CsipSimple

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
NielsH
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Allemaal

ik gebruik nu een paar maanden VOIP: OVH voor nummer en uitgaande oproepen naar vaste lijnen en Internetcalls voor GSM-gesprekken.

Ik experimenteer al een tijdje met de twee providers ook via Android Apps te gebruiken. Ik heb MobileVikings met dus een goed EDGE-signaal en zo-en-zo 3G-signaal.
Ik heb de App van betamax gebruikt en er wisselend succes mee gehad.

Ik dacht eigenlijk dat voip via EDGE/3G zo goed als onmogelijk leek, maar nu lees ik positieve verhalen over CSIPSIMPLE. Ikzelf slaag er echter niet in om een goede connectie te maken. Meestal hoort men mij niet/amper aan de andere kant van de lijn. Een aantal users spreken over 'de juiste instellingen'.

Iemand die weet hoe je via de instellingen de kwaliteit kan beïnvloeden?

Merci!
benny
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Op edge lukt het mij ook niet. Via 3G van Base geen probleem met de default instellingen csipsimple.
( uitgaand met OVH en localphone )
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Edge heeft dan ook een veel te hoge latency, jitter en te lage bandbreedte om bellen via VoIP mogelijk te maken..
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

meestal is samsung galaxy de spelbreker. Lees het commentaar van de makers van csipsimple op hun website...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

jorgo schreef:Edge heeft dan ook een veel te hoge latency, jitter en te lage bandbreedte om bellen via VoIP mogelijk te maken..
Klopt: een pingtest bij EDGE geeft bij mij rond 270ms, die van HSPA+ ongeveer 48-60ms.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”