Overzicht pannes ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Is er ergens een overzicht van de pannes/onderhouden van het moment ?

Ik zit al sinds vrijdagmorgen zonder mobiele telefonie. Aanvankelijk dacht ik dat het een kapotte SIM-kaart was. Daarnet kwam ik er echter achter dat ik op 10km van hier wél goede ontvangst had en kon bellen en SMS'en. Eens terug thuis heb ik terug afwisselend slecht tot geen ontvangst en kan ook niet bellen (heb de helpdesk op 6000 geprobeerd). En blijkbaar is de klantendienst niet bereikbaar per mail.

Dus zou nu eerst eens willen checken of ze al op de hoogte zijn van het probleem (zou toch wel denken van wel na 3 dagen).
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Check eens op sites.bipt.be wat de proximus mast in je buurt is en ga eventueel eens kijken?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Tnx! Was er ook geen app waarmee je kon zien met welke je geconnecteerd bent ?

Ik ben daarnet dus toch effen in de wagen gestapt om een paar km te rijden zodat ik de helpdesk kon bellen. Blijkbaar ben ik dan de Proximus mast in mijn buurt gepasseerd. Eens ik bereik had, was het dan vermoedelijk van nog een andere mast in het volgende dorp.

De helpdesk had overigens geen weet van pannes. Dat is wel vreemd, want na 3d zou ik toch denken dat al een hoop mensen hier in de buurt moeten geklaagd hebben. Dan toch alleen een probleem bij mij ?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Misschien eens je vrouw/vriendin/vriend/dochter/zoon/blablabla vragen om van gsm te switchen? Jouw kaart in zijn gsm en vice versa?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Dat heb ik vrijdag al gedaan, daardoor zijn de toestellen zelf uitgesloten. SIM in een oude telefoon: geen ontvangst. Mobistar SIM van mijn vrouw in mijn telefoon: wel ontvangst.
Enige verdere optie is straks eens bij de buren horen of iemand Proximus heeft en ook problemen heeft. Het zou me verbazen indien niet. Het is overduidelijk een probleem met de lokale mast. Tijdens het rijden daarnet kon ik heel goed zien wanneer ik op een andere mast terecht kwam. Op je kaart kan ik ook heel goed zien hoe ik dan dichter bij een andere mast terecht kwam.

Stomme vraag: kan een mast om de een of andere reden een SIM/nummer weigeren te servicen ?
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Check eens op sites.bipt.be
>> http://www.sites.bipt.be/
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen toch al meer dan een uur situatie normaal. Zal dan dus toch wellicht gewoon een (herstelde) panne van de mast hier zijn, denk ik. Wel bizar dat ze bij de helpdesk van niets wisten.

EDIT: heb die app gevonden: OpenSignalMaps. Zeer opmerkelijke vaststelling: ik ben momenteel geconnecteerd met een mast die volgens die BIPT site enkel Base en Mobistar bedient ?! Ik weet echter wel niet in welke mate die app klopt, want er staan ook zogezegd masten op plaatsen waar op die BIPT site helemaal niets te vinden is. Helaas is ook qua IDs niets te vergelijken (app heeft het over Tower CID en LAC, BIPT site heeft andere nummers).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Probleem blijft aanslepen en is echt wel bizar. Blijkbaar valt de lokale mast hier elke dag 's morgens uit en is ze 's avonds terug in orde. De buren hebben in elk geval ook het probleem, en een log met Antennas (andere app om je geconnecteerde masten te bekijken/loggen) toont heel duidelijk wat er gebeurt.
Misschien een antenne die last heeft van de warmte ? :D Anyway, Proximus is op de hoogte en hopelijk wordt dat eindelijk rap gefixed.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

dit zijn apps voor android?
antennas vond ik in elk geval niet voor de iphone/Ipad....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”