Beste,
Sinds enkele jaren heb ik een Xtreamer MK1 als Media center aan mijn tv hangen.
Deze heeft zijn beste tijd gehad (HDMI poort is defect geraakt, kan enkel nog met RCA verbinden) en zeer tevreden ben ik er niet van (weinig mogelijkheden).
Concreet zou ik een media center willen hebben dat:
- Bedraad op het netwerk hangt.
- Veel bestandsformaten ondersteunt.
- Eventueel browsen op het internet (en alle extrataatjes die daarbij horen: YouTube, LiveTV, IPTV enzovoorts).
- Gemakkelijk MP3's en andere bestanden afspeelt die op mijn NAS zijn gestockeerd.
- In de toekomst eventueel WeePeeTV ondersteunt (hoewel het een beetje voorbarig is om daar nu al op te speculeren: we weten nog niet precies wat en hoe).
-
Ik dacht eigenlijk dat het het beste was om een XBMC toestel te draaien, de mogelijkheden daarvan zijn immers enorm.
Kunnen jullie mij een goed toestel aanraden, dat eventueel gemakkelijk te (re)flashen is naar een versie van XBMC?
Ik dacht zelfs aan de Boxee Box van D-Link, ofniet?
Budget: liefst zo goedkoop mogelijk (onder de 200 EUR), maar kwaliteit is ook belangrijk en primeert evenzeer als de prijs!
Alvast bedankt!
cyberbozzo
Suggestie media center
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Zelf een systeem in elkaar steken en daar xbmc op zetten.
Ik heb hier een s1-at5nm10e van Asus met een Intel Atom al 1.5 jaar en dat doet zijn werk nog altijd perfect.
Ik heb hier een s1-at5nm10e van Asus met een Intel Atom al 1.5 jaar en dat doet zijn werk nog altijd perfect.
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Ook een s1-at5nm10e met ubuntu + xmbc, aangezien je met de xbmclive en openelec niet echt kunt browssen, of als echte desktop kunt gebruiken, of ik heb nog niet gevonden hoe dat moet.
Heb na een format nu wel precies een probleemje dat als het beeld zijdelings gaat er wat stutters optreden. Weet nog niet waarom.
Heb na een format nu wel precies een probleemje dat als het beeld zijdelings gaat er wat stutters optreden. Weet nog niet waarom.