Allemaal
sinds gisteren zit ik met problemen met OVH. Ik heb een account voor een vaste lijn.
1. Ik merk (sinds gisteren) dat alle nummers die ik bel ofwel bezet zijn, ofwel dat ik de melding krijg dat de nummers niet bestaan. Even bellen met je gsm leert dat de nummer wel degelijk niet bezet zijn (en dus bestaan). Ondertussen houdt dit al zo'n dag aan...
2. Ik had laatst een mobile forfait (1u naar mobiele nummers in België). Had het toen opgezegd, maar ondertussen zit het terug in m'n pakket (automatisch en ook al afgerekend). Hoe kan ik dit stopzetten?
Jammer van OVH. Was er wel zeer tevreden over, maar dit vind ik beetje bizar.
Iemand hulp?
niels
Problemen met OVH
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
Even met de support bellen of mailen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Hier al een paar dagen problemen met OVH (2 jun 2012 - ....).
"403 not registered" na enkele minuten).
Er is niks aan de configuratie van de ATA veranderd sinds enkele maanden. Een test met sipdroid geeft dezelfde service problemen....
Zijn er nog mensen?
"403 not registered" na enkele minuten).
Er is niks aan de configuratie van de ATA veranderd sinds enkele maanden. Een test met sipdroid geeft dezelfde service problemen....
Zijn er nog mensen?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Geen problemen hier.
Let wel dat je maximum één en slechts één SIP-registratie kan krijgen met een Ligne SIP Individuelle. Kijk dus goed na of er nergens nog een ATA of Sipdroid actief is.
Let wel dat je maximum één en slechts één SIP-registratie kan krijgen met een Ligne SIP Individuelle. Kijk dus goed na of er nergens nog een ATA of Sipdroid actief is.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
@Raf1
Ik had niets laten weten na jouw vraag of alles opgelost was. Na een dag of drie niet werkend (nu ja, je kon, na 5 minuten wachten, wel bellen, maar aan de andere kant hoorde men je niet of vice versa. Of, je kon helemaal niet bellen) is het even plots verdwenen als het kwam.
On another note... kunnen die van OVH hun manager niet eens wat eenvoudiger, duidelijker maken? Ik kan er nooit aan uit... Usability Babies!
Ik had niets laten weten na jouw vraag of alles opgelost was. Na een dag of drie niet werkend (nu ja, je kon, na 5 minuten wachten, wel bellen, maar aan de andere kant hoorde men je niet of vice versa. Of, je kon helemaal niet bellen) is het even plots verdwenen als het kwam.
On another note... kunnen die van OVH hun manager niet eens wat eenvoudiger, duidelijker maken? Ik kan er nooit aan uit... Usability Babies!
-
- Elite Poster
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Er is maar 1 toestel tegelijk aangesloten (cisco SPA112). Een test op het bedrijfsnetwerk leert dat daar alles wel werkt.
Het lijkt er sterkt op dat NAT (ISP) het probleem is. Ik zal eens proberen de keep-alive te verkorten...
Wat is de aangeraden registratie-timeout bij OVH? Deze staat nu op 1800 seconden.
Mvg,
EDIT: Voorlopig lijkt een NAT keep-alive van 59sec (was 100sec) het probleem op te lossen
EDIT 2: Het is al een paar dagen ok

Het lijkt er sterkt op dat NAT (ISP) het probleem is. Ik zal eens proberen de keep-alive te verkorten...
Wat is de aangeraden registratie-timeout bij OVH? Deze staat nu op 1800 seconden.
Mvg,
EDIT: Voorlopig lijkt een NAT keep-alive van 59sec (was 100sec) het probleem op te lossen

EDIT 2: Het is al een paar dagen ok


Laatst gewijzigd door brubbel 11 jul 2012, 14:59, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Soms ligt mijn lijn eruit bij OVH. Ik gebruik de bBox2 en na een herstart werkt alles ook terug weer normaal. En het frequenter dan de 96 uur disconect.
Iemand anders die het zelfde probleem heeft?
Iemand anders die het zelfde probleem heeft?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
@karp_p: Ik heb dit ook voor, maar niet met OVH, maar met elke voip verbding (betamax en weepee en eigen...) Dit is gewoon de bbox dat niet zo stabiel hierin is. Op UB zijn er wel al tips gepost wat je kan doen.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik gebruik de Sagem 3464 (technisch identiek met BBox2). Met de nieuwste firmware, een nachtelijke reconnect en de juiste configuratie werkt het prima.
Behalve dan dat m'n inkomende oproepen 'slechts' in de G.729-codec binnenkomen en niet in de superieure PCMA-codec.
Behalve dan dat m'n inkomende oproepen 'slechts' in de G.729-codec binnenkomen en niet in de superieure PCMA-codec.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
@raf1: Zonder die nachtelijke reconnect werkt het spijtig genoeg niet stabiel. Voor mensen die het te moeilijk vinden kunnen er ook een timer tussen stoppen 

-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Zal eens zien of ik die nachtelijk disconect kan instellen. Zou op termijn wel die bBox willen buiten gooien, maar ben aan het wachten tot Belgacom die VDSL eens gaat laten werken. Is momenteel veel beloven en weinig geven.......
Dacht een fritzbox te kopen.
Heb hier ook nog wel een gigaset modem-router liggen van bij Dommel, zou die kunnen gebruiken voor het voip deel achter de bbox.
Dacht een fritzbox te kopen.
Heb hier ook nog wel een gigaset modem-router liggen van bij Dommel, zou die kunnen gebruiken voor het voip deel achter de bbox.
-
- Elite Poster
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Ter info, voor de mensen die met hetzelfde zitten. Het probleem lag bij mij aan de NAT-timeout, waardoor de verbinding telkens na een reset slechts een paar minuten of minder werkte.
Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 46#p466105
Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 46#p466105