Goztow schreef:Misschien is het % UB gebruikers t.o.v. onopgeloste problemen een stuk groter? Ik vind het positief dat sommige mensen op deze manier toch nog een oplossing kunnen krijgen. Vergeet ook niet dat UB ook zelf helpt bij 90 % van de problemen. Het is dus win-win voor klant en voor de provider.
Misschien omwille van het feit dat een heel pak mensen niet weten dat UB of TIK bestaan.
Ik was ook een van die sukkels, en via een vriend hier en op TIK terecht gekomen.
En inderdaad, voor mijn problemen kan ik toch echt zeggen dat ik 95% beholpen ben door posts/threads van de vaste leden/bezoekers.
Mede dankzij deze fora, heb ik verschillende mensen kunnen helpen met verschillende problemen, mede door het feit dat ik er weet van had, maar niet de nodige kennis om effectief een oplossing aan te bieden (met dank aan allen).
Win-win klant en provider, tja, 't is maar hoe je het bekijkt.
Persoonlijk stel ik vast dat het volgen van beide websites 200% productiever, als bellen naar je eigen provider ivm dingen die eigenlijk allang in het gegeven "klantenservice" zouden moeten ingebakken zijn.
Het feit dat die internetmeisjes van verschillende providers mij een "oplossing via PB" kunnen aanbieden stoort velen blijkbaar, let wel, diegene die "weet" hebben van deze oplossingen/mogelijkheden.
M'n vader of moeder die geen bal verstand heeft van de startknop, maar toch problemen ondervindt, zal het een worst wezen.
Zoals een kuddedier naar de provider bellen en dan maar afdokken voor iets dat eigenlijk in de "service" (abbonnement) zou moeten zitten.
"bij uitzondering/in bepaalde gevallen", tja, "sjas" dan de algemene voorwaarden weg, en vervang het door 1 zin "naargelang ONS goesting...."
Tot de praktijk mij het tegendeel bewijst is het voor mij WIN-LOSS /klant-provider als het op deze fora aankomt.
De technische praktische hulp die je hier kan vinden/krijgt zal je NOOIT (hopelijk komt daar verandering in) verkrijgen via helpdesk toestanden.
Natuurlijk staat het iedereen vrij om openbaar te maken wat de oplossing/vergoeding/alternatief is dat wordt aangeboden,
maar zoals ik het bekijk, als je A zegt moet je ook B zeggen (bedoelende thread starten met probleem, PB versturen en dan niks meer.....)
Of is het de bedoeling dat ieder nieuw lid van een of beide fora, TERUG die zelfde vraag stelt en maar moeten wachten op een vraagje van het internetmeisje in kwestie om geholpen te worden via PB?????
Misschien dat ze een technische link leggen op hun forum, met vragen en antwoorden die verder gaan als 'algemene problemen',
en eventueel een link naar de "betere" onderlegde websites die na een paar posts toch wel een oplossing kunnen bieden? (aj, das teveel gevraagd zekers?)