 8 2447g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 7 2442b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 7 2442g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 6 2437b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 6 2437g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 5 2432b 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 5 2432g 20 0 0 0 N
Jan 1 01:00:15 2003
System Log
Message
kern.warn 4 2427b 20 0 0 0 N
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ik heb geen problemen met de uptime van mijn Sagem:
Heeft hier ook niet veel te doen, pfSense maakt netjes zijn eigen PPPoE sessie, WiFi staat uit en VoIP van de Sagem wordt niet gebruikt.
Ik gebruik al tijden de Belgacom firmware (60A05S).
Code: Selecteer alles
uptime 22:05:54 up 112 days, 4:09, load average: 0.08, 0.04, 0.00
Ik gebruik al tijden de Belgacom firmware (60A05S).
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 70 keer
Gebruik je een externe router die ook een PPPoE sessie opbouwt? Want dan moet je niet verder zoeken: daar zit de oorzaak. Een Sagem of BBox2 met gelijk welke recente firmware (Belgacom of OLO), waarvan de telefonie gebruikt wordt (iTalk, Scarlet One telefonie) geraakt om één of andere reden in de problemen als er een externe router op aangesloten wordt die een eigen PPPoE sessie opbouwt. Na ongeveer een week is de modem niet meer bereikbaar via webinterface, en valt het telefoniegedeelte gewoon uit. Het 'modem' deel blijft wel werken: zowel de eventuele sessie op de Sagem/Bbox2 zelf als de extern (op de router) opgebouwde sessie blijven gewoon werken, ook de eventuele TV functionaliteit blijft werken.
Koppel de externe router los, gebruik tijdelijk enkel de Sagem om de sessie op te bouwen en router te spelen, en je zal zien: ook na een week draait alles nog perfect. Omdat dit natuurlijk geen echte oplossing is, heb ik een paar maanden geleden de knoop doorgehakt en ben ik weer Belgacom klant geworden (interessante promotie). Doordat ik nu weer een klassieke telefoonlijn heb, is mijn probleem opgelost. Heel mijn VDSL2 setup van bij Scarlet (een Bbox2 -jaja- met firmware 60R10A-60A05S, TP-link externe router) is gewoon blijven staan bij de overschakeling naar Belgacom (zelfs geen manuele reboot gedaan) en zodra de telefonie van de BBox2 uitgeschakeld werd, waren de problemen opgelost. Tot aan de stroomuitval in onze straat afgelopen week is die opstelling blijven draaien zonder één keer te moeten herstarten, meer dan 3000 uur volgens de BBox2 log. Terwijl ik daarvoor wekelijks de boel moest herstarten omdat ik niet meer telefonisch bereikbaar was.
Af en toe duikt er op verschillende fora een post op met een melding van dit probleem: mensen met iTalk van Belgacom, Scarlet One klanten, en allemaal één zaak gemeen: de extern opgebouwde PPPoE sessie, maar ik heb nog nooit een concrete oplossing gelezen, buiten de telefonie van de modem niet meer gebruiken.
Ik lees hier wel dat sommige mensen de telefonie-settings van de bbox2/sagem aangepast hebben om enkel nog de 2e 'phone' uitgang actief te zetten en die te gebruiken. Dat heb ik destijds niet geprobeerd, dus wie weet is dat inderdaad een oplossing. Is vrij eenvoudig om eens uit te proberen, niks mee te verliezen. Succes ermee en post hier zeker het vervolg, ik ben benieuwd.
Koppel de externe router los, gebruik tijdelijk enkel de Sagem om de sessie op te bouwen en router te spelen, en je zal zien: ook na een week draait alles nog perfect. Omdat dit natuurlijk geen echte oplossing is, heb ik een paar maanden geleden de knoop doorgehakt en ben ik weer Belgacom klant geworden (interessante promotie). Doordat ik nu weer een klassieke telefoonlijn heb, is mijn probleem opgelost. Heel mijn VDSL2 setup van bij Scarlet (een Bbox2 -jaja- met firmware 60R10A-60A05S, TP-link externe router) is gewoon blijven staan bij de overschakeling naar Belgacom (zelfs geen manuele reboot gedaan) en zodra de telefonie van de BBox2 uitgeschakeld werd, waren de problemen opgelost. Tot aan de stroomuitval in onze straat afgelopen week is die opstelling blijven draaien zonder één keer te moeten herstarten, meer dan 3000 uur volgens de BBox2 log. Terwijl ik daarvoor wekelijks de boel moest herstarten omdat ik niet meer telefonisch bereikbaar was.
Af en toe duikt er op verschillende fora een post op met een melding van dit probleem: mensen met iTalk van Belgacom, Scarlet One klanten, en allemaal één zaak gemeen: de extern opgebouwde PPPoE sessie, maar ik heb nog nooit een concrete oplossing gelezen, buiten de telefonie van de modem niet meer gebruiken.
Ik lees hier wel dat sommige mensen de telefonie-settings van de bbox2/sagem aangepast hebben om enkel nog de 2e 'phone' uitgang actief te zetten en die te gebruiken. Dat heb ik destijds niet geprobeerd, dus wie weet is dat inderdaad een oplossing. Is vrij eenvoudig om eens uit te proberen, niks mee te verliezen. Succes ermee en post hier zeker het vervolg, ik ben benieuwd.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ook hier geen problemen mee...
Modem 1
System Has Been Up For: 2072 hours, 34 minutes
Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C
Modem 2
System Has Been Up For: 2072 hours, 32 minutes
Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C
Beide modems doen geen wifi of pppoe. WiFi gebeurd via Meraki AP's, pppoe gaat via PFSense
Modem 1
System Has Been Up For: 2072 hours, 34 minutes
Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C
Modem 2
System Has Been Up For: 2072 hours, 32 minutes
Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C
Beide modems doen geen wifi of pppoe. WiFi gebeurd via Meraki AP's, pppoe gaat via PFSense
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 18439
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
@krisken
De vorige poster beweert dat de telefonie van de Sagem uitvalt (na één week) bij gebruik van externe PPPoE.
Ik neem aan dat jouw modem1 en modem2 geen telefonie doen ...
Dus niet echt een antwoord op de vorige post?
De vorige poster beweert dat de telefonie van de Sagem uitvalt (na één week) bij gebruik van externe PPPoE.
Ik neem aan dat jouw modem1 en modem2 geen telefonie doen ...
Dus niet echt een antwoord op de vorige post?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Telefonie gebeurd via WeePee. Echter modem 2 (edpnet) heeft ook edpnet telefonie aan boord dat ik soms ns gebruik.
Als ik de andere posts lees, merk ik op dat ook de webpagina problemen geeft op zondag
Als ik de andere posts lees, merk ik op dat ook de webpagina problemen geeft op zondag
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Steven , Bedankt !Steven_09 schreef:Gebruik je een externe router die ook een PPPoE sessie opbouwt? Want dan moet je niet verder zoeken: daar zit de oorzaak. Een Sagem of BBox2 met gelijk welke recente firmware (Belgacom of OLO), waarvan de telefonie gebruikt wordt (iTalk, Scarlet One telefonie) geraakt om één of andere reden in de problemen als er een externe router op aangesloten wordt die een eigen PPPoE sessie opbouwt.
Ik gebruik idd pppoe vanop mijn linksys (dd-wrt) ..
Ben blij dat ik tenminste weet dat dit "normaal" is met mijn opstelling , maar een oplossing zou natuurlijk nog beter zijn .
Dus wat ik nog zou kunnen proberen is om de telefonie op de tweede poort te zetten ipv op 1 ? Maw , de configuratie die nu op 1 staat copieren naar 2 en dan de telefoon van poort versteken ? Klopt ?
Laatst gewijzigd door philippe_d 04 sep 2012, 20:14, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote ingekort tot het essentiële
Reden: full quote ingekort tot het essentiële
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 70 keer
Er zijn 3 tabbladen met een telefoonconfiguratie (toch in mijn versie van de firmware) Line0, Line1 en Line2. In principe zijn die identiek, je moet dus geen config kopiëren, enkel onderaan het tabblad dat ingevuld is met je scarlet gegevens (normaal 'Line0') kiezen op welke poort de telefoon aangesloten moet worden: daar kan je bij "Physical Interface Association" de poort(en) aanvinken die gebruikt moet worden. Zo heb ik de suggestie hierboven van de andere gebruiker toch begrepen: port2 aanvinken en 'port1' uitvinken, op 'apply' drukken en dan de telefoonkabel uiteraard ook nog in port2 steken. Wellicht ook nog de modem nadien herstarten. Maar nogmaals: ik heb dat niet getest, ik weet dus niet of dit echt een oplossing voor het probleem is, maar het is in ieder geval eenvoudiger dan van provider veranderen
Jammer genoeg zal je ten vroegste binnen een week weten of het een oplossing biedt, want zo lang duurt het voor de telefonieproblemen beginnen na een herstart van de modem.

Jammer genoeg zal je ten vroegste binnen een week weten of het een oplossing biedt, want zo lang duurt het voor de telefonieproblemen beginnen na een herstart van de modem.
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En als dat niet werkt, kan je nog altijd een week-timer tussen je modem zetten. Die programmeer je dan om bv elke zondag en elke woesdag je modem gedurende 1 minuut uit te schakelen om pakweg 03:00h 's nachts. Ik weet dat dat geen mooie oplossing is, maar ze werkt wel. 

Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
ik heb de aanpassing van line 0 naar port 2 gedaan .
Op de ongebruikte line 1 en 2 heb ik ook alle ports uitgevinkt .
@Jaker : daar had ik ook al aan gedacht , maar heb wat schrik dat mijn profiel naar beneden gezet gaat worden als telkens opeens de stroom er af gaat om de 5-6 dagen (7 is te lang , dan werkt het al niet meer)
Op de ongebruikte line 1 en 2 heb ik ook alle ports uitgevinkt .
@Jaker : daar had ik ook al aan gedacht , maar heb wat schrik dat mijn profiel naar beneden gezet gaat worden als telkens opeens de stroom er af gaat om de 5-6 dagen (7 is te lang , dan werkt het al niet meer)
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Statusupdate :
Volgende zaken had ik gedaan voor de test :
- Geen nachtelijke force reconnect meer vanop mn router
- upnp uitgezet op sagem via commando
- telefoon op port2 gezet en alle andere lines alle poorten uitgevinkt
na 6 dagen en een klets weer prijs .
# uptime
11:51:01 up 6 days, 10:51, load average: 8.57, 5.79, 2.73

Wanneer de sagem pas herstart is , verbruikt het openrg proces 8.1% mem . Vanaf dat proces meer dan 50% memory inneemt loopt het fout .
Wil dit zeggen dat er een memory leak in het OS zit ?
Volgende zaken had ik gedaan voor de test :
- Geen nachtelijke force reconnect meer vanop mn router
- upnp uitgezet op sagem via commando
- telefoon op port2 gezet en alle andere lines alle poorten uitgevinkt
na 6 dagen en een klets weer prijs .
# uptime
11:51:01 up 6 days, 10:51, load average: 8.57, 5.79, 2.73

Wanneer de sagem pas herstart is , verbruikt het openrg proces 8.1% mem . Vanaf dat proces meer dan 50% memory inneemt loopt het fout .
Wil dit zeggen dat er een memory leak in het OS zit ?
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6185
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Misschien zit je met een klein hardwaredefect ergens in de Sagem waardoor er problemen ontstaan na verloop van tijd.
Ik heb zowel de Scarlet-firmware en de nieuwste Belgacom-firmware uitgetest en openrg draait perfect met een memory usage van 9%
Momenteel zit ik al 884 uren op de Belgacom-firmware en memory usage is nog altijd 9% en zeer geringe CPU-belasting van < 1%
Ik zou de firmware manueel eens flashen naar de nieuwste Belgacom-firmware. Je weet maar nooit.
Ik heb zowel de Scarlet-firmware en de nieuwste Belgacom-firmware uitgetest en openrg draait perfect met een memory usage van 9%
Momenteel zit ik al 884 uren op de Belgacom-firmware en memory usage is nog altijd 9% en zeer geringe CPU-belasting van < 1%
Ik zou de firmware manueel eens flashen naar de nieuwste Belgacom-firmware. Je weet maar nooit.
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 70 keer
Raf1, eigenlijk weten we wel wat er zal gebeuren: laatste Belgacom firmware heeft exact hetzelfde probleem in de opstelling van de topic starter (zie mijn eerdere reacties), en het risico bestaat nog dat de modem om zeep geholpen wordt. Combinatie van voip op de modem met eigen router die zelf ook een PPPoE sessie opbouwt, resulteert in het geobserveerde gedrag van de modem.
Buiten de voip op de modem niet meer gebruiken, of geen externe router meer gebruiken is er momenteel voor zover ik weet geen oplossing. Maar beide opties zijn niet echt realistisch. Zelf ben ik overgeschakeld naar klassieke telefonie (probleem effectief opgelost), maar misschien kan het voor de topic starter een goedkoper alternatief zijn om een schakelklokje tussen de modem te steken en elke nacht een herstart te doen. Met een eenmalige investering van een paar euro is het probleem daarmee van de baan. Ik weet ook dat het een lapmiddel is, maar het zal sneller resultaat opleveren dan hopen dat Belgacom in een volgende firmware update dit probleem aanpakt. Gezien het beperkt aantal klanten dat ze nog hebben met voip (iTalk), is dit zeker geen prioriteit voor hen.
Buiten de voip op de modem niet meer gebruiken, of geen externe router meer gebruiken is er momenteel voor zover ik weet geen oplossing. Maar beide opties zijn niet echt realistisch. Zelf ben ik overgeschakeld naar klassieke telefonie (probleem effectief opgelost), maar misschien kan het voor de topic starter een goedkoper alternatief zijn om een schakelklokje tussen de modem te steken en elke nacht een herstart te doen. Met een eenmalige investering van een paar euro is het probleem daarmee van de baan. Ik weet ook dat het een lapmiddel is, maar het zal sneller resultaat opleveren dan hopen dat Belgacom in een volgende firmware update dit probleem aanpakt. Gezien het beperkt aantal klanten dat ze nog hebben met voip (iTalk), is dit zeker geen prioriteit voor hen.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6185
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Bij mij werkt het probleemloos sinds begin 2012 met een nogal geavanceerde configuratie:
Ik gebruik ook twee PPPoE-sessies, eentje voor OVH VoIP op de Sagem 3464 en eentje op m'n Tomato-WRT54G-router voor Scarlet Internet.
Beide PPPeE-sessies worden elke nacht gereset via enkele schedule regels in de Tomato-firmware.
Daarenboven wordt de Sagem 3464 in m'n thuisnetwerk opgenomen met een scriptje.
Even de scriptjes ter informatie:
PPPoE-reset via telnet:
Scriptjes om Sagem 3464 in het thuisnetwerk te steken:
Init-script maakt vlan aan
Firewall-script voegt de juiste routering toe:
Ik gebruik ook twee PPPoE-sessies, eentje voor OVH VoIP op de Sagem 3464 en eentje op m'n Tomato-WRT54G-router voor Scarlet Internet.
Beide PPPeE-sessies worden elke nacht gereset via enkele schedule regels in de Tomato-firmware.
Daarenboven wordt de Sagem 3464 in m'n thuisnetwerk opgenomen met een scriptje.
Even de scriptjes ter informatie:
PPPoE-reset via telnet:
Code: Selecteer alles
#!/bin/sh
(
sleep 5
echo admin
sleep 1
echo adminpassword
sleep 1
echo sndcp
sleep 1
echo pppoestop 0
sleep 5
echo pppoestart 0
sleep 5
echo exit
sleep 1
echo exit
sleep 1
) | telnet 192.168.1.1
Scriptjes om Sagem 3464 in het thuisnetwerk te steken:
Init-script maakt vlan aan
Code: Selecteer alles
#!/bin/sh
sleep 10
ip addr add 192.168.1.2/24 dev vlan1 brd +
Code: Selecteer alles
#!/bin/sh
iptables -I POSTROUTING -t nat -o vlan1 -d 192.168.1.0/24 -j MASQUERADE
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
raf , interessant . jij gebruikt toch ook hun voip bij scarlet he ?
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Dat zal dan waarschijnlijk verklaren waarom het bij u blijft werken .
Ik heb nu in mn dd-wrt een script aangemaakt en een cronjob zodat mn sagem op woensdag en zondagnacht (3.59u) reboot .
Ben benieuwd .
Ik heb nu in mn dd-wrt een script aangemaakt en een cronjob zodat mn sagem op woensdag en zondagnacht (3.59u) reboot .
Ben benieuwd .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ik moet het bevestigen...... Telefonie heeft een tijd lang weer gewerkt zoals het moest..... tot gisteren. Dus de oplossingen die scarlet zelf aanbieden of suggereren werken niet. Het is en blijft wel vreemd dat dit probleem tot een tijdje terug zichzelf nooit heeft voorgedaan. Zou dit iets kunnen zijn bij scarlet zelf?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini