kabelaansluiting verleggen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

In ons nieuw oud huis komt de distributie aan de hoek van de gevel boven de grond, loopt dan zo'n 3 meter naar boven om dan 5 meter horizontaal verder naar binnen te komen. Distributie werd 3 jaar terug opgezegd. (bij verkoop van het huis)
Nu zou ik veel liever de kabel aan de hoek van ons huis (dus waar die uit de grond komt) nog onder de grond doorboren naar de kelder. binnenbekabeling werd ook tot daar voorzien. Mag ik dit doen? De aansluitkast (grijze doos van telenet) staat aan de hoek van onze oprit... Of moet Telenet nog fysiek aan die kabel kunnen op mijn gevel?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TN moet niet fysiek aan je kabel kunnen (bij de meeste mensen loopt hij toch zo ie zo onder de grond).

Of je de vermelde wijzigingen mag doen is echter een beetje een grijze zone denk ik... de aansluiting op de paddestoel en NIU moeten volgens mij steeds door TN gebeuren... maar als je hem netjes kan los schroeven op de NIU en hem dan anders binnen brengen zou ik er persoonlijk geen drama van maken (en het gaat je centen besparen volgens mij).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

NIU is nog niet aanwezig en aan hun paddestoel moet ik niet zijn...

Ok, dit wordt dus verleggen :-)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Volgens mij geen enkel probleem als je dat zelf doet, ik zou wel de kabel niet gewoon doorknippen en de aders goed afkleven. Ik weet niet of dat bij kabel problemen geeft (kortsluiting in de kast ofzo?) als je de signaalkabel per ongeluk verbindt met de massa, maar beter voorkomen dan genezen ;-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb dat 10 jaar geleden gedaan. De kabel kwam uit de grond en liep over de gevel naar boven. Ik heb hem zelf verlegd naar de kelder omdat je vanaf daar eenvoudig kan starten met de binnenbekabeling. Het was toen ook enkel een kabel zonder aansluiting. Ik zou de kabel wel niet doorknippen, maar enkel verleggen.

Trouwens: Telenet weet ook niet hoe al die kabels exact onder de grond lopen en waar ze binnenkomen. Het zal hun worst wezen, zolang de kabel kwalitatief maar in orde is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Enkele jaren geleden was er in onze straat een waterlek en toen bleek de TN coax gewoon los in de grond te liggen zonder enige bescherming.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”