Dag FunkStar,
Ik ben niet (meer) mee met de laatste technologische TV evoluties. Het moment waarop je een TV koopt, kun je bv (wat ik in 2008 gedaan heb) eens googlen op het internet en allerlei reviews van gebruikers lezen...
Toen ik moest kiezen, ging de keuze tussen bv Plasma - LCD (Plasma was hierbij veel beter, maar enkel in grote formaten beschikbaar). Ondertussen is er nu LED (toch de black light dacht ik). En OLED zit er ook aan te komen en wat nog allemaal. Het moment dat ik terug een nieuwe TV koop, zal ik hier eerst (op voorhand) terug een kleine studie van moeten maken, vrees ik.
Ik ben zelf heel tevreden van het merk Panasonic. Die maken fantastisch gerief. Zeker dmv allerlei beeldprocessingstechniek die ze erin steken, etc. Andere merken (zoals bv Sony, Samsung, zijn ook niet slecht). Een tv van LG of Philips zou ik zelf nooit komen. Philips was vroeger toonaangevend op de tv markt, maar is dit ondertussen al lang niet meer (mijn mening). LG vind ik van minder kwaliteit getuigen (mijn mening). Het zijn alvast merken die mijn aandacht niet echt trekken.
Zorg alvast voor DLNA ondersteuning in je TV (hiermee kan je allerlei media naar je tv streamen, mits dit je interesseert).
Wat de webshops betreft. Ik heb mijn TV's (ook die van de vriendin en mijn ouders) altijd bij Vandenborre gekocht (Vandenborre verdeelt ook Panasonic, ze weten wat goed is

, niet iedere TV boer verdeelt dit merk). Wat ik deed was het volgende. Ik zocht de laagste prijs op (op de markt). Bv bij redcoon en mailde dan deze prijs door naar Vandenborre (hun akte van vertrouwen, waarmee ze hun prijs terug aanpassen, naar de laagste op de markt). Op die manier kon ik een TV kopen bij vandenborre (met hun service, soms rekenen ze hiervoor een kleine beetje meer aan dan tov de oorspronkelijke webprijs), en alsnog een aardige duit uitsparen
Ik weet niet of je
deze site kent. Hierop kun je bv reviews terugvinden. Maar eens je een bepaalde tv (of model) op oog hebt, tik deze merknaam bv op google eens in en kijk welke reviews/beoordelingen (ook in het engels) je daar allemaal van kan terugvinden.
Op
tweakers zijn er zeker ook threads over. Je moet
hier bijvoorbeeld maar eens kijken. Daar zijn debatten aan de gang over zowel de modellen van Samsung als Panasonic
Voor het overige, smaak is persoonlijk. Wat de één een "mooi" beeld vindt, vindt de andere het daarom nog niet. Je moet inderdaad wel opletten, met het 'beoordelen' in die toonzaal modellen. Ook reviews van andere mensen zijn 'subjectief'. Echter wanneer een overgrote meerderheid (zoals bij mij het geval was) enorm van die Panasonic (bepaalde modellen) super tevreden is, ja dan wekt dit toch ergens je aandacht.
Veel plezier (en succes) in je zoektocht.
En daarna met je aankoop (en kijk plezier)
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).