Iemand ervaringen met Irule?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

hallo,

ik was op zoek naar een afstandsbediening met RF zodat ik de belgacom box, receiver, htpc, ... weg kon stoppen in een kast. Het enige wat ik echt goed vond was de Logitech Harmony 900.

Nu was ik vandaag nog wat aan het rond surfen en kwam ik Irule tegen. Irule is een app die zowel op Ipad's/Iphone/Android werkt. Je kan zelf een volledige lay-out aanmaken op uw smartphone/tablet voor verschillende toestellen.

Hier vind je wat meer info:
- http://www.iruleathome.com/
- http://www.itccomp.nl/site/itc-home-theater/irule/

Iemand die ervaringen heeft met Irule of die het ook zelf gebruikt?
Laatst gewijzigd door Argon 22 jan 2012, 20:18, in totaal 1 gewijzigd.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 150 keer

Je hebt geen RF nodig, kan via IR ook maar dan moet je enkel een IR extender installeren. Zal je veel goedkoper uitkomen.

En die apps, ben je wel beperkt tot de toestellen waar het op staat. En ik denk niet dat je iedereen zomaar even wilt gaan uitleggen hoe ze met je iphone moeten werken. 'k Zie het mijn schoonvader al doen ;)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

inderdaad, feit. Maar ik zou ook mijn geluidsinstallatie willen bedienen vanuit de keuken (ir is al niet meer mogelijk dan) en dan moet je wel via RF gaan. Nog beter was dus via die Irule want dit gaat over WIFI. Met Wifi kan ik nu al testen tot waar mijn bereik gaat en waar ik overal connectie zal hebben. Bij het RF systeem weet ik niet als deze vanuit de keuken tot de kast zal gaan waar de tv staat. Ik heb hier een RF toetsenbord en als ik het testen vanuit de keuken werkt dit al niet meer (is er ene van Gyration)

Ik ben van plan om een goedkope Android tablet te kopen en Irule hier op te installeren. Enkel mijn vriendin en ik zullen hier mee werken. Dus op zich vormt dit geen probleem. Met Irule is het dan mogelijk om zowel mijn HTPC te bedienen, Belgacom box, TV, Versterker, ... en dit overal in huis zolang ik maar WIFI heb.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb op mijn droid de xbmc app staan voor xbmc te bedienen, werkt over wifi.

Verder moet je wel opletten als je alles in de kast steekt, al die dingen genereren nogal wat hitte, als je dan een gesloten kast hebt kan je wel eens wat falende hardware hebben...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb ook de XBMC app staan op mijn Android en werkt inderdaad perfect, maar daarmee kan ik geen tv, versterker, belgacom box, ... mee bedienen.

We laten een kastje maken waar alle apparatuur zal inkomen. De achterwand zal volledig open zijn met één/een paar stillen ventilatoren zodat de boel daar inderdaad niet te warm komt.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster

Heb net ff gekeken naar dat irule gebeuren, maar als ik zo even kijk dan komt dat ook nog vrij duur uit vind ik. $100-150 voor zo een wifi IR-blaster ding en dan nog eens $50 voor de licentie...

Uit eigen ervaring, maar dit zijn wij hier thuis dan, moet ik zeggen dat wij eigenlijk de xbmc enkel gebruiken voor films/series te bezien. BGCTV enkel voor TV en heel uitzonderlijk stubru als het FM-signaal slecht is, zendamateur ergens vermoed ik. Anders is het gewoon de stereo die in andere kast staat.
Alles via logitech harmony remote, incl receiver.
Die xbmc app gebruik ik enkel om ff in de database te scrollen als vrouwtje nog naar iets op tv aan't zien is. En anders pak ik gewoon de afstandsbediening. Zou mij denk ik mateloos storen dat ik de droid moet unlocken om te kunnen zappen. Als er dan iemand sms gestuurd heeft, dan moet je ook nog ff app actief zetten. Etc etc etc.

Soit, dat is mijn persoonlijke opinie hierover he.
Ik denk dat zoiets, meer gadget is als echt bruikbaar. Daar waar die harmony's dagdagelijks bruikbaar zijn, al dan niet in combinatie met een IR-blaster.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

er zitten feiten tussen waar ik ook al aan gedacht heb. Daarom ook wat deze thread om te horen wat de meningen zijn van anderen :-)

Als ik een tablet zou kopen als afstandsbediening is het ook perfect mogelijk om het "unlock screen" over te slaan, zodat je onmiddellijk in het programma zit. Maar je hebt een punt dat zo'n tablet natuurlijk niet superhandig is om bvb de Belgacom box mee te bedienen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

thamar schreef:heel uitzonderlijk stubru als het FM-signaal slecht is, zendamateur ergens vermoed ik
Op wat baseer je je om hier een zendamateur te beschuldigen ?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vraag ik mij ook af. Het FM spectrum zit tussen de 88MHz en 108MHz.
De meest gebruikte frequenties voor radioamateurs zijn de 70cm (tussen 430 en 440 MHz) en de 2m (tussen 144 en 146MHz) die beiden een pak van de 108MHz zitten om deze dus te storen!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voila, lang zitten twijfelen of ik het nu wel zou doen of niet, en de beslissing is gevallen. Gisteren is mijn IP2IR gateway aangekomen. Meteen beginnen spelen ermee en moet zeggen dat ik aangenaam verast ben. Heb al mijn IR commando's zelf ingelezen met behulp van de applicatie iLearn (gratis te downloaden vanaf de site van Global Cache). Tot nu toe werkt mijn Sharp TV, en Onkyo receiver perfect. Van de Belgacom decoder heb ik ook alle IR commando's ingelezen en deze werken ook allemaal uitgezonderd de aan/uit toets... Vreemd en zeer irritant natuurlijk. Ben nog op zoek hoe dit op te lossen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”