Voip vraagje

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Kan hetvolgende en s dit interessant

5 dagen per week bel ik s'avonds een klein uurtje naar een vast belgacom nummer. Omdat mijn dect telefoon batterijproblemen heeft wordt het gesprek vaak vroegtijdig afgebroken en bel ik verder met de iphone(mobilevikings provider)
De vraag nu: is het financieel interessanter als ik een voip provider kies + voip app voor de iphone en dat uurtje per avond dan volledig met de iphone bel ( dus niet meer via mobilevikings maar via een sip voip?)

Zo ja wat is dan een interessante provider om enkel uitgaande te bellen naar vast belgacom nummer. En hoe gaat dit wanneer de andere persoon mij wenst te bellen naar mijn iphone sip? Gaat zij dan veel meer aangerekend worden ?

Bedankt

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor jouw voip (ik vermoed dat je geen inkomend nummer nodig hebt) zou ik zeggen neem internetcalls en je belt dan met je freedays.

Echter heb ik één vraag :
Ivm jouw iPhone : zou je bellen:
1. via wifi
2. via edge (Mobile Vikings)
2. via 3G (Mobile Vikings)

Heb je dus 3G ontvangst op je woonplaats of niet?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Miscchien nieuwe batterij in je dect toestel plaatsen? 8)

Everything that has a beginning has an end.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Voor jouw voip (ik vermoed dat je geen inkomend nummer nodig hebt) zou ik zeggen neem internetcalls en je belt dan met je freedays.

Echter heb ik één vraag :
Ivm jouw iPhone : zou je bellen:
1. via wifi
2. via edge (Mobile Vikings)
2. via 3G (Mobile Vikings)

Heb je dus 3G ontvangst op je woonplaats of niet?
's avonds ben ik thuis en dan altijd via wifi. Overdag bel ik zo goed als nooit met de iphone
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Miscchien nieuwe batterij in je dect toestel plaatsen? 8)

het toestel zelf begint meer en meer mijn keel uit te hangen, is een Siemens en reageert heel traag op toetsen; vb gesprek beëindigen heb ik al meermaals meegemaakt dat ik dacht dat ik de lijn verbroken had wat niet het geval was, en was dus voor de rest van de avond onbereikbaar zonder dat ik het besefte.
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Met Siemens draadloze toestellen heb ik geen ervaring. Mijn Philips DECT draadloze toestellen (heb er 3) werken met gewone oplaadbare AA-batterijen. Indien dat voor de Siemens toestellen ook zo is, overweeg dan om nieuwe oplaadbare batterijen te nemen. Dat is de goedkoopste oplossing.

Nu meen ik echter begrepen te hebben dat uw Siemens zo goed als versleten is (reageert heel traag op toetsen). Het zijn nu solden, dus misschien het ideale moment om de oude Siemens in te wisselen voor een nieuwe telefoon. Indien bewegingsvrijheid tijdens het bellen niet zo belangrijk is, neem dan eventueel een vaste telefoon. Dan is meteen het probleem van uitvallen van de verbinding verholpen.
Bij een nieuwe draagbare telefoon zou ik in uw geval opteren voor een toestel met meerdere handsets. Als U dan tijdens het gesprek merkt dat de batterij van uw handset leeg raakt, schakel dan intern door naar een andere handset.

Uw gesprekspartner kan dan naar U blijven bellen zoals het tot nu toe was.

Ter info : zelf heb ik indertijd 79 Euro betaald voor een Philips met 3 handsets en ingebouwd antwoordapparaat.

VoIp - opties die U heeft met uw Iphone met SIP er op :
-----------------------------------------------------------------------------
De gesprekskwaliteit kan afhankelijk zijn van uw internetverbinding. Als U een verbinding met maar enkele Mbps heeft, kan dit de kwaliteit van het gesprek behoorlijk beïnvloeden in de negatieve zin. U hoort uw contactpersoon dan niet terwijl U zelf spreekt en andersom.

- Alleen uitgaand bellen : alle Dellmont aanbiedingen, zoals vb. Voipbuster of een van zijn vele broertjes. Of een van de vele andere VoIP-aanbieders. U kunt bij sommige van deze een 'testcall' van 1 minuut doen, om een idee te hebben van de kwaliteit. Werken ook vaak met 'freedays' naar bepaalde landen (vb 30, 60 of 90 dagen gratis bellen naar een bepaald land bij iedere aankoop van belkrediet, meestal wel begrenst tot X uren per maand, daarna betaalt u het gewone - nog steeds lage - tarief). Wel regelmatig controleren of uw gewenste land(en) nog bij de freedays-aanbieding zitten, want dit kan ooit wijzigen. Ook op letten dat de gekozen aanbieder SIP aanbiedt, want dit schijnt niet altijd het geval te zijn

- VoIP met inkomend nummer (zowel inkomende als uitgaande gesprekken mogelijk) : zelf maak ik gebruik van Weepee Telecom, een Belgische aanbieder. Voor 18 Euro koopt U een telefoonnummer, waarop iedereen U kan bereiken. Uw contactpersoon hoeft dus niet te weten dat U via VoIP belt, maar alleen maar uw telefoonnummer te vormen.

Om zelf te kunnen bellen dient U vooraf belkrediet aan te kopen.

Gesprekken naar Belgacom kosten momenteel 2 cent per minuut + 2 cent setup via Weepee Telecom. Bij Weepee Telecom bestaan er geen 'freedays'.

Naar mijn vermoeden maakt U momenteel gebruik van Telenet of Belgacom vaste telefonie. Bij beide is het mogelijk om gratis naar Belgacomnummers te bellen in de uren waarop U aangeeft te bellen. Bij Belgacom moet de gratis optie Happy Time dan wel geactiveerd zijn.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Weepee gecombineerd met Dellmont-kloon is zeker interessant, en gebruik ik ook.
Sinds kort is er ook OVH als alternatief voor je vaste lijn. En vermits je toestel versleten is: OVH levert je een toestel tegen 80 EUR waarborg, die je terugkrijgt als je het contract opzegt en het toestel terugstuurt.
Meer info vind je in andere topics hier.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vriendin heeft onlangs in carrefour €50 betaald voor een 3-set (1 basisstation, 2 uitbereidingen) van Philips.

Als je thuis belt via WiFi op je iPhone kan dit zeker via VoIP, maar via 3G zal dit het geval niet zijn helaas.
Ook moet je er rekening mee houden dat continue wifi gebruik redelijk wat van je batterij slurpt. Heb zelf geen iphone, dus misschien kunnen iphonegebruikers hier eens meer toelichting over geven?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de info tot hiertoe. Wat nog niet duideljk is, is of de vriedin die bij belgacom zit (met happy time formule) meer zal moet betalen omdat zij dan niet meer verbonden is met een vast belgacomnummmer (ik zit bij telenet, ook gratis naar vaste lijnen)

brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Funfile schreef: De gesprekskwaliteit kan afhankelijk zijn van uw internetverbinding. Als U een verbinding met maar enkele Mbps heeft, kan dit de kwaliteit van het gesprek behoorlijk beïnvloeden in de negatieve zin. U hoort uw contactpersoon dan niet terwijl U zelf spreekt en andersom.
Daar ben ik het niet mee eens. VOIP gebruikt een bandbreedte (up/down) van 2*10kByte/s (G.711 zonder compressie) tot 2*4kByte/s (G.729 met CELP coding)*.
Ik gebruik zelf G.729a over een 1Mbit/s verbinding, met QoS in de router (E2000 met DD-WRT & tc qdiscs)**.
Skype (zonder video) + bellen met SIP + surfen allemaal tegelijk gaat perfect (ping voor voice is gegarandeerd <60ms).

Als u download zonder traffic shaping, maar u heeft geen QoS, is zelfs de beste breedbandverbinding onvoldoende. U gaat er immers van uit dat de bottleneck nooit bij u zal liggen.

*http://www.voip-info.org/wiki/view/Band ... onsumption
**http://edcint.co.nz/misc/lartc/index.html
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

bartman schreef:Wat nog niet duideljk is, is of de vriedin die bij belgacom zit (met happy time formule) meer zal moet betalen omdat zij dan niet meer verbonden is met een vast belgacomnummmer (ik zit bij telenet, ook gratis naar vaste lijnen)

bij het bellen naar vaste lijnen wordt er geen onderscheid meer gemaakt naar provider van de vaste lijn. als je een tariefplan hebt met gratis bellen naar vaste lijnen dan bel je gratis naar zowel telenet, belgacom, weepee etc nummers
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”