Volumeblokken bijgekocht en toch op smallband

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Mijn aanrekeningsperiode begint elke maand de 4e bij Telenet.

Gisteren de 3e stelde ik vast dat ik heel de dag op smallband stond, terwijl volgens mijn meter ik nog recht had op 4 GB traffic:

Afbeelding

Ik vul een klachtenformulier in:
Mijn telemeter staat vandaag op 100% maar de 4 extra GB die ik nog tegoed heb zijn onbruikbaar, waardoor ik nu op een brakke smallband sta, terwijl ik voor die extra 4 GB wel bijbetaald heb en ze niet kan nuttigen.

Morgen reset mijn meter, maar daar heb ik nu niks aan!
Ik weet niet hoe slim je moet zijn om bij Telenet te mogen starten, maar blijkbaar hebben ze het totaal niet begrepen, zie reactie:
Wij hebben de aanrekening van de volumeblokken nagekeken en kunnen bevestigen dat dit correct verlopen is.

Volumeblokken worden steeds volledig gefactureerd binnen de facturatieperiode, onafhankelijk van het effectieve gebruik. Dit wil zeggen dat als u volumeblokken bestelt enkele dagen voor het einde van de facturatiedatum, deze toch voor de hele periode worden gefactureerd. De facturatieperiode is persoonlijk en verschillend voor elke klant.

Op uw eerste factuur na activatie worden de volumeblokken steeds gefactureerd voor de periode van activatie tot einde facturatieperiode. Wanneer deze nog actief zijn bij de opmaak van de volgende factuur, blijven ze gefactureerd voor de komende maand 01/06/2012 ? 30/06/2012. Wanneer u volume gekocht hebt en het de volgende maand niet meer wenst, is het nodig dit op te zeggen.

Voor een optimaal gebruik van de gefactureerde blokken kunt u deze best aanvragen net na de facturatiedatum en opzeggen een paar dagen voor facturatiedatum 4 de van de maand.

Wij willen u ook nog meedelen dat u iedere wijziging, aanvraag en opzeg, zelf dient door te voeren via www.mijntelenet.be.

Wij hopen dat wij u hiermee alvast voldoende informatie hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,
Ik heb op hun mail het volgende gereply'ed:
Beste,

U heeft mijn mail duidelijk niet begrepen, de facturatie van de volumeblokken staat niet ter discussie, wel het feit dat ik volgens jullie telemeter gisteren nog 4 GB (= 4 volumeblokken) tegoed had volgens deze meter, maar ik heel de dag van smallband kon genieten, en dus niks aan deze 4GB waarvoor ik bijbetaald heb, iets had.

Gezien het totaal volume van 106.496 Mb niet bereikt was, had ik gisteren wel degelijk recht op de normale snelheid, die telenet gisteren niet heeft opgeleverd!

mvg,
Benieuwd of ze daar nog gaan op antwoorden .... het gaat hier over een frustratie over 2 EUR.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Eventueel eens bellen naar TN?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti