Allemaal
ik gebruik nu een paar maanden VOIP: OVH voor nummer en uitgaande oproepen naar vaste lijnen en Internetcalls voor GSM-gesprekken.
Ik experimenteer al een tijdje met de twee providers ook via Android Apps te gebruiken. Ik heb MobileVikings met dus een goed EDGE-signaal en zo-en-zo 3G-signaal.
Ik heb de App van betamax gebruikt en er wisselend succes mee gehad.
Ik dacht eigenlijk dat voip via EDGE/3G zo goed als onmogelijk leek, maar nu lees ik positieve verhalen over CSIPSIMPLE. Ikzelf slaag er echter niet in om een goede connectie te maken. Meestal hoort men mij niet/amper aan de andere kant van de lijn. Een aantal users spreken over 'de juiste instellingen'.
Iemand die weet hoe je via de instellingen de kwaliteit kan beïnvloeden?
Merci!
CsipSimple
-
- Elite Poster
- Berichten: 6883
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
meestal is samsung galaxy de spelbreker. Lees het commentaar van de makers van csipsimple op hun website...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Klopt: een pingtest bij EDGE geeft bij mij rond 270ms, die van HSPA+ ongeveer 48-60ms.jorgo schreef:Edge heeft dan ook een veel te hoge latency, jitter en te lage bandbreedte om bellen via VoIP mogelijk te maken..