Ik kreeg een emailtje met daarin alle details van de producten die ik genomen heb en ook van de prijs en alle promoties die ik genomen had. Let wel: dit was nog voor de omschakeling naar Internet Overal abonnementen.
Concreet:
Normale prijs: €55,32
Promo1: Gratis TV gedurende 4 maanden => €39,89
Promo2: Extra €50 korting als je online bestelt, verspreid over 10 maanden => €34,89
Zo stond het ook mooi in het emailtje.
Ik krijg nu een factuur:
Abonnementen: €34,89
Verbruik: €0,00
Totaal: €34,90
Ik bel met de facturatiedienst.
De eerste persoon die ik aan de lijn had, zag de vergissing in en wilde een creditnota opstellen. Ik was gelijktijdig een email aan het sturen en ik heb per ongeluk met mijn schouder de telefoon afgezet. Dom

Ik bel meteen terug, maar krijg iemand anders aan de lijn. Deze persoon beweerde dat Belgacom een afronding toepast. Na een lang gesprek waarin mijn frustratie behoorlijk toenam, heb ik voorgesteld om het gesprek af te breken, want we kwamen nergens.
In bijlage heb ik de bevestingsemail van Belgacom gestoken (privé informatie wazig gemaakt).
Is het normaal dat Belgacom beweert dat dit een afronding is? Mij klinkt het volledig absurd in de oren

PS: voor zij die het absurd vinden dat ik klaag over €0,01: betaal de volgende keer het factuurbedrag met €0,01 te weinig. Uw factuur zal niet voldaan zijn. De regels die voor mij gelden, gelden ook voor Belgacom. Ofwel is een factuur correct, ofwel niet. Idem dito met een betaling. Ofwel is de betaling correct, ofwel niet.