Ik ben in het bezit van een Pentium 4 2.66 GHz met een Northwood core. Deze heb ik nu overclocked naar 3.10 GHz, voorlopig gebruik ik nog de boxed koeler, de temps zijn: Idle 35 Graden en Stressed 58 graden. Temps vallen mee maar ik wil kouder! 3.2 GHz zou ook nog lukken maar dan moet ik de Vcore nog 2 stapjes ophogen en dan zal ie stressed naar circa 63 graden gaan. Als ik straks goede punten heb mag ik een cadeautje hebben van max 50 euro. Ik dacht aan een nieuwe cooler. De Jet4, de Aero4 en Aero4 lite vind ik wel aantrekkelijke koelers. Als koelpasta ga ik Artic Silver 5 gebruiken, dat staat al vast. Maar ik weet niet welke koeler te kiezen. Met welke van de 3 hebben jullie de beste ervaringen? Welke kan je me best aanbevelen? Wat zijn de positieve en negatieve eigenschappen van deze koelers? Greetzz, bke
Even wat pics:
-Jet4:
-Aero4:
-Aero4 lite:
Laatst gewijzigd door bke 30 jun 2004, 18:10, in totaal 2 gewijzigd.
waarom probeer je niet eens watercooling?
lekker stil en koud
of als je het echt extreem wilt een phasechangecooling
de jet4 ziet er mij het mooist uit
Bij mijn weten is 2600 -> 3120 nog steeds 20% winst puur op Mhz dan.
Je moet er ook wel rekening mee houden dat je de snelheid van je frontsidebus hoger zet, dus je memory enz. gaat ook sneller draaien.
Styno schreef:Bij mijn weten is 2600 -> 3120 nog steeds 20% winst puur op Mhz dan.
Je moet er ook wel rekening mee houden dat je de snelheid van je frontsidebus hoger zet, dus je memory enz. gaat ook sneller draaien.
Voel je dat dan? Ja hoor...
Styno
en hoeveel procent van de tijd benut je die 20% extra dan wel? tenzij je iets zoals SETI@HOME draait ofzo, zal dat echt niet veel zijn ...
1. Ik doe het voor mijn plezier, ik vind dat wel geinig hoor als je allerlei dingen kan uitvoeren etc dan verveel ik mij niet zo vlug:P
2. De snelheid gaat er echt wel op vooruit hoor, 500 3DMarks meer!
Styno schreef:Bij mijn weten is 2600 -> 3120 nog steeds 20% winst puur op Mhz dan.
Voel je dat dan? Ja hoor...
Styno
en hoeveel procent van de tijd benut je die 20% extra dan wel? tenzij je iets zoals SETI@HOME draait ofzo, zal dat echt niet veel zijn ...
In de vakantie game ik nog graag: UT2004, NFS Underground en voorlopig Harry Potter en de Gevangene van Azkaban dus daar zal dat benut worden Vooral ut2004 draait vlotter vind uk.