Ik gebruikte op mijn HTC Desire nu al een tijdje CM7 en was daar best tevreden over.
Enkele weken terug echter zijn we op 't werk geswitcht van Mobistar naar Proximus. En sindsdien krijg ik gewoon random reboots. Ik heb gisteren eens heel het boeltje compleet gewiped en herinstalleerd met een minimum aan apps, maar het probleem is er nog steeds.
Kan een SIM kaartje dergelijke reboots veroorzaken ? Het vreemde is dat de reboots gewoon gebeuren terwijl ik helemaal niets doe. De telefoon kan hier al 2 uur voor mijn neus liggen als hij ineens reboot.
CM7 reboots sinds Proximus switch
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Geen CM9 op de Desire.
Probeer anders eens een Sim van iemand anders en zie wat het geeft. Het kan natuurlijk altijd dat er een fout op zit...
Ik heb ook een tijd last gehad van crashes en reboots op mijn Desire, zowel met Oxygen als CM7 en toen bleek het de schuld van "application folder pro" te zijn.
Probeer anders eens een Sim van iemand anders en zie wat het geeft. Het kan natuurlijk altijd dat er een fout op zit...
Ik heb ook een tijd last gehad van crashes en reboots op mijn Desire, zowel met Oxygen als CM7 en toen bleek het de schuld van "application folder pro" te zijn.
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik had met 7.2.0 ook onverklaarbare reboots (was wel in het buitenland).
Eenmaal thuis gekomen ben ik overgestapt op de nightly van 15 juli en dan was het probleem verdwenen. Ik heb dan wel alle caches gewist bij de switch.
Eenmaal thuis gekomen ben ik overgestapt op de nightly van 15 juli en dan was het probleem verdwenen. Ik heb dan wel alle caches gewist bij de switch.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Ik heb de laatste stable momenteel (7.2.0.1). Zal dan misschien idd toch eens proberen met de laatste nightly build. Switchen met iemand anders qua SIM is niet evident omdat het soms paar dagen goed kan gaan eer er een reboot volgt.
CM9 wil ik liever nog niet uitproberen, wegens voor de rest tevreden met CM7. Vraag me ook af of CM9 sowieso nog wel soepel gaat draaien op een oude Desire.
Bedankt voor de reacties. Ik laat alleszins nog iets weten.
CM9 wil ik liever nog niet uitproberen, wegens voor de rest tevreden met CM7. Vraag me ook af of CM9 sowieso nog wel soepel gaat draaien op een oude Desire.
Bedankt voor de reacties. Ik laat alleszins nog iets weten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
CM9/10 is officieel niet beschikbaar voor de HTC Desire.
Op http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1813744 kan je echter de niet officiële ROM downloaden (sommige dingen werken wel nog niet, dit is ook duidelijk aangegeven in dat topic).
JB draait hier naar alle tevredenheid
Op http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1813744 kan je echter de niet officiële ROM downloaden (sommige dingen werken wel nog niet, dit is ook duidelijk aangegeven in dat topic).

-
- Elite Poster
Probleem is een beetje groter geworden
.
De nightly build van 12/8 leek niets mis mee, totdat ik daarnet een SMS wilde sturen. Alhoewel ik signaal leek te hebben, kreeg ik geen SMS verstuurd. Dan even proberen bellen en krijg ik ook een foutmelding dat er geen mobile service is (terwijl het antenne-symbool wel ontvangst aangaf).
Dan maar terug de 7.2.0.1 geflasht en nu krijg ik helemaal geen ontvangst meer
. En ja, heb ook cache en Dalvik gewipet.
Ik hoop al stiekem op een issue met Proximus (regio Brugge), hoe weinig waarschijnlijk dat ook moge zijn.
EDIT: bizar, nu heb ik terug ontvangst (2 blokjes van 4) maar als ik bvb voicemail bel, dan krijg ik gewoon geen verbinding... En terwijl ik dit type zie ik verbinding weer wegvallen...

De nightly build van 12/8 leek niets mis mee, totdat ik daarnet een SMS wilde sturen. Alhoewel ik signaal leek te hebben, kreeg ik geen SMS verstuurd. Dan even proberen bellen en krijg ik ook een foutmelding dat er geen mobile service is (terwijl het antenne-symbool wel ontvangst aangaf).
Dan maar terug de 7.2.0.1 geflasht en nu krijg ik helemaal geen ontvangst meer

Ik hoop al stiekem op een issue met Proximus (regio Brugge), hoe weinig waarschijnlijk dat ook moge zijn.
EDIT: bizar, nu heb ik terug ontvangst (2 blokjes van 4) maar als ik bvb voicemail bel, dan krijg ik gewoon geen verbinding... En terwijl ik dit type zie ik verbinding weer wegvallen...
-
- Elite Poster
Ok, opluchting.
Het ligt dus duidelijk aan Proximus, of nog meer waarschijnlijk de SIM-kaart. Effen de Mobistar SIM van mijn vrouw geprobeerd en daarmee geen probleem. Vervolgens een oud toestel vanonder het stof gehaald en daar mijn SIM in, en hetzelfde probleem.
Reële kans dus dat het origineel probleem van de reboots ook aan de SIM lag.
Het ligt dus duidelijk aan Proximus, of nog meer waarschijnlijk de SIM-kaart. Effen de Mobistar SIM van mijn vrouw geprobeerd en daarmee geen probleem. Vervolgens een oud toestel vanonder het stof gehaald en daar mijn SIM in, en hetzelfde probleem.
Reële kans dus dat het origineel probleem van de reboots ook aan de SIM lag.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1083 keer
- Bedankt: 682 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Werkt die bij jou stabiel? Hier even erop gezet, maar is zo traaaaaaaag... en ook vrij regelmatig een hot reboot.2Flip schreef:CM9/10 is officieel niet beschikbaar voor de HTC Desire.
Draai momenteel terug ICS, die werkt wel vlot.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
De sim lijkt mij ook het probleem te zijn. Ik heb ook het probleem gehad dat ik geen verbinding met mobiel internet kon maken na mijn overstap naar Proximus ( een jaar geleden). Gewoon naar een Proximus center in de buurt http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... c_RES.page gaan en sim kaart laten wisselen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Welke ROM draai jij dan? De Andromadus test build vanop XDA?silencer schreef:CM10 (JB) draait hier in ieder geval vlot op mijn desire Z (al enkele jaren oud).
Tevreden van? camera ok?
Ben ook aan het twijfelen ol daarop over te schakelen met mijn Z...
-
- Elite Poster
Grom... toch niet de SIM dus. Die is er al sinds vanmiddag uit, en daarnet weer een spontane reboot.
Nu nog eens terug de laatste nightly flashing en als dat niet helpt, zal ik er maar mee leren leven.
Nu nog eens terug de laatste nightly flashing en als dat niet helpt, zal ik er maar mee leren leven.