Hallo,
Begin deze maand kreeg ik de melding dat VDSL eindelijk beschikbaar is in mijn straat en heb ondertussen volgende tests gedaan:
- Eva BGC @twitter
- lijntest.be via telefoon nr (VDSL: 20/2, ADSL: 4/512)
- lijntest.be via adres (VDSL: 20/2, ADSL: 4/512)
- BGC HD TV beschikbaarheid test op telefoon nr (3x TV waarvan 2x HD)
- BGC HD TV beschikbaarheid test op adres (3x TV waarvan 2x HD)
- bevestiging van BGC Center medewerker
met resultaat allemaal positief.
Gisteren ging ik dan terug naar diezelfde BGC Center (andere medewerker deze keer) om telefonie om te zetten in internet + telefonie Pack Start en krijg ik opeens te horen dat VDSL helemaal niet beschikbaar is en krijg ik een b-box2 ADSL mee terwijl ik er al 1 heb die zelfs beter wifi signaal uitzendt. Ik vraag haar enkele keren om mijn lijn voor de zekerheid te testen maar ze blijft bij haar standpunt dat het niet mogelijk is bij mij.
Nu, telefoon was reeds al bij BGC sinds 1975 en in 1988 samen verhuist naar onze huidige lijn. Sinds kort zendt iemand van mijn geburen een FON signaal uit, dat betekent toch dat VDSL werkelijk beschikbaar is?
Voorlopig kan ik enkel wachten tot 28 aug tot de overschakeling van scarlet naar belgacom definitief is voor ik bel.
Enig advies?
Belgacom spreekt zichzelf tegen
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je hebt een bbox2? Deze modem kan namelijk adsl, adsl2 en vdsl2 aan.
De bbox1, die men eigenlijk niet veel meer installeert of zelfs geheel niet, kan enkel adsl1 en adsl2 aan.
De bbox1, die men eigenlijk niet veel meer installeert of zelfs geheel niet, kan enkel adsl1 en adsl2 aan.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- JoskeVermeulen
- Premium Member
Ik heb reeds contact gehad met iemand van BGC via een ander forum, blijkbaar staat een VDSL installatie gepland op 30/08 terwijl ik enkel weet van een ADSL activatie op 28/08.
Die b-box2 is inderdaad goed maar het is het ADSL installatiepacket met ADSL splitters en zonder NTP aansluitdoos.
EDIT: Aangezien al die testen positief waren had ik gisteren aangedrongen om toch het VDSL installatiepakket te verkrijgen omdat mijn ADSL installatie onveranderd zal blijven indien het toch niet moest werken (€30 voor niets betaald), hierop kreeg ik het antwoord "ja dat kan ik u gerust geven" met hieropvolgend 3x "het zal toch niet werken" dus ze weigerde en zou me dit toch nooit gegeven hebben daarop ben ik dan maar naar huis gegaan om al die testen nog eens te overlopen. Als dan toch blijkt dat VDSL is geactiveerd moet ik nogmaals naar BGC Center...
Die b-box2 is inderdaad goed maar het is het ADSL installatiepacket met ADSL splitters en zonder NTP aansluitdoos.
EDIT: Aangezien al die testen positief waren had ik gisteren aangedrongen om toch het VDSL installatiepakket te verkrijgen omdat mijn ADSL installatie onveranderd zal blijven indien het toch niet moest werken (€30 voor niets betaald), hierop kreeg ik het antwoord "ja dat kan ik u gerust geven" met hieropvolgend 3x "het zal toch niet werken" dus ze weigerde en zou me dit toch nooit gegeven hebben daarop ben ik dan maar naar huis gegaan om al die testen nog eens te overlopen. Als dan toch blijkt dat VDSL is geactiveerd moet ik nogmaals naar BGC Center...
Code: Selecteer alles
--- DSL Information ---
DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 0
DSL Mode: G.DMT
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 512 Kbps
DSL Downstream Rate: 4640 Kbps
Down up
DSL Noise Margin: 11.9 dB 22.0 dB
DSL Attenuation: 45.0 dB 24.0 dB
DSL Transmit Power: 19.5 dBm 11.9 dBm

TV:

ISP:

Tel.:

- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Beste Joske Vermeulen,
Uw Internet Start wordt op 30 augustus 2012 geactiveerd bij Belgacom. U neemt best begin september even contact op met de klantendienst voor een nieuwe meting.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Uw Internet Start wordt op 30 augustus 2012 geactiveerd bij Belgacom. U neemt best begin september even contact op met de klantendienst voor een nieuwe meting.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
Ik heb vandaag voor de 2de keer een data-only SIM kaart ontvangen dat in Pack Start inbegrepen is. Mag ik deze niet-geactiveerd weggooien zonder problemen en degene uit de BGC Center behouden of omgekeerd?
Ik vermoed dat dit het gevolg is van de online bestelling van Pack Start vorige week die toen blijkbaar niet was bevestigd wanneer ik eergisteren naar BGC Center ging en toen heeft die medewerkster de bestelling direct ingevoerd, hopelijk gaan ze ook niet proberen dat internet 2x te activeren en factuur 2x aanrekenen van abonnementskost en DIY installatiekit
.
Ik vermoed dat dit het gevolg is van de online bestelling van Pack Start vorige week die toen blijkbaar niet was bevestigd wanneer ik eergisteren naar BGC Center ging en toen heeft die medewerkster de bestelling direct ingevoerd, hopelijk gaan ze ook niet proberen dat internet 2x te activeren en factuur 2x aanrekenen van abonnementskost en DIY installatiekit

TV:

ISP:

Tel.: