Netbook 'freezes'

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ik heb een Acer Aspire one pro die jaren goed dienst heeft gedaan maar de laatste maand bevriest hij regelmatig, ttz, het is onwerkbaar geworden. Ik dacht eerst dat het aan één of andere softwarefout lag, dus herstelprocedure gestart maar direkt daarna had hij het weer.
Omdat ik het ding niet kan missen en het formaat juist is wat ik nodig heb, heb ik ter vervanging een EEE pc gekocht.
Maar de oude Acer is toch handiger (toetsenindeling enzo) waardoor ik 'm precie stoch terug aan de praat wil krijgen.
Geheugen is gestest met memtest, volledig in orde
Ik had op het internet gevonden dat het aan de batterij kon liggen, geprobeerd zonder => niet opgelost.

Iemand suggesties ?
Er is verder niet veel vervangbaar aan, vrees ik. En is het sop de kool nog waard ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

oververhitting ? eens gedeeltelijk opendoen en goed doorblazen ...
The eternal and true pessimist :D
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik zal het nog eens proberen, maar het is nog niet zo gek lang geleden dat ik 'm openhad om de BT module te reseaten, en veel stof zit er niet in hoor (propere mensen hier :) )

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Zie je fouten in de Event Viewer op de tijdstippen van die freezes?

Test ook de harde schijf eens met een health check in HDTune. Als er 1 of meer rode vakjes opduiken is er een fout met de schijf en kan je best eens een error-check doen (in Windows Explorer rechtsklikken op de disk in het linkervak om eigenschappen ervan te zien, en dan naar de tools tab) zodat die sectoren hopelijk gemarkeerd en niet meer gebruikt worden. Eventueel ook een reformat daarna. Dit betekent wel dat de schijf uiteindelijk zal falen (rode vakjes op een nieuwe schijf = altijd schijf wisselen).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

In event viewer is niks te zien op die tijdstippen, op andere tijden ook niks verkeerd (buiten een melding van MS fax).

Ik heb het uitblazen nog niet geprobeerd, maar ik begin te denken dat dat goed zou kunnen. Maar dat het te laat is, ttz, als er in één of andere chip een barst zit, krijg je volgens mij wel zo'n fenomenen.

Wordt vervolgd.

J.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Als het "te laat" is, kan het ook zijn dat door thermische expansie soldeerpunten zijn losgekomen. Dat is op te lossen met een oven. Ik dacht 10 minuten op 250°C. Maar doe maar eerst wat research, want heel zeker ben ik niet.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

En dat is enkel bij de lossen componenten :D

Ni heel de lap/netbook in den oven steken :p
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”