Telenet webcare (split)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

philippe_d schreef: Zouden jullie ons ook eens op de hoogte willen brengen van de oorzaak van het probleem, en hoe het opgelost werd ?

Dagelijks worden hier problemen gemeld aan Charlotte, maar we krijgen heel weinig feedback van hoe de problemen opgelost werden.
We begrijpen natuurlijk wel dat er hier geen persoonlijke gegevens moeten uitgewisseld worden, maar een neutrale beschrijving van de oplossing van het probleem (of hoe het probleem had kunnen vermeden worden) is wel interessant voor de andere Forumgebruikers.

Dit geldt zoowel voor administratieve, als voor technische problemen.
philippe_d,

het staat iedereen vrij de door ons aangeboden oplossing publiek te maken, maar ik kan dit niet in hun plaats beslissen, niet iedereen wenst dit bekend te maken. Ook kan een probleem verschillende oorzaken en oplossingen hebben en is er dus geen garantie dat de oplossing die we aan iemand aanbieden ook bij iemand anders zal helpen.

[Mod Edit] discussie over Telenet webcare afgesplitst
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Charlotte... misschien kan je je vraag ook gewoon in PB stellen. Met alle respect voor de geboden hulp... maar soms krijg ik de indruk dat het meer marketing is (je vraag op zich heeft geen enkele toegevoegde waarde om publiek gepost te worden).
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

r2504 schreef:Charlotte... misschien kan je je vraag ook gewoon in PB stellen. Met alle respect voor de geboden hulp... maar soms krijg ik de indruk dat het meer marketing is (je vraag op zich heeft geen enkele toegevoegde waarde om publiek gepost te worden).
Inderdaad waarschijnlijk een beetje marketing, maar ik vind het op zich wel een goed initiatief dat Telenet hier actief meekijkt. Hopelijk draagt de informatie die de klanten hier plaatsen ook bij tot een uiteindelijke verbetering van de dienstverlening.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

r2504 schreef:maar soms krijg ik de indruk dat het meer marketing is
Charlotte is webcare en webcare is marketing. Het doel van Charlotte is om het aantal hoog scorende negatieve Telenet-berichten op http://www.google.be/ zo klein mogelijk te houden. Met andere woorden: Charlotte probeert de 'vuile Telenet-was' van het openbare, indexeerbare internet te halen.
Vandaar steevast de vraag om te communiceren via privé-berichten zodat Google niet kan meelezen.

Klanten die begrijpen wat het échte doel van Charlotte is kunnen er natuurlijk hun voordeel mee doen om VIP-support te bekomen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

raf1 schreef:Met andere woorden: Charlotte probeert de 'vuile Telenet-was' van het openbare, indexeerbare internet te halen. Vandaar steevast de vraag om te communiceren via privé-berichten zodat Google niet kan meelezen.
Goh, op zich kan ik dat nog begrijpen... maar dat ze dan zelf ook een PB gebruikt om die vraag te stellen.

Het zou even absurd zijn als ik hier steeds ga vragen om mij via PB het probleem duidelijk te maken.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Voor mij is het ook een dubbeltje op zijn kant hoor dat aspect van webcare via Userbase forum

Moet je voor of tegen zijn ? op dit moment ben ik alle 2

Waarom ? Dat userbase gebruikers betere (soms onterrecht hoge) service krijgen kan ik enkel maar toejuigen !

Enkel vind ik dat userbase een grote verzameling is van problemen en oplossingen die door ieder kunnen geraadpleegd worden naderhand , met "Ik heb je een PB gestuurd" en daarna weinig of niks anders meer is er een probleem maar geen oplossing naar iedereen toe (zelfs al is die in vele gevallen individueel EN met speciale interventie van Charlotte/Eva)

En dat is voor mij het probleem
The eternal and true pessimist :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

a3ke schreef:Moet je voor of tegen zijn ?
Ik ben zeker niet tegen webcare... er kan altijd een fout gebeuren en dan is dit een manier om het alsnog opgelost te krijgen (al zou je dergelijke problemen via de normale Helpdesk evenzeer moeten opgelost krijgen - maar daar belooft men al jaren beterschap).
a3ke schreef:"Ik heb je een PB gestuurd" en daarna weinig of niks anders meer is er een probleem maar geen oplossing naar iedereen toe (zelfs al is die in vele gevallen individueel EN met speciale interventie van Charlotte/Eva)
Dat is inderdaad het probleem... verschillende threads die doodvallen na een "Ik heb je een PB gestuurd" zonder enige toegevoegde waarde voor de community.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Vergeet ook niet dat niet iedereen op userbase zit. Dergelijke problemen dienen intern bij telenet aangepakt te worden, al de rest zijn lapmiddelen.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aan de andere kant moet UB toch groot genoeg zijn voor telenet om hier een account te openen en hier actief de telenetposts te lezen hé?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Aantal telenet klanten VS aantal actieve userbase leden, ik denk dat er nog een relatief groot verschil is :wink:

Bovendien vind ik dat wanneer een klant zijn toevlucht moet zoeken tot een extern en onafhankelijk forum om een probleem van een leverancier opgelost te krijgen er toch iets schort met de organisatie binnen die leverancier, niet? Charlotte, Eva, etc hier zijn van een onmiskenbare waarde, maar dit neemt niet weg dat reguliere support kanalen niet degelijk moeten functioneren.

my2cents
Yves
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien is het % UB gebruikers t.o.v. onopgeloste problemen een stuk groter? Ik vind het positief dat sommige mensen op deze manier toch nog een oplossing kunnen krijgen. Vergeet ook niet dat UB ook zelf helpt bij 90 % van de problemen. Het is dus win-win voor klant en voor de provider.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik zie het vooral aanvullend aan mekaar:
Via een forum kan je een probleem niet alleen beter formuleren (screenshots, foto's, bullet-tekst, ...) op een manier dat niet kan via telefoon of contactformulier.
Vooral het feit dat je feedback van verschillende bronnen kan combineren kan soms vastgewrikte zaken terug in beweging krijgen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als de helpdesk u niet kan verder helpen en aantal keren op andere manieren hebt geprobeerd (center of wat dan ook) en je zie geen oplossing of het wordt niet opgelost... Dan vind ik het fantastisch dat er mensen/groepen zijn zoals Charlotte, Eva, Joachim,... om de klant toch te helpen via een niet officieel kanaal. Is het dan met een stuk marketing dan stoor ik er mij nog niet aan. Het kost ons niks en aan de andere zijde hebben die mensen een job...
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TiTanium schreef:Dan vind ik het fantastisch dat er mensen/groepen zijn zoals Charlotte, Eva, Joachim,... om de klant toch te helpen via een niet officieel kanaal.
Ik denk dat niemand daar tegen is, in tegendeel zelfs... wel tegen "Stuur me een PM" en dan verder niets meer in een thread.

Dergelijke vraag kan je dan evenzeer via PM sturen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik persoonlijk ben er niet tegen. Zo zie iedereen dat ze er mee bezig zijn en dat die persoon wordt geholpen. Alleen de feedback ontbreekt meestal en dat vind ik zonde (zowel klant als ispmedewerker).
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Wat zelfs nog erger is dan ergens vind ik want dan is het echt allemaal zonder dat de UB community vroeg of laat er iets aan heeft aan die informatie/feedback
The eternal and true pessimist :D
R3ap4r
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Goztow schreef:Misschien is het % UB gebruikers t.o.v. onopgeloste problemen een stuk groter? Ik vind het positief dat sommige mensen op deze manier toch nog een oplossing kunnen krijgen. Vergeet ook niet dat UB ook zelf helpt bij 90 % van de problemen. Het is dus win-win voor klant en voor de provider.
Misschien omwille van het feit dat een heel pak mensen niet weten dat UB of TIK bestaan.

Ik was ook een van die sukkels, en via een vriend hier en op TIK terecht gekomen.
En inderdaad, voor mijn problemen kan ik toch echt zeggen dat ik 95% beholpen ben door posts/threads van de vaste leden/bezoekers.

Mede dankzij deze fora, heb ik verschillende mensen kunnen helpen met verschillende problemen, mede door het feit dat ik er weet van had, maar niet de nodige kennis om effectief een oplossing aan te bieden (met dank aan allen).

Win-win klant en provider, tja, 't is maar hoe je het bekijkt.

Persoonlijk stel ik vast dat het volgen van beide websites 200% productiever, als bellen naar je eigen provider ivm dingen die eigenlijk allang in het gegeven "klantenservice" zouden moeten ingebakken zijn.

Het feit dat die internetmeisjes van verschillende providers mij een "oplossing via PB" kunnen aanbieden stoort velen blijkbaar, let wel, diegene die "weet" hebben van deze oplossingen/mogelijkheden.
M'n vader of moeder die geen bal verstand heeft van de startknop, maar toch problemen ondervindt, zal het een worst wezen.

Zoals een kuddedier naar de provider bellen en dan maar afdokken voor iets dat eigenlijk in de "service" (abbonnement) zou moeten zitten.
"bij uitzondering/in bepaalde gevallen", tja, "sjas" dan de algemene voorwaarden weg, en vervang het door 1 zin "naargelang ONS goesting...."

Tot de praktijk mij het tegendeel bewijst is het voor mij WIN-LOSS /klant-provider als het op deze fora aankomt.
De technische praktische hulp die je hier kan vinden/krijgt zal je NOOIT (hopelijk komt daar verandering in) verkrijgen via helpdesk toestanden.

Natuurlijk staat het iedereen vrij om openbaar te maken wat de oplossing/vergoeding/alternatief is dat wordt aangeboden,
maar zoals ik het bekijk, als je A zegt moet je ook B zeggen (bedoelende thread starten met probleem, PB versturen en dan niks meer.....)
Of is het de bedoeling dat ieder nieuw lid van een of beide fora, TERUG die zelfde vraag stelt en maar moeten wachten op een vraagje van het internetmeisje in kwestie om geholpen te worden via PB?????

Misschien dat ze een technische link leggen op hun forum, met vragen en antwoorden die verder gaan als 'algemene problemen',
en eventueel een link naar de "betere" onderlegde websites die na een paar posts toch wel een oplossing kunnen bieden? (aj, das teveel gevraagd zekers?)
Afbeelding
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Dat is inderdaad het probleem... verschillende threads die doodvallen na een "Ik heb je een PB gestuurd" zonder enige toegevoegde waarde voor de community.
Het zou dan misschien ook beter zijn om deze 'dode' topics na een bepaalde tijd automatisch te laten deleten zodat enkel de actuele er nog in staan?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Dat is inderdaad het probleem... verschillende threads die doodvallen na een "Ik heb je een PB gestuurd" zonder enige toegevoegde waarde voor de community.
Het zou dan misschien ook beter zijn om deze 'dode' topics na een bepaalde tijd automatisch te laten deleten zodat enkel de actuele er nog in staan?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

R3ap4r schreef:Het feit dat die internetmeisjes van verschillende providers mij een "oplossing via PB" kunnen aanbieden stoort velen blijkbaar, let wel, diegene die "weet" hebben van deze oplossingen/mogelijkheden.
Ik denk dat je dat verkeerd bekijkt... het aanbieden van oplossing stoort mij helemaal niet (in kan het alléén maar toejuichen), wel dat niemand ooit weet wat die oplossing was. Zoals je zelf schrijft is je productiviteit met 200% gestegen na het lezen van beide forums... maar stel je voor dat er op die forums enkel nog zou staan "Stuur me een berichtje via PB" !
R3ap4r
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

r2504 schreef:Ik denk dat je dat verkeerd bekijkt... het aanbieden van oplossing stoort mij helemaal niet (in kan het alléén maar toejuichen), wel dat niemand ooit weet wat die oplossing was. Zoals je zelf schrijft is je productiviteit met 200% gestegen na het lezen van beide forums... maar stel je voor dat er op die forums enkel nog zou staan "Stuur me een berichtje via PB" !
Volledig mee akkoord, en dat haal ik ook aan in m'n post een beetje verder.

Als alle posts eindigen met "stuur me een PB" en dan niets meer..., waar is dan de toegevoegde waarde voor de andere leden/lezers van de forums
die zich in soortgelijke situaties bevinden?

Daar zijn enkelen die wel hun eigen topic aanvullen met opvolgende informatie die voor enkelen/velen nuttig kan zijn,
maar de hoofdbrok blijft in een geheimzinnige waas doodgezwegen (overdreven woordkeuze, maar toch...)

Enige opvolging is toch het minste dat je kan verwachten, zeker toch als je zelf in een open forum een vraag stelt,
je verwacht antwoord/hulp voor je probleem, kleine moeite om dit ff op te volgen en de oplossing vrij te geven (als het enigzins mogelijk is)

Kan veel leed mee uit de wereld geholpen worden, als je het mij vraagt.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

R3ap4r schreef:kleine moeite om dit ff op te volgen en de oplossing vrij te geven (als het enigzins mogelijk is)
En daar zit net het probleem... vaak is het gewoon de rotzooi langs TN z'n kant die Charlotte moet opkuisen.

Voor dergelijke problemen is er eigenlijk maar één oplossing en da's structureel iets veranderen (maar daar spreekt men al 10 jaar over).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 213 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Voor mij is het nochtans betrekkelijk duidelijk hoor.
"Charlotte" is niet één persoon, maar een helpdesk team, met scripts, crawlers, standaardzinnetjes, flowcharts, ...
En PB's worden afgehandeld alsof ze contactformulieren zijn, zonder achteraf nog echt te weten uit welke thread deze komen...
Ik denk dat Charlotte het ene moment Berta, 50j, getrouwd, 130kg is en een ander moment Julie, 27j, vrijgezel, 50kg .... is
Want eerlijk gezegd, veel meer dan "Kunt u mij via PB uw contactgegevens versturen, ik bekijk dit even voor u" zie je "Charlotte" toch niet zeggen hé :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Natuurlijk is Charlotte (of Eva) niet één persoon... maar wat wil je nu met je post zeggen ?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 213 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

r2504 schreef:Natuurlijk is Charlotte (of Eva) niet één persoon... maar wat wil je nu met je post zeggen ?
Clue vergeten te vermelden ... :bang:
Het zou inderdaad mooi zijn dat ze nog telkens de oplossing ook terug koppelen naar de originele post.
Maar ik denk dat, eens ze via PB in communicatie treden, ze de klant afhandelen alsof deze zou bellen/mailen/webformulier invullen, en er geen benul meer is hoe (via welke weg) die klant bij hen terecht gekomen is...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”