Sommige sites niet bereikbaar

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kippewit
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Sinds een week of twee zijn sommige websites plots niet meer bereikbaar. Ik heb helemaal niet aan mijn instellingen veranderd, en het is zowel op computers die met de kabel zijn aangesloten, als met de laptop.

Het gaat dus bvb om bol.com. Opent helemaal niet. Ook als ik probeer te pingen gebeurt er niks, 100% packet loss.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

(Mijn provider is Scarlet, daarom post ik het in dit forum)

Ter info:

Code: Selecteer alles

[b]ping bol.com[/b]

 Pinging www.bol.com [91.195.0.154] with 64 bytes of data:

 Request timed out.
 Request timed out.
 Request timed out.
 Request timed out.

 Ping statistics for www.bol.com
  Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

Code: Selecteer alles

[b]Traceroute bol.com[/b]
Tracing route to www.bol.com [91.195.0.154] over a maximum of 20 hops

 1 17ms 18ms 17ms    83.134.99.1
 2 31ms 20ms 30ms    91.183.241.186
 3    *      *   20ms    91.183.246.107
 4 21ms 20ms 21ms    212.3.234.129
 5 21ms 21ms 21ms    4.69.148.177
 6 23ms 23ms 23ms    4.69.148.174
 7 24ms 24ms 24ms    4.69.153.198
 8 24ms 23ms 23ms    4.69.162.138
 9 25ms 25ms 24ms    212.72.41.82
10 26ms 26ms 25ms    95.142.97.158
11    *      *      *      Request timed out.
12    *      *      *      Request timed out.
13    *      *      *      Request timed out.
14    *      *      *      Request timed out.
15    *      *      *      Request timed out.
16    *      *      *      Request timed out.
17    *      *      *      Request timed out.
18    *      *      *      Request timed out.
19    *      *      *      Request timed out.
20    *      *      *      Request timed out.

Trace complete.
Laatst gewijzigd door kippewit 19 aug 2012, 09:54, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als http://91.195.0.139/ bereikbaar is, dan is het een DNS-probleem.
Probeer dan eens met https://developers.google.com/speed/public-dns/

Als bovenstaand IP-adres via Scarlet niet bereikbaar is, dan zou ik toch even kijken of dit via een andere verbinding wel lukt.

EDIT: ik zie nu wel dat bol.com ping-requests gewoon negeert. Dus bij een ping altijd 100% pakketverlies, maar via http wel bereikbaar.
Laatst gewijzigd door raf1 19 aug 2012, 09:59, in totaal 1 gewijzigd.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Nee, IP-adres is ook niet bereikbaar. (En Google Public DNS had ik al eens geprobeerd.)

Hier nog eens een traceroute vanaf de compuer, niet vanaf de router (zoals in de vorige post):

Code: Selecteer alles

traceroute is gestart…

traceroute to bol.com (91.195.0.139), 64 hops max, 72 byte packets
 1  192.168.2.1 (192.168.2.1)  4.753 ms  2.045 ms  1.308 ms
 2  ip-83-134-99-1.dsl.scarlet.be (83.134.99.1)  19.855 ms  21.605 ms  22.570 ms
 3  186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.241.186)  21.998 ms  29.239 ms  21.462 ms
 4  * * *
 5  ae53.bar2.brussels1.level3.net (212.3.234.129)  23.742 ms  86.460 ms  21.955 ms
 6  ae-0-11.bar1.brussels1.level3.net (4.69.148.177)  22.097 ms  22.267 ms  21.786 ms
 7  ae-6-6.ebr1.amsterdam1.level3.net (4.69.148.174)  25.181 ms  24.519 ms  26.858 ms
 8  ae-58-113.csw1.amsterdam1.level3.net (4.69.153.194)  31.917 ms  25.468 ms  25.046 ms
 9  4.69.162.130 (4.69.162.130)  24.490 ms  24.774 ms  25.539 ms
10  atom86-gw-ipv4.level3.net (212.72.41.82)  26.428 ms  27.125 ms  26.852 ms
11  a3981.bol.com.atom86.net (95.142.97.158)  27.537 ms  27.622 ms  27.129 ms
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * *
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Testen met een andere verbinding is de boodschap.
Ik surf ook met Scarlet(regio Gent) en bol.com is bereikbaar. Misschien is dan een regionaal routeringsprobleem en zal je de technische dienst van Scarlet op de hoogte moeten brengen.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bedoel je checken met deze laptop op een andere verbinding (eender waar), of een andere verbinding thuis? Want ik heb uiteraard maar 1 insternetaansluiting.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zelfde laptop op een andere internetverbinding testen eender waar: draadloos netwerk in de buurt, hotspot, mobiel internet van gsm,...
Zo sluit je uit dat de fout aan je laptop of router ligt.
Funfile
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Ook hier : Bol website gewoon bereikbaar. Ook met andere websites nog geen probleem gemerkt.

Ik surf op een Scarlet ADSL1-verbinding. Regio Kinrooi (Limburg).

DNS in gebruik (van Scarlet zelf) :
Primary 193.121.171.135
Secundary 193.74.208.135


Er bestaan nog 2 andere Scarlet DNS - adressen :

193.74.208.65
194.119.228.67

Bron : http://home.scarlet.be/~breakz/informatica/scarlet.htm
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
kippewit
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

De mobiele versie (m.bol.com) werkt wel:

Code: Selecteer alles

traceroute to bol.themobilecompany.com (212.204.244.212), 64 hops max, 72 byte packets
 1  192.168.2.1 (192.168.2.1)  1.289 ms  0.795 ms  2.031 ms
 2  ip-83-134-99-1.dsl.scarlet.be (83.134.99.1)  18.858 ms  19.938 ms  19.069 ms
 3  186.241-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be (91.183.241.186)  21.922 ms  65.984 ms  21.906 ms
 4  ae-15-1000.ibrstr1.isp.belgacom.be (91.183.246.107)  27.647 ms  22.688 ms *
 5  bru-11-r6-t3-4.car.belbone.be (80.84.20.206)  24.863 ms
    bru-11-r6-t9-4.car.belbone.be (80.84.20.18)  21.389 ms
    bru-11-r6-t3-4.car.belbone.be (80.84.20.206)  21.805 ms
 6  94.102.162.123 (94.102.162.123)  21.656 ms  21.671 ms  25.389 ms
 7  te-4-3.nl-ams3-bb-r1.widexs.net (195.69.145.118)  27.113 ms  26.284 ms  26.132 ms
 8  te-1-1-913.nl-ams1-cr2.widexs.net (212.204.248.105)  36.257 ms  33.710 ms  26.515 ms
 9  v911.nl-ams1-cr1.widexs.net (212.204.248.213)  35.640 ms  26.174 ms  26.187 ms
Maar pingen geeft ook daar 100% packet loss

Code: Selecteer alles

PING bol.themobilecompany.com (212.204.244.212): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
Request timeout for icmp_seq 4
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
Request timeout for icmp_seq 7
Request timeout for icmp_seq 8

--- bol.themobilecompany.com ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
kippewit
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Met dezelfde laptop op een andere verbinding is er geen enkel probleem. Na een reset van de modem en router blijven dezelfde problemen.

Gemaild en gebeld naar Scarlet en Bol.com. Bij Scarlet blijven ze erbij dat het een probleem op mijn computer is, bij Bol.com komen ze niet verder dan "probeert u het over een uurtje nog eens". Tja...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”