NAS probleem - update

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Ik heb sinds gisteren een nieuwe nas, de DS212+.
De installatie was zeker al niet plug and play.
Ganse dag liggen kloten om dat ding aan het werk te krijgen, de assistant wilde de nas gewoon niet vinden.
Vandaag dan maar een oude laptop met xp er op en dadelijk in orde.

Momenteel kan ik met de assistant nog steeds niet op de nas vanop windows 7, alleen rechtstreeks via de url.
Er staan reeds een aantal foto's op mijn nas, nu wil ik deze bekijken van op mijn samsung smart tv.
De foto 's gemaakt met een oud toestel kan ik wel zien, de foto's gemaakt met een nieuwe foto toestel kan ik niet zien.
Hij zegt bestandformaat niet ondersteund. ALs ik de foto's 25% kleiner maak, kan ik ze wel bekijken.
De originele foto's zijn 4320x2340.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn.

Dezelfde foto via windows sharing vanop mijn pc kan ik wel zien op mijn tv

Update:
Het DMA profiel aanpassen in de apparaatlijst van Samsung naar WD TV Live was voldoende om de foto's juist te kunnen tonen.
Het probleem dat de NAS niet te vinden is ligt blijkbaar aan de virussscanner van GData, als ik deze deinstalleer lukt het wel.
Laatst gewijzigd door sky 03 jul 2012, 19:34, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sky schreef:Ganse dag liggen kloten om dat ding aan het werk te krijgen, de assistant wilde de nas gewoon niet vinden.
Een firewall of antivirus op je PC actief ?
sky schreef:Er staan reeds een aantal foto's op mijn nas, nu wil ik deze bekijken van op mijn samsung smart tv.
De foto 's gemaakt met een oud toestel kan ik wel zien, de foto's gemaakt met een nieuwe foto toestel kan ik niet zien.
Hij zegt bestandformaat niet ondersteund. ALs ik de foto's 25% kleiner maak, kan ik ze wel bekijken.
Duidelijk een beperking van je Samsung TV.
sky schreef:Dezelfde foto via windows sharing vanop mijn pc kan ik wel zien op mijn tv
Dit spreekt m'n vorige conclusie tegen... en ik heb er totaal geen verklaring voor.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Volgens mij klopt je redenering wél, r2504: een beperking van de Samsung smart TV.

De ene keer kijk de TS via zijn smart TV. De smart TV dient de verwerking van de (te grote) foto te doen.
De andere keer vanop zijn PC, en gebruik de TV dan enkel als scherm. De verwerking van de foto gebeurt door dan de PC.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Hij kijkt niet op z'n Windows PC zelf... hij shared gewoon de directory met foto's.

Of de TV nu een share gebruikt van z'n NAS of Windows PC... de file blijft dezelfde.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

r2504 schreef:
sky schreef:Ganse dag liggen kloten om dat ding aan het werk te krijgen, de assistant wilde de nas gewoon niet vinden.
Een firewall of antivirus op je PC actief ?
Firewal afgezet, virusscanner uitgezet, geen nas te vinden.
Firewal service gestopt nog steeds geen nas te vinden.

Maar goed dat ik nog een xp laptop had liggen of ik was nu nog aan het zoeken naar een oplossing.

Volgend probleem is dat hij momenteel al een dag of twee bezig is met foto's te converteren.
Iemand een idee hoe ik dit kan stoppen?

Laten jullie je foto's enz. ook nog op de pc zelf staan, of alleen op de nas.
Indien ook nog op pc bestaat er dan een tool of instelling om die folders te syncen, of is dat eenvoudiger met bv SyncToy
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Wat zijn je share instellingen op je pc? Mag die andere computers uit je netwerk/werkgroep benaderen?

Het converteren van foto's kan wel lang duren, afhankelijk van het aantal foto's. Je kan wel de kwaliteit van de thumbnails instellen. Als je die lager zet, gaat het converteren sneller. In de webinterface van je NAS kan je zien hoeveel foto's hij nog moet converteren. Zolang dat cijfer naar beneden gaat, is hij ermee bezig. Je kan het wel tijdelijk pauzeren.

Wat betreft het bewaren van de foto's op je pc. Ik vermoed dat je NAS als RAID-1 of Synology Hybrid Raid ingesteld is. Dan ben je al beschermd tegen een disk-crash. Maar RAID is geen backup: het beschermt niet tegen een virus of zelf iets per ongeluk wissen. Ikzelf gebruik de Time Backup om versies naar een externe schijf te schrijven. Er is ook nog een remote backup, maar dat is niet al eerder een nice-to-have. Time backup kan ik je wel aanbevelen.
Op pc's bewaar ik geen data meer. Enkel de data die ik offline wil, om bijvoorbeeld in de trein te kunnen werken, worden met GoodSync gesynchroniseerd tussen de NAS en mijn netbook.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

johcla schreef:Wat zijn je share instellingen op je pc? Mag die andere computers uit je netwerk/werkgroep benaderen?
Speelt allemaal geen rol... ofwel kan de TV aan de foto ofwel niet... en als hij eraan kan dan is dat net hetzelfde als bij een Windows PC.
johcla schreef:Wat betreft het bewaren van de foto's op je pc. Ik vermoed dat je NAS als RAID-1 of Synology Hybrid Raid ingesteld is. Dan ben je al beschermd tegen een disk-crash. Maar RAID is geen backup:
Ik heb m'n data enkel op m'n NAS staan... maar ondanks RAID-5 bij mij is dat inderdaad geen backup (daarvoor gebruik ik Crashplan).
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik heb de nas inderdaad ingesteld als synology hybrid raid, 2x2TB --> 2TB aan ruimte
Ik heb nog eens usb schijf van 1.5TB liggen die ik dan zou aansluiten en dan kan ik dus waarschijnlijk die time backup gebruiken om op deze usb te backup-en.

Deze nacht heeft hij 3000 foto's geconverteerd, nog 17000 te gaan.

Ik wilde gisteren snel de windows 7 bibliotheek link 'Music' verplaatsen van D:\muziek (pc-shijf) naar mijn nas:\muziek.
Kreeg een melding dat dat niet ging omdat dit niet geindexeerd is.
Ik had niet meer veel tijd om te zoeken, maar op het eerste zicht kon ik in de indexeringsopties van windows 7 mijn nas niet toevoegen.
Iemand die dit al eens gedaan heeft?

Ik zal nog heel wat lees en zoek werk hebben voor alles ingesteld is zoals het moet.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”