Problemen met OVH

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
NielsH
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Allemaal

sinds gisteren zit ik met problemen met OVH. Ik heb een account voor een vaste lijn.

1. Ik merk (sinds gisteren) dat alle nummers die ik bel ofwel bezet zijn, ofwel dat ik de melding krijg dat de nummers niet bestaan. Even bellen met je gsm leert dat de nummer wel degelijk niet bezet zijn (en dus bestaan). Ondertussen houdt dit al zo'n dag aan...

2. Ik had laatst een mobile forfait (1u naar mobiele nummers in België). Had het toen opgezegd, maar ondertussen zit het terug in m'n pakket (automatisch en ook al afgerekend). Hoe kan ik dit stopzetten?

Jammer van OVH. Was er wel zeer tevreden over, maar dit vind ik beetje bizar.

Iemand hulp?

niels
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Even met de support bellen of mailen?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1959 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ondertussen opgelost?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Hier al een paar dagen problemen met OVH (2 jun 2012 - ....).
"403 not registered" na enkele minuten).
Er is niks aan de configuratie van de ATA veranderd sinds enkele maanden. Een test met sipdroid geeft dezelfde service problemen....

Zijn er nog mensen?
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Geen problemen hier.
Let wel dat je maximum één en slechts één SIP-registratie kan krijgen met een Ligne SIP Individuelle. Kijk dus goed na of er nergens nog een ATA of Sipdroid actief is.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

@Raf1

Ik had niets laten weten na jouw vraag of alles opgelost was. Na een dag of drie niet werkend (nu ja, je kon, na 5 minuten wachten, wel bellen, maar aan de andere kant hoorde men je niet of vice versa. Of, je kon helemaal niet bellen) is het even plots verdwenen als het kwam.

On another note... kunnen die van OVH hun manager niet eens wat eenvoudiger, duidelijker maken? Ik kan er nooit aan uit... Usability Babies!
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Er is maar 1 toestel tegelijk aangesloten (cisco SPA112). Een test op het bedrijfsnetwerk leert dat daar alles wel werkt.
Het lijkt er sterkt op dat NAT (ISP) het probleem is. Ik zal eens proberen de keep-alive te verkorten...
Wat is de aangeraden registratie-timeout bij OVH? Deze staat nu op 1800 seconden.

Mvg,

EDIT: Voorlopig lijkt een NAT keep-alive van 59sec (was 100sec) het probleem op te lossen :P
EDIT 2: Het is al een paar dagen ok :P :P
Laatst gewijzigd door brubbel 11 jul 2012, 14:59, in totaal 2 gewijzigd.
karp_p
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Soms ligt mijn lijn eruit bij OVH. Ik gebruik de bBox2 en na een herstart werkt alles ook terug weer normaal. En het frequenter dan de 96 uur disconect.
Iemand anders die het zelfde probleem heeft?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@karp_p: Ik heb dit ook voor, maar niet met OVH, maar met elke voip verbding (betamax en weepee en eigen...) Dit is gewoon de bbox dat niet zo stabiel hierin is. Op UB zijn er wel al tips gepost wat je kan doen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik de Sagem 3464 (technisch identiek met BBox2). Met de nieuwste firmware, een nachtelijke reconnect en de juiste configuratie werkt het prima.
Behalve dan dat m'n inkomende oproepen 'slechts' in de G.729-codec binnenkomen en niet in de superieure PCMA-codec.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@raf1: Zonder die nachtelijke reconnect werkt het spijtig genoeg niet stabiel. Voor mensen die het te moeilijk vinden kunnen er ook een timer tussen stoppen :-)
karp_p
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Zal eens zien of ik die nachtelijk disconect kan instellen. Zou op termijn wel die bBox willen buiten gooien, maar ben aan het wachten tot Belgacom die VDSL eens gaat laten werken. Is momenteel veel beloven en weinig geven.......
Dacht een fritzbox te kopen.
Heb hier ook nog wel een gigaset modem-router liggen van bij Dommel, zou die kunnen gebruiken voor het voip deel achter de bbox.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster

Ter info, voor de mensen die met hetzelfde zitten. Het probleem lag bij mij aan de NAT-timeout, waardoor de verbinding telkens na een reset slechts een paar minuten of minder werkte.
Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 46#p466105
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”