Hey UB'ers!
Vorig jaar kocht ik in een NL webshop een Nikon Digitale reflex-fotocamera met een aantal lenzen. Sinds enige tijd werkt op één van mijn lenzen (de meest gebruikte) de AF (autofocus) niet meer, het lijkt alsof het aandrijfmotortje kapot is.
Dat was net buiten het eerste jaar na aankoop. Op de garantiepapieren staat dat ik 1 jaar garantie heb, maar is er geen regel dat je als particuliere klant sowieso 2 jaar garantie hebt?
Geldt deze regel hier??
Alvast bedankt voor jullie advies!
Karel
Garantie op Nikor-lens uit webshop?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Over welke webshop spreken we? Konijnenberg?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _in_EuropaBij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Je kan dus altijd proberen garantie te eisen, een ultrasonische motor zou langer moeten kunnen meegaan