nieuwe galaxy mini2 in gebruik genomen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

krisken schreef:Juist een Galaxy Mini 2 uit de doos gehaald en nieuw opgestart : je krijgt netjes de vraag of je netwerkverbindingen wil inschakelen voor alle functionaliteiten van jouw gsm te kunnen gebruiken. Daaronder : LET OP : jouw telefoonprovider kan extra kosten aanrekenen voor het gebruik van deze netwerkverbindingen. Contacteer jouw telefoonprovider voor meer informatie.

Dus...'t komt er wel degelijk op
Sorry maar iedere 'normale' mens gaat dit accepteren. Is wifi bv. ook geen netwerkverbinding ?

Ik vind dat de providers (en dan spreek ik niet enkel over Belgacom) véél duidelijker zouden moeten zijn en niet zomaar settings 'pushen' naar een toestel. Het zou veel beter zijn dat iedereen expliciet z'n 3G connectie moet configureren, dan is er nadien geen discussie meer mogelijk. Het is mijzelf al meerdere malen overkomen dat de 3G verbinding geactiveerd was voor ik het zelf wou (op verschillende toestellen).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Wcht nu even de reactie van eva af op het pb dat je hopelijk hebt geschreven alvorens emotioneel te reageren :). Hopelijk komt het goed.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
pataver
Starter
Starter
Bedankt: 13 keer

:angel:
Laatst gewijzigd door pataver 21 jul 2012, 19:13, in totaal 1 gewijzigd.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

VOiD schreef: Sorry maar iedere 'normale' mens gaat dit accepteren. Is wifi bv. ook geen netwerkverbinding ?

Ik vind dat de providers (en dan spreek ik niet enkel over Belgacom) véél duidelijker zouden moeten zijn en niet zomaar settings 'pushen' naar een toestel. Het zou veel beter zijn dat iedereen expliciet z'n 3G connectie moet configureren, dan is er nadien geen discussie meer mogelijk.

Sorry void, maar dat ben ik ff niet met je eens :)

Als je gewaarschuwd wordt dat die verbindingen je extra geld kunnen kosten, dan denk je imho toch 2x na voor de default te accepteren.

Verder "pushen" de providers niets volgens mij - de toestellen staan gewoon standaard ingesteld om op internet te kunnen (waar ze dus ook voor dienen), en that's it.

En als je het omgekeerde gaat doen, iedereen expliciet die configuratie zelf laten doen - sja...
dan ga je veel mensen op de klantendienst en de winkels doodslaan met het extra werk denk ik - want uiteindelijk koop je toch een smartphone... om te surfen?

Ik blijf het allemaal een "schoenmaker blijf bij je leest" verhaal vinden:
ken je er niets van, heb je het niet nodig, en/of wil je het niet: dumbphone
ken je er niets van, maar wil je het: volg dan eerst een of andere cursus ofzo
ken je er wat van: have fun

Natuurlijk is het makkelijk praten voor iemand die er van nature snel mee weg is, maargoed...
Er zijn ook genoeg dingen dat ik niet kon en wilde kunnen, en dus geleerd heb.
Het onderwerp maakt daarbij niets uit, want het is steeds: je moet leren wat je wil kennen (of op de blaren zitten)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Nu alles eens gelezen te hebben vind ik zelfs dat er 2 schuldige zijn. De ts in de eerste plaats om alles de accepteren zonder er bij na te denken of onwetendheid.
Maar ik vind niet dat prox/bgc hier vrijuit in gaat. Tijdgebaseerd werken dateert van de inbeltijd... Ze zouden beter bij mensen die geen internetoptie hebben gewoon per MB factureren. Als ik het goed voorheb is het per tijdeensheid van 5 minuten 0.42€... dan zou ik standaard 0.42€ per mb (ok niet zo goedkoop) aanrekenen en zal de verrassing ook niet zo heel groot zijn op zo een korte tijd.

Langs de andere kant waarom kopen mensen een "smartphone"... Niet alleen om te surfen... Die dingen kunnen goed muziek spelen, kan je een video op zien, filmen/foto's maken... Voordeel van een touchscreen is dat je veel "beeldscherm" hebt om bv als je ergens moet wachten of wat dan ook dat je een tijdverdrijf hebt.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

TiTanium schreef:Langs de andere kant waarom kopen mensen een "smartphone"... Niet alleen om te surfen... Die dingen kunnen goed muziek spelen, kan je een video op zien, filmen/foto's maken... Voordeel van een touchscreen is dat je veel "beeldscherm" hebt om bv als je ergens moet wachten of wat dan ook dat je een tijdverdrijf hebt.
Met dumbphones (touchscreendingetjes van bvb Samsung etc) kan je ook muziek spelen, video's bekijken/maken, foto's maken etc.

Ikzelf heb vroeger nog zo een Samsung toestel gehad en had een prepaid kaartje van proximus (jaren terug, dus GC bestond nog niet). Daar was mijn internet ook afgerekend per minuut (je had maar te bellen om het per MB te doen) wegens de simpele reden dat ik internet slechts "af en toe" nodig had om bvb de busuren op te zoeken en dergelijke zaken. Allemaal zaken die je binnen de 5minuten hebt gedaan en je dus goedkoper uitkomt dan per MB. Uiteraard telt dit scenario niet voor smartphones...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

mijn galaxy mini werd geleverd met 5,00 € gratis belkrediet. Deze waren verbruikt in no time, maar ik was me dus onmiddellijk ervan bewust dat ik mijn phone moest leren instellen. In feite heeft Belgacom zelf mijn "leergeld" vooruit betaald...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”