hallo ,
zou graag een server hebben voor leerdoeleinden en eventueel een minecraftserverke.
heb 2 aanbiedingen gezien .
naar welke aanbieding gaat jullie voorkeur ???
Aanbieding 1
-----------------------
2 x HP proliant ML310 G3
beide hebben 1 P4HT 3.4 GHz met 2Mb.
dus je kan de ene als spair gebruiken.
Samen zitter er 7Gb Ecc ram in
5 X 146GB U320SCsi schijven en 2 36GB U320SCSI in.
1 is uitgerus met een DDS4 tapedrive plus een twintal tapes.
1 is uitgerus met een raidcontroler HP smart array 641 met 64Mb ram, de andere met een raidcontroler 6402 met 128mbrem. De originele 641 heb ik ook nog en krijgen jullie er ook bij.
4 ports netwerkkaart.......
ook nog een paar scsihdhouders...
---------------------------------------------------------
Aanbieding 2
--------------------------------------
HP Proliant - 4x2.2 Ghz XEONs, 8Gb RAM, 4x72Gb 15k HDs in RAID 5, fully loaded !
Server is ready to receive any OS of your choice: Windows 2008, Linux, Solaris, BSD…
Specifications:
● 4 x Intel Xeon processors 2.2 Ghz with Hyper threading
● 8 gb DDR RAM ECC
● 4 x 72 SCSI 15k RPM HDs ULTRA 320 in RAID 5
● Smart Array 5i RAID Controller
● 2x Intel Gigabit Ethernet with TEAMING support
● 2 EIDE Ultra DMA bus master interfaces
● Management ILO Card (remote control)
● Dual REDUNTANT HOT PLUG power supply
● Recovery from AC power loss control
● Wake-on-LAN (WOL)
-------------------------------------------------------
Verschil tussen de aanbiedingen is 5 € ( 95 vs 100)
graag jullie mening , bedankt
Welke server van de 2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Waar ga je die zetten? Bij je thuis? Hou er rekening mee dat die dingen vaak een hels kabaal produceren
Afhankelijk van wat je juist wil bereiken kan je beter af zijn met een Atom (stiller, zuiniger) of desktop-systeem. "Leerdoeleinden" is wel heel vaag, voor een minecraft server volstaat een Atom ook volgens mij.
Of voor dat geld kan je ook al een paar maanden een VPS hebben in een datacenter met betere snelheden en helemaal geen hardware-zorgen.

Afhankelijk van wat je juist wil bereiken kan je beter af zijn met een Atom (stiller, zuiniger) of desktop-systeem. "Leerdoeleinden" is wel heel vaag, voor een minecraft server volstaat een Atom ook volgens mij.
Of voor dat geld kan je ook al een paar maanden een VPS hebben in een datacenter met betere snelheden en helemaal geen hardware-zorgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 64 keer
Kan je leerdoeleinden specificeren?
Ik neem aan dat voor die prijs je het in een datacenter kan hangen?
Verder vindt ik ze tamelijk duur. Als je nog een minecraft servertje wilt draaien, tjah dat hangt er ook weer vanaf hoe groot hoeveel plugins? En met een atom kom je zeker niet toe, ik gebruik een i5 3550 om 20GB aan minecraft servers te runnen.
Ik verhuur zelf op sporadische wijze VPS'en vooral voor minecraft maar ook voor andere doelen.
Ik host deze zelf thuis op een EDP high upload lijn (multiple).
Ik wil niet té veel reclame maken maar @ 6€ per GB ram ben je hier goedkoper uit
Verder vindt ik ze tamelijk duur. Als je nog een minecraft servertje wilt draaien, tjah dat hangt er ook weer vanaf hoe groot hoeveel plugins? En met een atom kom je zeker niet toe, ik gebruik een i5 3550 om 20GB aan minecraft servers te runnen.
Ik verhuur zelf op sporadische wijze VPS'en vooral voor minecraft maar ook voor andere doelen.
Ik host deze zelf thuis op een EDP high upload lijn (multiple).
Ik wil niet té veel reclame maken maar @ 6€ per GB ram ben je hier goedkoper uit

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 27 keer
voor moment studeer ik netwerkbeheer , dus wil er sowieso wat linuxserver op draaien (smb)gunmaster schreef:Kan je leerdoeleinden specificeren?
de prijs die er staat is de prijs voor de hardware aankoop.gunmaster schreef:
eventueel enkele ref per pm svp ??Mathy schreef: Of voor dat geld kan je ook al een paar maanden een VPS hebben in een datacenter met betere snelheden en helemaal geen hardware-zorgen.
[/quote]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Aanbieding2 lijkt het interessantste, de raid config zou ik toch anders doen maar dan kom je schijven te kort --> OS op raid1 (2disken), DATA op raid5 (3+ disken).
Geheugen is weinig als je vanalles wil gaan testen om te leren (virtualiseren?) En dan het stroomverbruik en lawaai zoals men hierboven zegt
Beter kijken voor een simpele setup met een intel i3 of I5 met veel geheugen: 16GB liefst meer. Veel stiller en zuiniger.
Je kan dan bv. Xenserver, Esxi of Hyper-v 2008 draaien, deze hebben allemaal een gratis te downloaden versie.
Geheugen is weinig als je vanalles wil gaan testen om te leren (virtualiseren?) En dan het stroomverbruik en lawaai zoals men hierboven zegt

Beter kijken voor een simpele setup met een intel i3 of I5 met veel geheugen: 16GB liefst meer. Veel stiller en zuiniger.
Je kan dan bv. Xenserver, Esxi of Hyper-v 2008 draaien, deze hebben allemaal een gratis te downloaden versie.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
http://www.vankuik.nl/Cheap_VPS_Hostinghelmuteke schreef:eventueel enkele ref per pm svp ??
Tim (fusa.be) hier op het forum biedt ook VPS hosting aan als je wat dichter bij huis wil zitten.