Netwerk valt elke 4 minuten kort uit

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Hallo

Menig UB'er kent toch wel wat van pc's dus ik hoop dat iemand mijn vraag hier kan beantwoorden.

Op mijn server pc heb ik een raar probleem, elke 4 minuten is er een een hardware interrupt, ik kan de spike zien in process explorer.
Gelijk bij die hardware interrupt is er een lagg/stop waardoor netwerk connectie kort uitvalt, naarmate de uptime van de machine word deze lagg intenser en duren ze langer. Als de machine net gereboot is heb ik minder last van de lagg of ik merk er niks van.
Bij een ping test zie ik op het moment van een spike een enorm verlende tijd of zelfs timeouts.

Ik heb met wireshark even gekeken en er komt na elke timeout wat ARP spam, maar ik weet niet of dit de oorzaak is.
http://i46.tinypic.com/dbs1ok.jpg

Ik vermoed dat het probleem bij de netwerk kaart ligt, maar hier ben ik niet zeker van.
Verder zitten er nog een hele hoop andere kaarten in die de oorzaak kunnen zijn...

Heeft iemand een idee/tip?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Je kan eens met een live cd booten (vb ubuntu) om te kijken je daar ook onregelmatigheden merkt. Lijkt me niet zo eenvoudig indien de schuldige op software niveau moet gezocht worden...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik vind het op zich wel raar dat de ARP reply die je daar ziet (van 192.168.1.100 - wat blijkbaar een HTC is) een broadcast is ipv een unicast en dat hij blijkbaar zichzelf elke 15 seconden kenbaar maakt zonder iemand die daar naar vraagt.
Welke van die dingen zie je passeren om de 4 minuten? Of zit er helemaal geen lijn in?

Bij deze heb ik het topic verhuisd naar netwerken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”