Lijn herstellen na bliksem=gratis, maar factuur achteraf:85€

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Bij deze wil ik graag andere mensen waarschuwen. Een tijdje geleden heeft een bliksem een eind verderop ingeslagen, waardoor ons internet/tv niet meer werkte.
Bij de helpdesk melden ze dat er een technieker gratis zou langskomen, ik heb zelfs nog eens bevestiging gevraagd van het woord gratis: "Dat is altijd zo meneer".

Nu hebben we deze week factuur in de bus gekregen: forfaitair bedrag van 85€ wordt aangerekend! Terguggebeld naar de helpdesk waar ze mij vriendelijk melden dat bliksemschade waarbij de modem vervangen moet worden steeds op rekening van de klant is. Terwijl ze het vooraf dus weldegelijk omgekeerd zeggen! :bang:
Reden: omdat Belgacom er zogezegd niets kan aan doen dat de bliksem inslaat. Kan de klant er dan wel iets aan doen misschien? Zijn er defecten waar belgacom wel voor iets tussen zit? :? Maar dan nog kunnen ze het vooraf melden dat het betalend is..

Dus weze gewaarschuwd: ga uw modem steeds vooraf gratis inruilen bij een belgacom verkooppunt, voordat u een technieker laat langskomen. Want u weet nooit wat ze u gaan aanrekenen. De technieker heeft ook niets vermeld, we hebben niets moeten tekenen. In het vervolg misschien ook niet meer melden wat het defect veroorzaakt heeft...

Voor nieuwe klanten zou ik belgacom ook zeker afraden. Hun techniekers werken bijzonder hard en zeer goed, maar door de klantendienst wordt je meer dan eens in't zak gezet.
Laatst gewijzigd door tomw 24 jul 2012, 11:06, in totaal 2 gewijzigd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt, maar ik zou dit nooit betalen, de reden: er moest helemaal geen technieker aan te pas konen, ze hadden je een ticket moeten gevenv waarmee je andere kon halen in bgc center. Indien geen gehoor zou ik eva eens contacteren

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Alle schade ter oorzake van externe factoren (bliksem ed dus ) zijn altijd betalende , deze worden gedekt door je brandverzekering namenlijk en hierbij treftr Belgacom geen schuld dus (Telenet desbetreffede zelfde pot nat hoor ; laat staan electromerken , eens ze zien of merken bliksemschade , rekening ---> zelfs al is het binnen garantie)

Wel moet dit eerst altijd wel vastgesteld door de technieker zelf , stel dat de fout toch bij hen zat ---> gratis

Logisch toch ? jazeker !

Maar als het jezelf overkomt is het natuurlijk minder leuk te ervaren
The eternal and true pessimist :D
tomw
Premium Member
Premium Member

Ja ik ga akkoord. In feite staat het ook zo in de voorwaarden. Maar ze moeten dan vooraf ook niet zeggen het zeker een gratis herstelling gaat zijn..
De persoon die ik daarnet aan de lijn had kon plots ook niet meer zien wie mij dat beloofd had. Die entry is plots spoorloos verdwenen..

Probeer nu twee maand later nog maar eens naar de verzekering te gaan met het verhaal van een blikseminslag toen. Als ik dit eerder had geweten kon ik dat direct in orde gebracht hebben..
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

Dat kennen we , dermee dat ik hun truckjes nu ook toepas : "Dit gesprek kan opgenomen worden" :p
tomw
Premium Member
Premium Member

xenne schreef:bedankt, maar ik zou dit nooit betalen, de reden: er moest helemaal geen technieker aan te pas konen, ze hadden je een ticket moeten gevenv waarmee je andere kon halen in bgc center. Indien geen gehoor zou ik eva eens contacteren

Gaat niet meer lukken: domiciliering.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Je hebt gelijk xenne betreffendde de technieker,
maar hoe zit het dan met schade aan hun apparatuur ten gevolge van blikseminslag,
moet die dan niet gedragen worden door de brandverzekering ?
Of anders gesteld blijf je dan niet zelf verantwoordelijk voor schade aangebracht aan gehuurde apparatuur? (defect is natuurlijk wat anders)

mvg

oeps :oops: blijkbaar heb ik een paar posts gemist waar het antwoord op mijn vraag al staat;
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 38 keer

een beetje OT : maar kan je de belgacom digicorder zo maar omwisselen ? of moet deze echt stuk zijn...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

Neen Tim H , je dient eerst een ticket te laten maken om te melden dat je een defect hebt of problemen

Zonder ticket kan je niet , of toch niet gewapend met argumenten naar de BGC winkel

Blijkt achteraf (of ter plaatse;de laatste tijd meer en meer zie ik) dat er niets mis mee is kan je terug beschikken
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zou gewoon nu mijn verhaal doen bij de brandverzekering. Waarom zouden ze daar 2 maand na datum niet meer in tussenkomen?
Leg gewoon de situatie uit en zie wat ze vertellen. Niks te verliezen toch?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Bij een normale brandverzekering is de franchise momenteel 238 €. Dat gaat dus niets helpen voor een bedrag van 85 €.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Heb je al een dossier ingediend bij de verzekering? Indien ja, vraag dat ze dat er nog bijsteken. Indien nee, open een dossier. Als geen van beide kan zou ik eens gaan verzekering-shoppen 8)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

heb je voor de modem/decoder moeten betalen of voor de tussenkomst van de technieker? Want als je voor het eerste moet betalen had de helpdesk wel gelijk he.
Afbeelding
tomw
Premium Member
Premium Member

Probleem is nu toch door belgacom opgelost. :beerchug:
Belgacom is nu blijkbaar toch van mening dat technieker nooit had moeten langskomen, en dat we de kans moesten krijgen om zelf de modem te ruilen.
Topic mag gesloten worden.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Logisch... Dank voor de melding

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

Logisch ? Maar allez :p

Als gi diesel in u gloednieuw benzineautoke kapt en ge rijd er brokken aan gaat u garage u nogal zien afkomen dat ze dat gratis zouden moeten herstellen :D
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Met het verschil dat die auto van u is, en die modem van BGC.
tomw
Premium Member
Premium Member

a3ke schreef:Logisch ? Maar allez :p

Als gi diesel in u gloednieuw benzineautoke kapt en ge rijd er brokken aan gaat u garage u nogal zien afkomen dat ze dat gratis zouden moeten herstellen :D
Die garagist gaat ook niet vooraf zeggen dat ie die auto gratis gaat herstellen, en achteraf toch factuur sturen.
Trouwens als je diesel tankt ipv benzine kan je daar zelf iets aan doen, in dit geval kon niemand er iets aan doen.
De vergelijking gaat dus niet echt op...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja als je alle apparaten in het stopcontact (en telefoonlijn, coax, ...) laat zitten gedurende een onweer, dan weet je dat er een kans bestaat dat die toestellen sneuvelen hé...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Het komt er op neer dat de mensen van de helpdesk niet op voorhand mogen zeggen dat het gratis is. Als het door een blikseminslag is dan draait de gebruiker er voor op. Bij men ouders ook voorgehad, gebeld en gezegd dat de modem raar deed, gewoon omgewisseld zonder kosten (anders ook kosten) ;)
Ik neem voortaan (dankzij de mogelijkheden van een smartphone) altijd men gesprek op. Krijgen van mij eveneens de melding dat ik het gesprek opneem om eventuele vergissingen of zever achteraf recht te kunnen zetten. Ik moet zeggen dat ze dan opvallend veel moeite doen om u te helpen en u niets proberen aan te smeren :) Als ze dan al op voorhand "gratis" hadden gezegd pak ik hun daar ook op terug. De ene juiste melding is: Als het aan u ligt draagt u de kosten en ligt het aan ons draaien wij voor de kosten op. (Deze melding geven we ook als we liften moeten gaan depaneren). Enige juiste melding in mijn ogen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

tomw schreef: De vergelijking gaat dus niet echt op...
Vind/vond geen beter vergelijking dus snap de kritiek wel
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste tomw,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen. Dan zal ik uw dossier eens bekijken en u een antwoord bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zoals eerder al gezegd: uw brandverzekering aanspreken.
Daar is normaal wel een franchise, maar er zijn ook polissen met een Engelse (?) franchise: als het bedrag boven de franchise uitkomt, betaal je geen franchise. In dat geval komt het erop aan genoeg schade te hebben :).

In het geval van elektro: dat wordt wel degelijk gewoon hersteld of omgeruild. Je moet natuurlijk niet zeggen dat het om bliksemschade zou kunnen gaan. Je gaat naar de winkel en zegt: plots deed ie niets meer. Je krijgt, in een deftige winkel, meteen een vervanging.

Op kot in Leuven hadden we belachelijke slechte elektriciteit, nog niet geaard enzo :). Een paar keer iets voor gehad, altijd gewoon omgeruild bij de winkel zelf.

Al blijft het niet mooi van BGC dat ze zeggen dat het gratis zal zijn en achteraf met de rekening komen...
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

heist_175 schreef:In het geval van elektro: dat wordt wel degelijk gewoon hersteld of omgeruild. Je moet natuurlijk niet zeggen dat het om bliksemschade zou kunnen gaan. Je gaat naar de winkel en zegt: plots deed ie niets meer. Je krijgt, in een deftige winkel, meteen een vervanging.

Op kot in Leuven hadden we belachelijke slechte elektriciteit, nog niet geaard enzo :). Een paar keer iets voor gehad, altijd gewoon omgeruild bij de winkel zelf.
ah, dat is dus de mentaliteit, uw eigen stommiteit (slechte electriciteit, bliksem, ....) met leugens afwentelen op de handelaar. Denk je dat een handelaar geen kosten heeft bij het behandelen van garantie/retour gevallen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”